Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Mondial Assistance: samochody turystów psuły się rzadziej
Okres wakacyjny upłynął w Polsce pod znakiem kapryśnej niepogody. Niekorzystne warunki pogodowe nie miały jednak wpływu na zwiększenie liczby interwencji. Centrum Operacyjne Mondial Assistance w lipcu i sierpniu odnotowało ich 3% mniej w porównaniu do analogicznego okresu z 2010 roku. Zauważalna jest jednakże zależność pomiędzy zgłaszanymi potrzebami, a miejscem spędzania urlopu.
Z pomocy Mondial Assistance można swobodnie korzystać na całym świecie. Jeżeli chodzi o zapotrzebowanie na usługi pomocowe na terenie Europy, najwięcej zgłoszeń od polskich klientów przychodziło z Niemiec (24%). Było to jednakże mniej o 3% w zestawieniu z danymi za lipiec i sierpień 2010 r. Niezmiennie od dwóch sezonów 17% wszystkich zgłoszeń z zagranicy pochodzi od osób przebywających w Chorwacji. Wzrost odsetka zdarzeń Centrum Operacyjne Mondial Assistance zanotowało we Włoszech (12% w porównaniu do 9% w zeszłe lato). 8% i 7% zgłoszeń pochodziło od klientów przebywających we Francji i w Austrii (w zeszłym roku było dokładnie na odwrót). Nic się nie zmieniło w porównania do zeszłego lata w przypadku zgłoszeń z Czech, Węgier, Słowacji i Holandii (odpowiednio 6%, 5%, 5% i 3%). Listę krajów, z których przychodzi najwięcej powiadomień do Centrum Operacyjnego Mondial Assistance to Rumunia (3%, a w roku ubiegłym 2%).
- Zebrane przez Centrum Operacyjne Mondial Assistance dane dotyczące rozkładu zgłoszeń pokazują, jakie kraje Polacy odwiedzali w wakacje najczęściej. Zapewne w przypadku Niemiec były to wyjazdy głównie o charakterze zawodowym, ale takie destynacje jak: Chorwacja, Włochy czy Francja wskazują już raczej na cel wypoczynkowy - komentuje Tomasz Brożyna, Dyrektor Pionu Operacyjnego w Mondial Assistance. - Zebrane dane pokazują, że popularne są również takie kraje jak Austria, Czechy i Słowacja, jako miejsca docelowe lub będące po drodze do punktu docelowego - dodaje.
Podobnie w te, jak i zeszłe wakacje wśród usług pomocowych, na które było największe zapotrzebowanie poza granicami Polski dominowało holowanie. Było to 56% i 55% odpowiednio w wakacje 2011 i 2010 r. Proporcjonalnie w porównywanych okresach występowało takie samo zapotrzebowanie na pomoc w zorganizowaniu noclegu w hotelu (13%), a także na udostępnienie samochodu zastępczego (7%). Nastąpił za to wzrost zapotrzebowania na usługi naprawcze na miejscu zdarzenia (12% w porównaniu do 8% w 2010 roku). Z tego względu klienci Mondial Assistance rzadziej korzystali z pomocy taksówek (9% w stosunku do 12% w zeszłoroczne wakacje). Oprócz tego Centrum Operacyjne Mondial Assistance odnotowało marginalne zapotrzebowanie na pomoc w załatwieniu biletów na pociąg czy samolot, naprawy samochodów w warsztacie oraz miejsce parkingowe.
W przypadku kierowców, którzy korzystali z usług Mondial Assistance na terenie Polski również przeważały powiadomienia związane z zapotrzebowaniem na holowanie pojazdów. Było to 57% wszystkich odebranych przez Centrum Operacyjne Mondial Assistance w miesiącach wakacyjnych. Oznacza to, że w porównaniu do lata 2010 roku zapotrzebowanie na tę usługę spadło o 5%. Na drugim miejscu znalazły się interwencje związane z zapewnieniem klientom samochodów zastępczych (24%), z których z kolei klienci Mondial Assistance korzystali 5% więcej w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku. 12% zgłoszeń dotyczyło napraw na miejscu zdarzenia (w zeszłe lato było to 11%), a 8% wynajmu pokoju w hotelu oraz zamówienia taksówki (7% rok wcześniej).
- Regularnie zbierane przez Centrum Operacyjne Mondial Assistance dane pokazują, że struktura zapotrzebowania na poszczególne usługi assistance dla kierowców generalnie nie ulega wyraźnym zmianom. Porównując jednakże dane dotyczące zgłoszeń z Polski i z zagranicy można zauważyć, że w tym drugim przypadku nasi klienci potrzebują szerszego wachlarza usług. Jest to zrozumiałe ze względu na fakt, że obcym miejscu, z dala od domu trudniej samemu sprawnie załatwić wszystkie formalności związane z nieprzewidzianymi i nieprzyjemnymi zdarzeniami - mówi Tomasz Brożyna.
Dane zebrane przez Centrum Operacyjne Mondial Assistance pokazują również, że generalnie zmianom nie ulegają preferencje Polaków co do wyboru wakacyjnego środka lokomocji. Zarówno w przypadku wyjazdów krajowych, jak i zagranicznych niezmiennie podróż odbywa się głównie samochodami osobowymi.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Veniti wchodzi na NewConnect jeszcze tego lata
Itaka: nowe kraje i nowy przewoźnik w ofercie
Niemcy biją własny rekord w turystyce
Zakaz palenia w klubach martwym przepisem?
Accor nawiązuje współpracę z Huazhu Hotels
Branża turystyczna nie ma powodów do zadowolenia
Dostali 157 tys. dolarów od linii lotniczej
Wielka prośba do mieszkanek i mieszkańców Krakowa o wypełnienie ankiety
Jakie ferie wybierali klienci e-Travel?
Warszawska Organizacja Turystyczna przedstawiła swoją strategię
Polacy zdecydowali: Na Święta do hotelu
W samolotach zostawiamy majątek
Wspólny program edukacji i szkoleń
Eurolot otwiera nowe połączenie
2011 - Orbis zwiększył przychody
Wielka prośba do mieszkanek i mieszkańców Krakowa o wypełnienie ankiety