Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Opóźniony start samolotu? Nie będzie odszkodowania
Pasażerowie, których lot został odwołany z powodu strajku, nie mogą liczyć na odszkodowanie, tak zdecydował we wtorek niemiecki Trybunał Federalny w Karlsruhe. Lufthansa jest zadowolona z werdyktu sędziów.
Dwóch klientów Lufthansie złożyło wnioski o odszkodowanie, kiedy w lutym 2010 roku ze względu na strajku pilotów musieli w Miami na Florydzie w Stanach Zjednoczonych kilka dni czekać na połączenie.
Według przepisów unijnych, pasażerom przysługuje odszkodowanie w wysokości do 600 euro jeśli ich lot został odwołany. Tylko w przypadku tzw. "nadzwyczajnych okoliczności" przewoźnicy nie odpowiadają finansowo za zmiany wprowadzane w rozkładzie lotów.
Do tej pory niemieckie sądy nie były jednomyślne czy w przypadku strajku pasażerowie mają prawo do odszkodowania. Zdaniem przedstawicieli prawa linie lotnicze mogą zapobiec takiej sytuacji, dlatego nie powinno się jej rozpatrywać w kategorii nadzwyczajnych okoliczności.
Sędziowie w Karlsruhe mają jednak inne zdanie i uznali we wtorek, że strajk jest "niemożliwą do opanowania nadzwyczajną okolicznością", niezależnie czy podjął go personel lotniska czy też pracownicy przewoźnika.
- Inna decyzja miałby nieobliczalne skutki ekonomiczne dla Lufthansy - skomentował rzecznik niemieckiego przewoźnika Boris Ogursky.
Należy zaznaczyć, że orzeczenie Trybunału nie wyklucza roszczeń odszkodowawczych. - Decydujące jest to, czy dana linia lotnicza uczyniła wszystko, co możliwe, by zapobiec negatywnym skutkom strajku - mówi dpa Ronald Schmid, specjalista transportu lotniczego w Dreźnie.
W razie zaistnienia tego typu sytuacji, przewoźnicy powinni, jeśli to możliwe, przekazać rezerwacje innym liniom lotniczym.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Dział przewodnicy i piloci:
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Rozpoczęto starania o nowy, polski wpis na listę
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000
Małopolska rozpoczyna nowy projekt
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Restaurator składa hołd idolowi
Kraje śródziemnomorskie atrakcyjniejsze od Afryki Północnej?
Wybrano sobowtórów Księcia Williama i Kate Middleton
TUI Poland zostało partnerem loterii
Sfinks - kolejna umowa franczyzy
Apartamenty / Pokoje - Herceg Novi, Czarnogóra
Przewozy Regionalne: jest porozumienie
Citron Travel o wyjazdach na Cypr Północny
Port Lotniczy Lublin rozpoczął rekrutację personelu
Kształtowanie przestrzeni turystycznej transgranicznego produktu turystycznego
Kebab zmienia nazwy dań. Baranina okazała się wołowiną
Brytyjski restaurator kupuje bank