Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Ryanair rozszerza ofertę. Pogrzebie Alitalię?
Irlandzki przewoźnik ogłosił, że jeszcze w grudniu rozpocznie realizację nowych połączeń. Na celowniku tanich linii znalazły się między innymi Włochy - z lotniska Fiumicino wystartuje wiele nowych połączeń na południe kraju. Co na to Alitalia?
Ryanair postanowił przeorganizowywać dotychczasowe połączenia wykonywane na Półwyspie Apenińskim. Przewoźnik wszystkie swoje włoskie operacje przenosi na lotnisko Fiumicino, z którego loty odbywać się będą już w drugiej połowie grudnia. Tym samym Ryanair zapowiedział, że z dotychczas wykorzystywanego portu lotniczego w Ciampino wykonywanych będzie więcej połączeń międzynarodowych. Realizowanie kursów z Fiumicino nie jest dla Ryanaira niczym nowym, bowiem do tej pory latano stamtąd między innymi na El Prat w Barcelonie.
Wśród włoskich połączeń realizowanych przez Ryanaira znajdują się loty do Palermo, Katanii i Lamezii. Przedstawiciele przewoźnika otwarcie jednak wskazują, że jeśli w ramach szukania oszczędności, znajdująca się obecnie w trudnej sytuacji finansowej Alitalia zrezygnuje z połączeń na innej trasie, to jej miejsce zajmie Ryanair. Jednocześnie zaproponowano Alitalii możliwość zawarcia układu. Irlandzki przewoźnik zasugerował, że mógłby dowozić włoskim liniom pasażerów z południa Italii.
"Jesteśmy największym przewoźnikiem we Włoszech. Naszym obowiązkiem jest współpracować z innymi liniami na tym rynku. Zależy nam na dogodnej siatce połączeń z Fiumicino, zwłaszcza że Alitalia jest zmuszona przebudować swój biznes"- twierdził na konferencji prasowej wiceprezes Ryanair Michael Cawley. "Mam nadzieję, że Alitalia przyjmie naszą ofertę współpracy, wierzymy, że nasza chęć dowiezienia pasażerów pomoże Alitalii w jej przekształcaniu" - dodał.
Włoskie linie kategorycznie odrzuciły propozycję Ryanaira. "Mamy własną flotę, własne załogi i własny model biznesowy, który pozwala nam utrzymać własną siatkę połączeń, w tym dowiezienia pasażerów na loty długodystansowe. I zazwyczaj jest tak, że w centrach przesiadkowych zdecydowanie unika się współpracy między liniami tradycyjnymi i niskokosztowymi. Nie należy przy tym do rzadkości, że przewoźnicy nisokosztowi operują z lotnisk oddalonych od dużych miast o dziesiątki kilometrów"- zaznaczyli przedstawiciele przewoźnika. Nie da się bowiem ukryć, że podejmowane przez Ryanaira działania ingerują bezpośrednio w interesy Alitalii.
Wkroczenie na rynek przewozów lotniczych we Włoszech to nie jedyne zmiany, jakie szykują dla klientów irlandzkie linie lotnicze. Nowe połączenia będą również realizowane z lotniska Zavantem zlokalizowanego pod Brukselą. Dotychczas, latano na oddalone o 80 kilometrów od belgijskiej stolicy lotnisko Charleroi. Z portu lotniczego Zavantem będą wykonywane połączenia do Alicante, Lizbony, Palmy, Porto, Rzymu czy do Barcelony.
Zmiany wskazują, że Ryanair zaczyna szukać klientów także wśród pasażerów biznesowych. Zwykle wybierają oni bowiem loty na lotniska położone możliwie blisko dużych ośrodków miejskich. Mimo to przewoźnik deklaruje, że nie zrezygnuje zupełnie z obecności na Ciampino i Charleroi.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Ryanair wykończy Alitalię?
[2013-11-28 12:10 83.19.133.*]
i znowu jakich zagraniczny bydlak wykańcza rodzimą firmę. tragedia. Biznesowi klienci jakich szuka Ryanair to taki sam biznes jak poziom obsługi przez Ryanair. nic dodać nic ująć - ten klient delektuje się specjałami wykwintnej kuchni Pizzahut, Macdonalds czy Sfinksa oraz wypasionymi podróżami w Ryanair. trafia swój na swego. odpowiedz »
Ryanair wykończy Alitalię?
[2013-12-05 13:33 80.52.137.*]
Ryanair chciałby "dowozić" pasażerów ?! Przecież to jest tak niesolidny, oszukańczy partner, że żadna linia nie będzie chciała z nim współpracować ! Już widzę, jak Ryanair się spóźnia, albo odwołuje loty (bo mu się nie opłaca "dowóz") i Al Italia ma problem, bo Ryanair zwali wszystko na "partnera". odpowiedz »
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Dział transport:
Gdzie chcieliby polecieć
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Starbucks i nowe kawowe przysmaki
Bydgoszcz: letnia siatka połączeń gotowa
O turystyce w czasie polskiej prezydencji
Coraz więcej podróżnych na lotniskach
PKP Intercity ogłasza przetarg
Wzrasta popularność regionalnych lotnisk
Przychód z turystyki wyniesie 1 mld?
Air France i airberlin połączy bliższa współpraca?
Kraków: na miejscu kamienicy i przedszkola stanie hotel w widokiem na Wawel?
Wolontariat w Indiach i w AFryce