TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Pierwsze wyniki OLT Express

Nadszedł czas na małe podsumowanie wyników wraz z podliczeniem pierwszych przychodów najmłodszej linii lotniczej na polskim niebie - OLT Express. Koncentrujemy się na majowych danych, kwiecień niech pozostanie miesiącem rozruchowym, potrzebnym na zaprezentowanie sie przewoźnika.


W maju łączne przewozy wyniosły 128 tys. pasażerów, z kolei współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich - 71 proc. Lotnisko Chopina przekazało dane dotyczące wykorzystania miejsc w samolotach poszczególnych przewoźników. Statystyki pokazały, że ów współczynnik dla OLT był wyższy na rejsach warszawskich, niż "bocznych".

Nowy przewoźnik zyskał w dość krótkim czasie rzeszę nowych klientów, a to za sprawą konkurencyjnych cen biletów. Kluczową strategią spółki na najbliższe lata powinna być poprawa wyników finansowych wraz z sukcesywnym podnoszeniem średnich cen biletów. W obecnej sytuacji miejsca wyprzedawane są po najniższych możliwych kwotach. Z kolei realna cena za bilet, zapewniająca rentowność połączeń krajowych to 200 złotych - informuje przewoźnik.

Podróżowanie po Polsce nowymi autostradami to czysty absurd, dlatego ludzie coraz chętniej korzystają z ofert tanich biletów lotniczych. Przewoźnik zauważa jednak poprawę sytuacji, przynajmniej w niektórych regionach kraju. Już teraz realnym zagrożeniem jest uruchomienie autostrady A2, co postawi OLT w dość trudnej sytuacji konkurencyjnej.

Przewoźnik obecnie jest w trakcie dopasowywania oferty lotów do rzeczywistych potrzeb podróżnych. Wykonując 5,6 rejsów dziennie ma możliwość elastycznego reagowania na wahania popytu i ewentualne kasowanie rejsów. Unia Europejska nakazuje zgłaszanie takich zmian, co najmniej 21 dni przed odlotem. Warto zwrócić uwagę na tendencyjność rejsów w zależności od charakteru podróży. Ruch biznesowy preferuje poranne i wieczorne godziny, najchętniej w dni robocze. Z kolei czartery chętnie latają w weekendy, w środku dnia. Oferta przewoźnika na nadchodzący sezon zimowy została wzbogacona w połączenia międzynarodowe.

Pierwszy rok działalności wskaże konieczne modyfikacje, które w tym przypadku są nieuniknione. Plany przewoźnika pozostają innowacyjne, żadna z krajowych linii nie dała wcześniej przykładu podobnych działań. Wprowadzenie zmian w siatce krajowych połączeń już teraz jest uzasadnione. Obecnie dysproporcję w obłożeniu lotów widoczne są na wielu trasach. Przewoźnik podał, że 36 proc. rejsów ma wypełnienie powyżej 90 proc. Co na dłuższą metę po prostu się nie sprawdzi.

Pojawienie OLT Express na rynku krajowych połączeń lotniczych stworzyło zupełnie nowy popyt. Nie mówiąc już o wzroście konkurencji także dla przewoźników drogowych. Mimo szeregu trudności OLT Express może pochwalić się sukcesem marketingowym, przynajmniej jeśli chodzi o szybkie dotarcie i zainteresowanie ofertą przeciętnego Kowalskiego. Na pewno większym wyzwaniem będzie powtórzenie sukcesu na rynkach zagranicznych. Kluczem do powodzenia, a zarazem nie lada wyzwaniem może okazać się znalezienie zagranicznych tras, które zapewnią korzystniejsze warunki finansowe.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
OLT Express przewoźnik linie lotnicze Polska pasażer miejsca pasażerskie współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich Lotnisko Chopina przewozy działalność strategia wynik finansowy rejsy zagraniczne


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję