Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Jakie prawa przysługują pasażerom?
28 czerwca (piątek) 2013 r. na Lotnisku im. F. Chopina w Warszawie po raz trzeci odbędzie się "Dzień Podróżującego Konsumenta", organizowany przez Europejskie Centrum Konsumenckie. W godzinach 10:00 - 16:00 podróżni czekający na swój lot będą mogli zasięgnąć porad prawnych i konsultacji w zakresie praw pasażerów.
Tegoroczny sezon urlopowy jest pierwszym wakacyjnym okresem, kiedy obowiązują rozporządzenia unijne przyznające prawa pasażerom we wszystkich czterech środkach transportu (lotniczy, kolejowy, autokarowy i morski). Dzień Podróżującego Konsumenta będzie równocześnie początkiem dwuletniej kampanii informacyjnej Komisji Europejskiej, która ma na celu zwiększanie świadomości społecznej dotyczącej praw pasażerów w różnych środkach transportu.
Aby uniknąć niepotrzebnych stresów i zakłóceń podczas podróży, Komisja Europejska opracowała i wdrożyła prawa pasażera we wszystkich czterech środkach transportu."Jest to jedno z ostatnich osiągnięć naszej polityki transportowej. U źródeł naszej kampanii leży przekonanie, że lepiej poinformowani konsumenci są bardziej skłonni do aktywnej obrony swoich praw" - wyjaśnia Siim Kallas, wiceprzewodniczący Komisji, komisarz do spraw transportu.
W przededniu kolejnego sezonu turystycznego na lotniskach i dworcach w całej Europie w tym w Brukseli, Atenach, Sofii, Pradze, organizowane są stoiska o charakterze informacyjnym i promocyjnym. To inicjatywa Komisji Europejskiej oraz Europejskich Centrów Konsumenckich. W Polsce akcja "Dzień Podróżującego Konsumenta" odbędzie się na Lotnisku Chopina w Warszawie oraz Lotnisku im. Jana Pawła II w Krakowie. Podczas wydarzenia eksperci ECK będą udzielać bezpłatnych konsultacji i porad prawnych oraz zapoznawać turystów z ich prawami. Podróżni będą mogli wziąć udział w specjalnie przygotowanym quizie z nagrodami i sprawdzić swoją wiedzę odnośnie praw pasażerów.
"Dzień Podróżującego Konsumenta" jest organizowany na początku sezonu urlopowego, gdyż jest to czas, w którym najwięcej osób wyjeżdża na wakacje. To dobry moment na przypomnienie praw podróżującym - wyjaśnia Piotr Stańczak, Dyrektor ECK. "Doświadczenie Europejskiego Centrum Konsumenckiego pokazuje, że konsumenci często nie wiedzą,co robić np.: gdy lot zostanie opóźniony albo przewoźnik zagubi bagaż podczas przeładunku." Z badań Eurobarometru wynika, że 59% obywateli Unii Europejskiej podróżujących samolotem nie jest świadomych swoich praw pasażera przysługujących im podczas podróży.
Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Partnerami wydarzenia są: Komisja Europejska, Urząd Lotnictwa Cywilnego, Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie, oraz Róża Thun, Posłanka do Parlamentu Europejskiego.
Rozpoczęta europejska kampania ma na celu zwiększenie świadomości podróżujących pasażerów na temat przysługujących im praw we wszystkich czterech środkach transportu ze szczególnym podkreśleniem dwóch nowych regulacji dotyczących transportu morskiego oraz autobusowo-autokarowego.
Jeden na sześciu Europejczyków cierpi z powodu niepełnosprawności. Ponadto, starzenie się europejskiego społeczeństwa oznacza, że będzie stale rosła liczba pasażerów, którzy potrzebują szczególnej pomocy ze względu na niepełnosprawność lub ograniczoną sprawność ruchową. Przepisy w zakresie praw pasażerów mają na celu zapewnienie osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej takich samych
możliwości podróżowania jak innym obywatelom.
Więcej informacji szukaj na stronie: ec.europa.eu
Z informacją dotyczącą praw pasażerów można się zapoznać poniżej:
Możesz także pobrać plik: turinfo_20130625_prawa_pasa_er_w_lotniczych.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Michał Fijoł znów prezesem PLL
Dział dla turystów:
Katowice Airport ostrzega przed
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
SAS: rejsy z Poznania do Kopenhagi będą obsługiwały dwa typy samolotów
Wybrano dyrektora hotelu Interferie Medical Spa
Linie lotnicze kontra kolej. Czym taniej?
Polacy częściej dostają wizy do USA
Amadeus testuje nowe technologie
Warszawa stoi otworem dla turystów
Program lojalnościowy uatrakcyjnia ofertę hotelu
PKP Intercity odebrało pierwsze Pendolino
Innowacje w hotelach marki Novotel
Niebezpieczne zapytanie o ofertę
PKP walczy z Eurolotem o pasażerów?
Opóźniony start samolotu? Nie będzie odszkodowania
Są jeszcze miejsca w Rzymie na czas beatyfikacji !