Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Jak odmawiać nieletnim - szkolenia dla sprzedawców alkoholu
Co powiedzieć nieletnim próbującym kupić alkohol, jak rozmawiać z trudnym klientem, jakich argumentów użyć, by przekonać go do swoich racji - tego mogą nauczyć się sprzedawcy alkoholu podczas szkoleń organizowanych przez Kompanię Piwowarską. W tym roku w kilkunastu miastach Polski zostanie przeszkolonych prawie 600 osób.
Serwowanie zimnego piwa spragnionym klientom może się wydawać czystą przyjemnością. Jednak praca w charakterze barmana, kelnera czy sprzedawcy alkoholu w ogródkach piwnych lub podczas masowych imprez nie obywa się bez trudnych i stresujących sytuacji. Każdego dnia - zwłaszcza w sezonie letnim - sprzedawcy spotykają się z problemem nieletnich próbujących kupić alkohol. Tymczasem zgodnie z obowiązującą ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi za sprzedaż lub podawanie alkoholu nieletnim grożą wysokie sankcje finansowe oraz możliwość pozbawienia sprzedawcy koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych na okres od 3 do 5 lat.
Pomimo obowiązujących regulacji prawnych nie wszyscy sprzedawcy proszą młodo wyglądające osoby o okazanie dowodu tożsamości. Taka sytuacja może wynikać z faktu, że młodzież stosuje różne fortele, by kupić alkohol. Często sprzedawcy brakuje motywacji, by odmówić, bowiem jest przekonany, że jeżeli nie w tym, to w innym sklepie nieletni bezkarnie kupią pożądany trunek.
Wspierając sprzedawców, a jednocześnie realizując jeden z 10 priorytetów zrównoważonego rozwoju, dotyczący odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji alkoholu, Kompania Piwowarska prowadzi szkolenia pod hasłem "Jak skutecznie odmawiać nieletnim". Zostały one opracowane jako
2-godzinny warsztat, podczas którego sprzedawcy poznają praktyczne metody radzenia sobie z nieletnimi usiłującymi kupić alkohol.
- Szkolenia dla sprzedawców mają ogromne znaczenie z punktu widzenia komunikatu, jaki trafia do młodzieży podczas imprezy. To ważne, aby młodzi ludzie otrzymali czytelny przekaz, że alkohol nie jest przeznaczony dla osób, które nie ukończyły 18 lat - tłumaczy Jerzy Rządzki, trener umiejętności psychoedukacyjnych z Poradni Profilaktyczno-Terapeutycznej w Zielonej Górze, prowadzący szkolenia. - Mam nadzieję, że dostarczą one wiedzy nie tylko na temat tego, jak odmawiać nieletnim, ale także jak zorganizować bezpieczną imprezę.
Spotkania z trenerem są bezpłatne i zostały opracowane szczególnie z myślą o sprzedawcach obsługujących tegoroczne Juwenalia, sponsorowane przez markę Lech. Każdy uczestnik podczas praktycznych ćwiczeń uczy się, jak radzić sobie w trudnej i stresowej sytuacji, gdy nieletnie osoby próbują kupić alkohol, jakich argumentów użyć i jak zachować asertywną postawę. Na koniec sprzedawcy otrzymują certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę i umiejętności. Uczestnicy bardzo pozytywnie oceniają szkolenia i doceniają ich praktyczny aspekt.
- Najlepiej zapamiętałem scenki z udziałem nachalnych klientów, które pokazywały, jak mamy się zachowywać, kiedy np. nie mają dowodu osobistego. Szkolenia były bardzo przydatne, na pewno je wykorzystam - opowiadał Paweł Jaworek, jeden z uczestników.
Cykl warsztatów rozpoczął się w maju i potrwa do końca lata. Łącznie w tym roku zostanie przeszkolonych prawie 600 osób, zaś w roku ubiegłym szkoleniem zostało objętych 500 sprzedawców.
- Nasze ubiegłoroczne doświadczenia pokazały, jak ważną rolę odgrywają te szkolenia, dlatego chcemy je kontynuować i poszerzać krąg odpowiedzialnych sprzedawców alkoholu. Jednocześnie pragniemy, by na imprezach, gdzie sprzedawane są marki Kompanii Piwowarskiej, standardem było okazywanie dowodu tożsamości przez wszystkie młode osoby, jeszcze zanim barman zdąży o niego poprosić. Taka współpraca sprzedawców alkoholu z klientami będzie kluczowa w ograniczeniu dostępu nieletnich do alkoholu, na czym nam bardzo zależy - mówi Katarzyna Radecka, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Relację ze szkolenia można obejrzeć tutaj:
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Kompania Piwowarska szkoli sprzedawców alkoholu
[2013-06-29 20:37 83.27.39.*]
A odmawiajcie!!! bo kontrole już ruszyły i przysyłają podstawionych małoletnich klientów. odpowiedz »
Dział gastronomia:
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Zakaz palenia w klubach martwym przepisem?
Accor nawiązuje współpracę z Huazhu Hotels
Branża turystyczna nie ma powodów do zadowolenia
Dostali 157 tys. dolarów od linii lotniczej
W samolotach zostawiamy majątek
Wspólny program edukacji i szkoleń
Eurolot otwiera nowe połączenie
2011 - Orbis zwiększył przychody
Ecco Holiday - jedyny w Polsce
Czy na napiwkach da się zarobić?
Złe warunki atmosferyczne w Tatrach