TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Itaka: żadnych zniżek nie tolerujemy

Po informacjach na temat zniżek udzielanych przez wakacje.pl otrzymaliśmy odpowiedź ze strony Piotra Henicza, Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w Itace.


Jak wyjaśnił - polityka cenowa od wielu lat jest spójna. Touroperator dąży do tego, aby produkt był dostępny w całej sieci sprzedaży w tych samych cenach. Umowy agencyjne zawierają kary za udzielanie zniżek/rabatów, bądź przeprowadzanie promocji na produkty Itaki bez ustaleń. Po zauważeniu wprowadzenia ww promocji zostały podjęte decyzje o zakazie sprzedażny oferty Itaki przez Enovatis.

W wyniku rozmów ustalono, że oferta Itaki nie będzie dostępna w ramach tej promocji, a każda następna tego typu akcja bez konsultacji z touroperatorem będzie skutkować rozwiązaniem umowy. O tym fakcie poinformowane zostały sieci sprzedaży Itaki, a większość agentów jest z tego faktu bardzo zadowolona.

Teraz Enovatis ma problem z klientami, którzy wykupili bony, bowiem regulamin bonu nie mówił o jakichkolwiek ograniczeniach dla ich zastosowania. Tak więc, teoretycznie turysta może zażądać zniżki na imprezę Itaki i jeśli nie zmieni zdania po namowach konsultanta (np. po zaproponowaniu innego touroperatora z podobną imprezą i zniżką), to wakacje.pl muszą jej udzielić lub ryzykują problemy prawne. A jeśli udzielą zniżki ryzykują problemy z Itaką...




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Itaka zniżek udzielanych przez wakacje.pl odpowiedź Piotr Henicz Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w Itace Enovatis zniżki rabaty


Komentarze:

    • Itaka nie toleruje zniżek 

      [2010-11-10 12:46 194.181.107.*]

      bony są ważne do końca kwietnia - sprawa niedługo ucichnie i wakacje będą mogły sprzedawać ofertę Itaki, bo sama Itaka może nawet się o tym nie dowiedzieć, iż klient zakupił wycieczkę w "promocyjnej" cenie, o ile sam o tym nie poinformuje Itaki, gdyż cała transakcja będzie pomiędzy klientem a agentem. Na moje wakacje.pl pojechały po bandzie, swoje zarobią, a reszta nie ma już co startować z takimi pomysłami - jak to mówią kto pierwszy ten lepszy :-)   odpowiedz »

      • Itaka nie toleruje zniżek 

        [2010-11-10 12:58 79.188.0.*]

        Pod warunkiem że Itaka ich nie sprawdzi a zapewniam ze to zrobi...   odpowiedz »

        • Itaka nie toleruje zniżek 

          [2010-11-10 13:36 194.181.107.*]

          pytanie w jaki sposób :-)
          1. tak jak pisałem za chwilę sprawa ucichnie, a bony są ważne do końca kwietnia.
          2. wakacje.pl mogą się dogadać z klientem, że sprzedadzą mu wycieczkę Itaki z bonem, tylko żeby się tym nie chwalił podczas pobytu i będzie ok :-)   odpowiedz »

          • Itaka nie toleruje zniżek 

            [2010-11-10 23:04 87.205.251.*]

            tylko wez pod uwagę, że przez tel nie widzisz kto jest po drugiej stro nie a to może być np ktoś z Itaki:)   odpowiedz »

            • Itaka nie toleruje zniżek 

              [2010-11-12 08:57 83.29.217.*]

              No i na pewno będzie miał odpowiedni kod z groupona prawda? De facto nie ma jak sprawdzić wakacji...   odpowiedz »

    • Itaka nie toleruje zniżek 

      [2010-11-10 13:17 83.21.172.*]

      oczekujemy na komunikaty dot. bonow pozostalych Touroperatorow.   odpowiedz »

    • Itaka nie toleruje zniżek 

      [2010-11-10 23:33 77.18.79.*]

      portale internetowe maja znacznie wyższe prowizje poprostu   odpowiedz »

      • Itaka nie toleruje zniżek 

        [2010-11-12 09:09 83.29.217.*]

        tacy jak enovastis mają trochę większe, bo po prostu więcej sprzedają, ale z tego co wiem, to ta różnica nie powala (1-2%) i nie rekompensuje to zniżki 300zł!   odpowiedz »

    • Itaka nie toleruje zniżek 

      [2010-11-12 10:27 77.253.43.*]

      A czy nie zauważyliście przypadkiem, że chodziło o zrobienie bezpłatnej kampanii reklamowej ?? Oczywiście dla naiwnych, doskonale wiemy, że obie strony się po prostu "dogadały"w tej sprawie a szerokim echem odbiła się informacja, że na portalach można kupić taniej. Skąd będzie wiadomo, czy Klient nie dostał zniżki ??? Czy tego typu informacje zostaną równiez upublicznione ?   odpowiedz »

    • Itaka nie toleruje zniżek 

      [2010-11-12 10:27 83.11.19.*]

      Czekamy na pozostałych turoperatorów aby wydały oświadczenie w tej sprawie. Mały agent dostał by po uszach od razu a wakacje.pl z easygo.pl już nie tylko takie bla bla bla.... udowodnijcie Organizatorzy, że jesteście konsekwentni bo wiara w Was u Nas powoli umiera.....trzeba się będzie na chwiejnym rynku trzymać pewnych i konsekwentnych w każdym działaniu partnerów.   odpowiedz »

      • Itaka nie toleruje zniżek 

        [2010-11-12 11:42 83.6.223.*]

        sprawę bonów zgłosiła mi w zeszłym tygodniu jedna ze stałych klientek. Napisałam do wszystkich touroperatorów i wszyscy odpisali ,że nie wyrazili zgody i nie uznają tych bonów.
        W tym tygodniu już promocja została zdjęta ze stron wakacje.pl
        Itaka po prostu byla pierwsza , która na ten proceder zareagowała i rozesłała komunikat do wszystkich agentów.
        Tur-Net niestety publikuje informacje z opóźnieniem :(   odpowiedz »

    • Itaka nie toleruje zniżek 

      [2010-11-12 14:56 83.24.1.*]

      dązy a jest to jest znaczna różnica, jest to fe   odpowiedz »

    • Itaka nie toleruje zniżek 

      [2010-11-12 16:21 95.51.121.*]

      Mam poważne wątpliwośći czy Turoperatorzy moga wymuszać ilość sprzedaży przez agentów podająć wygórowane kwoty do zapłacenia ? Ciekawe co na to UOK   odpowiedz »

      • Itaka nie toleruje zniżek 

        [2010-11-18 12:42 83.4.17.*]

        popieram! uoik powinien sie tym zajac, gdzie on jest? a mzoe wysłac takie zbiorowe pismo-zgłoszenie do urzedu w tej sprawie?   odpowiedz »

    • Itaka nie toleruje zniżek 

      [2010-11-16 13:13 85.222.86.*]

      wystarczy tylko zrzucic sie na najtansza wyceczke- paru agentów po 5 zł i kupic wycieczke itaki - znalezc kogos kto kupił groupon i łappac wakacje za ...uszy   odpowiedz »

      • PROBLEM ZNIŻEK  

        [2010-11-16 13:40 83.23.56.*]

        a ja wam powiem , że jestem agentem w małym mieście i doszłam do wniosku ,że jak nie będę dawać rabatów dodatkowych to pójde z torbami..... Co chwilę ktoś mówi , że on tam a tam dostał rabat ! i oczywiście do mnie nie wraca.
        Ta nieuczciwość jest wręcz nagminna szczególnie w duzych miastach gdzie trudniej namierzyć takiego delikwenta agenta z rabatami.

        to przykre bo niestety to my mali agenci mamy wysokie progi sprzedażowe i trudno to osiagnąć z nieuczciwą konkurencją.   odpowiedz »

    • Itaka: żadnych zniżek nie tolerujemy 

      [2010-11-16 14:33 83.6.64.*]

      Moim zdaniem to biuro wcale nie jest jakieś tanie. O wiele taniej moim zdaniem jest np w alfastarze. Oni zawsze mają zniżki, w tym roku było np tak, że jak się rezerwowało do konca lutego to się dostawało 20% zniżki. Jak się człowiek dobrze rozgląda to naprawdę tanio coś może znaleźć.   odpowiedz »

    • Itaka nie toleruje zniżek 

      [2010-11-16 15:38 83.22.168.*]

      Drodzy agenci! Takich nieuczciwych biur wydających róznego rodzaju bony jest o wiele więcej. Czas otworzyć oczy i zgłosić gdzie trzeba! W końcu mamy zielone światło.   odpowiedz »

      • Itaka nie toleruje zniżek 

        [2010-11-16 17:04 217.28.144.*]

        każdy agent powinien wiedzieć, że rabat to w maroku tylko!!!
        nieuczciwi dorobkiewicze teraz miejcie się na baczność, bo podobno mają być podstawieni inspektorzy - klienci, którzy sprawdzą ten proceder.
        my jako agent przestrzegamy umów i wykorzystujemy swobodę konkurenci, ale zdrowej!!!   odpowiedz »

    • Itaka nie toleruje zniĹźek 

      [2010-11-16 16:41 91.150.154.*]

      kto ale tak na prawd� zastanówmy si� kto , skróci �eb z�otodajnej kurze ??? wakacje pl to z�ote jajo dla touroperatorów , i zapewniam şe bony/rabaty/upusty i znişki s� wczesniej ustalane z touroperatorami i oferowane za ich przyzwoleniem ,zaznaczam ZA ICH PRZYZWOLENIEM. A şe powsta�o zamieszanie moşe nieopacznie przez nie zorientowanego pracownika to inna sprawa . I nagle wszyscy nic nie daj� i nie pozwalaj� .Totalna bzdura.Aktualnie na runku krajowym jest wojna na znişki i rabaty mi�dzy agentami . Nie bójmy sie tego g�osno powiedzie� jest od jakiego� czasu (ostatni rok ) ZNIŝKO WOJNA !!! A klient jest juz tak do tego przyzwyczajony i wr�cz nauczony şe wchodz�c do biura pierwsze jego pytanie to JAK� TUTAJ DOSTANIE ZNIŝK� , bo...(ci�gn� dalej zdanie klienta ) w tamtym biurze dosta� tyle ... I CO WSZYSCY O TYM WIEDZA I M�WI� , agent si� m�czy a touroperator przymyka oko , i nic sie z tym nie robi , bo powiedzmy sobie szczerze nie da si� nic zrobi� , nie dam kupi u sasiada , dam za ma�o kupi u s�siada , a s�siad niech sie nie cieszy bo kij ma dwa koncie ;)

      ps. i niech touroperatorzy nie wysy�aj� teraz do agentów şe nie moşna dawa� znişek itp. bo to szkodzi ...i grozi... bo wiemy wszyscy ze to tylko dla "picu"cos w stylu obietnic przed wyborami ...
      pozdrawiam
      czoĹ�owy agent   odpowiedz »

    • Itaka nie toleruje zniżek 

      [2010-11-16 21:42 83.5.106.*]

      a cóż to za dziwy... czy tolerują czy też nie tolerują. Wakacje mają wynegocjowany WIELKI rabat i z tego RABATU dają zniżki a czy nazywać się to będzie że zniżkę daje ITAKA czy też do wyjazdu dopłacać WAKACJE to już ma 2-gorzędne znaczenie. Dlatego proszę się nie ekscytować.

      Inne pytanie trzeba by zadać - a mianowicie:
      1) Jaki RABAT lub PROWIZJĘ mają wakacje iż kalkuluje się im dawać takie zniżki dla klientów?
      2) Czy aby przypadkiem PROWIZJE w całej branży nie są za wysokie?   odpowiedz »

    • Itaka nie toleruje zniżek 

      [2010-11-17 21:51 87.207.156.*]

      to co zamierzacie dalej, bo na niczym stanęło... zdaje się.
      jak zmawiają się agenci na zniżki, to zmówmy się ,ze nie będziemy dawać!PROSTE?! Jestem z malego miasta, dosyć ,że nie mogę zdobyć wszystkich umów np.Itaka, to klient wchodząc do mnie z drzwi pyta ile dostanie, bo tam ma tyle i tyle.... jestem już zmęczony unikami, tłumaczeniem i stratą czasu na to.... ludzie kopiecie dół wielki dół....na swój koniec,
      klient i tak kupi zapłaci taką kwote jak jest na umowie,nie ma innego wyjścia jak faktycznie nie ugniemy się i stanowczo i grzecznie i dyplomatycznie mu odmówimy mnie się tak udaje. Najwyższa pora z tym skończyć , internetowe biura powinny być bacznie obserwowane przez organizatorów, powinny być faktyczne ceny! A nie chwyt , a potem klienta się wkręca, juz sprzedane ,ale zaraz cos znajde itp. tylko po to aby go zatrzymać, a co nie ma tak?
      gdzie rzetelność kupiecka???!!!!!   odpowiedz »





Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję