Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Internetowe biura podróży pozywają Google
Google - nasza ulubiona wyszukiwarka, podobnie jak nie tak dawno Microsoft - ma ochotę na więcej. Wykorzystując swoją pozycję na rynku wyszukiwań, buduje kolejne usługi. Gdyby one były tylko związane z wyszukiwarką - pewnie nie byłoby problemu. Jednak firma śmiało wkracza w dalsze segmenty życia on-line oferując usługi przekazu informacji, czy też kanału sprzedaży usług.
Jest to bardzo problematyczne, albowiem upraszczając - gdy konsument szukając czegoś napotyka już w wyszukiwarce ofertę zakupu, to firmy żyjące z handlu tym "czymś" mają złe perspektywy.
Teraz właśnie Expedia, portal udostępniający oferty biur podróży zarzuca koncernowi Google nieuczciwe praktyki i łamanie prawa antymonopolowego. To nie jedyny wróg jednej z największych wyszukiwarek internetowych na świecie. TripAdvisor także złożył pozew przeciwko działaniom koncernu - to już drugi w historii. Kolejne wnioski pochodzą od mniejszych firm europejskich i oskarżają Googla o to samo.
Spory dotyczą dyskryminowania oraz blokowania internetowych reklam firm pozywających. W ubiegłym roku Google sama uruchomiła wyszukiwarkę połączeń lotniczych, w której znajdują się wyłącznie propozycje koncernu - pominięto konkurencyjne linki pozostałych biur podróży. A przecież takie działania utrudniają klientom porównanie ofert. Duszenie konkurencji i fałszowanie wyników wyszukiwania - to główne zarzuty wobec koncernu z Kalifornii.
Komisja Europejska wyraziła konieczność podjęcia natychmiastowych działań w celu przywrócenia zdrowej polityki marketingowej w Internecie. Sprawa powinna zostać jak najszybciej rozwiązana, również z uwagi na 95-proc. udziały Google w europejskim rynku wyszukiwań online. Jeśli złe praktyki nie zostaną zniszczone w zalążku, może to oznaczać istotne zagrożenie dla sprzedawców on-line.
Problem rozwiązałaby konkurencja - w USA Google ma 3/4 rynku wyszukiwania, w Europie prawie całość - może zatem warto rozważyć podział firmy lub zwiększenie konkurencji? Na świecie z Google realnie konkuruje de facto tylko Microsoft z Bing, chińskie Baidu i rosyjski Yandex.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Enter Air powiększa bazę
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Dział centra informacji i promocji:
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
Kraków wśród wybranych przez
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Malaysia Airlines zmienią nazwę?
Dodatkowe szkolenie dla biur podróży
W Skierniewicach otwarto McDonaldsa
Wybrano najlepsze hostele na świecie
Rosjanie preferują wypoczynek w kraju
CPI Hotels powiększa swoje portfolio
Winni zatrucia na koloniach w Białce
Grupa Accor wyłania zwycięzców konkursu i wprowadza zmiany
Rynek turystyczny w Niemczech wciąż wzrasta
Uwaga podróżni wybierający się do Peru!