Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- szukam pilota przewodnika
- TUI Specjalista ds. turystyki Wrocław
- Specjalista/ka ds. turystyki
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025


Internetowe biura podróży pozywają Google
2012-04-04Google - nasza ulubiona wyszukiwarka, podobnie jak nie tak dawno Microsoft - ma ochotę na więcej. Wykorzystując swoją pozycję na rynku wyszukiwań, buduje kolejne usługi. Gdyby one były tylko związane z wyszukiwarką - pewnie nie byłoby problemu. Jednak firma śmiało wkracza w dalsze segmenty życia on-line oferując usługi przekazu informacji, czy też kanału sprzedaży usług.
r e k l a m a
Jest to bardzo problematyczne, albowiem upraszczając - gdy konsument szukając czegoś napotyka już w wyszukiwarce ofertę zakupu, to firmy żyjące z handlu tym "czymś" mają złe perspektywy.
Teraz właśnie Expedia, portal udostępniający oferty biur podróży zarzuca koncernowi Google nieuczciwe praktyki i łamanie prawa antymonopolowego. To nie jedyny wróg jednej z największych wyszukiwarek internetowych na świecie. TripAdvisor także złożył pozew przeciwko działaniom koncernu - to już drugi w historii. Kolejne wnioski pochodzą od mniejszych firm europejskich i oskarżają Googla o to samo.
Spory dotyczą dyskryminowania oraz blokowania internetowych reklam firm pozywających. W ubiegłym roku Google sama uruchomiła wyszukiwarkę połączeń lotniczych, w której znajdują się wyłącznie propozycje koncernu - pominięto konkurencyjne linki pozostałych biur podróży. A przecież takie działania utrudniają klientom porównanie ofert. Duszenie konkurencji i fałszowanie wyników wyszukiwania - to główne zarzuty wobec koncernu z Kalifornii.
Komisja Europejska wyraziła konieczność podjęcia natychmiastowych działań w celu przywrócenia zdrowej polityki marketingowej w Internecie. Sprawa powinna zostać jak najszybciej rozwiązana, również z uwagi na 95-proc. udziały Google w europejskim rynku wyszukiwań online. Jeśli złe praktyki nie zostaną zniszczone w zalążku, może to oznaczać istotne zagrożenie dla sprzedawców on-line.
Problem rozwiązałaby konkurencja - w USA Google ma 3/4 rynku wyszukiwania, w Europie prawie całość - może zatem warto rozważyć podział firmy lub zwiększenie konkurencji? Na świecie z Google realnie konkuruje de facto tylko Microsoft z Bing, chińskie Baidu i rosyjski Yandex.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Dział centra informacji i promocji:
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Polska na Maderze 4-tym rynkiem
Konferencja Nowe Trendy w Turystyce już za 10
Starsze aktualności:
Rośnie zainteresowanie małymi obiektami
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Malaysia Airlines zmienią nazwę?
Dodatkowe szkolenie dla biur podróży
W Skierniewicach otwarto McDonaldsa
Wybrano najlepsze hostele na świecie
Rosjanie preferują wypoczynek w kraju
CPI Hotels powiększa swoje portfolio
Winni zatrucia na koloniach w Białce
Grupa Accor wyłania zwycięzców konkursu i wprowadza zmiany
Rynek turystyczny w Niemczech wciąż wzrasta
Uwaga podróżni wybierający się do Peru!