TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Obsługa techniczna samolotu- zawód przyszłości?

W branży lotniczej na świecie zatrudnionych jest obecnie ponad 56 mln osób. Biorąc pod uwagę wpływ i znaczenie lotnictwa w obecnych czasach, zawody związane z obsługą lotów są jednymi z najbardziej perspektywicznych zarówno w Europie, jak i na całym świecie.


Producenci samolotów przewidują, że w ciągu najbliższych 20 lat ok. 27-35 tys. nowych samolotów zostanie dostarczonych na rynek. Wliczane w to są zarówno samoloty odrzutowe o zasięgu regionalnym, takie jak te produkowane przez Embraera czy Bombardiera, oraz większe, jak Airbus A380s i Boeing 787s. Wzrost popytu na przewozy lotnicze skłania przewoźników do zwiększonych zakupów, jednak nie jest to powód jedyny. Starzenie się obecnie użytkowanych maszyn, jest równie ważnym czynnikiem.

Tak jak samoloty, również pracownicy branży lotniczej udają się na zasłużony odpoczynek. Odchodzenie specjalistów na emeryturę oraz trwający proces odnawiania flot mogą już wkrótce doprowadzić do sytuacji, w której zabraknie wykwalifikowanych pracowników, którzy mogliby sprostać nowym wyzwaniom w branży. Już obecnie w niektórych krajach na naszym kontynencie notowany jest niedobór specjalistów.

"W latach 90’ i na początku XXI wieku praca w lotnictwie nie była szczególnie popularna, zwłaszcza w Europie Centralnej i Wschodniej. Każdy chciał być biznesmenem, menadżerem, prawnikiem itp. W rezultacie, w niektórych obszarach rynku pracy odnotowujemy nadpodaż pracowników różnych profesji, a inne, takie jak lotnictwo, zmagają się z problemem 15-20 lat luki w kształceniu nowego pokolenia specjalistów" - zauważa Kestutis Volungevicius, dyrektor FL Technics Training. Wkład pracowników lotnictwa w światową gospodarkę już obecnie jest 3,5 raza większy niż w przypadku zatrudnionych w innych branżach.

Czynnikiem, który może okazać się ważny i zachęcający dla młodych ludzi jest fakt, że praca w branży lotniczej nie wymaga przywiązania do jednego kraju. Certyfikaty i licencje, uzyskane na terenie Unii Europejskiej są akceptowane w większości państw świata. To umożliwia młodym Europejczykom, którzy staną się certyfikowanymi mechanikami, podjęcie pracy w niemalże każdym zakątku globu.

Co ważne, nie trzeba od razu przeprowadzać się do Chin czy Indii, żeby znaleźć ciekawe okazje zatrudnienia w branży lotniczej. Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w Europie Zachodniej wynosi ok. 1500-1900 euro, a w pozostałych krajach europejskich jest znacznie niższe. Tymczasem wykwalifikowany specjalista w branży lotniczej może się liczyć na miesięczną pensję w wysokości nawet 4 tys. euro.

Według badań przeprowadzonych przez ekspertów z Boeinga, każdego roku ponad 5 tys. techników i inżynierów lotnictwa musi wejść na rynek pracy, aby sprostać oczekiwaniom branży. Obecnie jednak do zawodu przygotowuje się wyłącznie połowa liczby wymaganych nowych pracowników.

"Niewątpliwie zawód pilota ma ogromny potencjał. Ale wraz z każdym nowym modelem samolotu producenci starają się zmniejszyć ilość czynności wykonywanych w kokpicie. W rezultacie maszyny stają się coraz bardziej skomplikowane i ich serwis wymaga coraz lepiej wykwalifikowanych pracowników, potrafiących obsłużyć nowe technologie i materiały. To jeden z powodów, dla których zawód pilota powoli oddaje palmę pierwszeństwa na rzecz inżynierów lotnictwa. Jesteśmy przekonani, że każdy, kto dziś rozpoczyna lub planuje rozpocząć karierę w lotnictwie ma szansę dołączyć do nowego pokolenia profesjonalistów, którzy rozwiną tę branżę" - podkreśla dyrektor FL Technics Training.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
lotnictwo praca zawód zarobki serwis obsługa techniczna naprawa konserwacja samolot przyszłość zatrudnienie




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję