Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Hotelarze mówią nie serwisom zakupów grupowych
TravelClick, internetowy portal dla hotelarzy przepytał managerów hoteli na temat ich przekonania w związku z korzystaniem z serwisów zakupów grupowych. Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, że zainteresowanie tego typu kanałami sprzedaży wśród hotelarzy słabnie.
Spośród 900 hoteli na całym świecie, do współpracy z serwisami zakupów grupowych przyznało się 40-proc. badanych, z czego 38-proc. nie jest przekonana do tego typu pośrednictwa i nie zamierza w przyszłości ponownie korzystać z promocji, które oferują portale.
Inne badanie dotyczące podobnych preferencji, przeprowadzone zostało na grupie 400 obiektów z całej Europy. Wyniki pokazały, że 27% planuje w najbliższym czasie podjąć współpracę z serwisem zakupów grupowych. Z kolei 17% już próbowało i nie ma zamiaru tego powtarzać. Za przyczyny hotelarze podają: niewystarczającą ilość przychodów za pokój, brak zwrotu kosztów akcji, niewłaściwy kaliber klientów. Wielu przyznało, że deal nie był tak udany jak oczekiwano.
Serwisem zakupów grupowych, z którym najczęściej współpracowały hotele był Groupon (60%), następnie LivingSocial (28%) oraz JetSetter (15%).
Hotelarze swoją decyzję o podjęciu współpracy z podobnym portalem opierają na oczekiwanym wzroście obłożenia miejsc także poza sezonem, tym samym większej ilości sprzedanych miejsc noclegowych, w krótszym czasie. Promocja i pozyskanie nowych klientów to jedno z ważniejszych założeń tej współpracy. Być może większe firmy mogą sobie pozwolić na tego typu "rozrzutność", by za bezcen sprzedawać swoje usługi. Jednak dla mniejszych obiektów takie koszta mogą okazać się nieopłacalne. Chyba, że miałaby to być ostatnia deska ratunku.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Groupon najczęściej wybieranym serwisem
[2012-04-19 14:13 83.13.156.*]
Taaaaa - w 90% gruponow gruperow cititeamow to oferty hoteli - hipokryzja odpowiedz »
Groupon najczęściej wybieranym serwisem
[2012-04-19 14:26 79.188.171.*]
Zakupy grupowe to rozbijanie rynku. Dla kogoś, kto się na to decyduje, to jak piłowanie gałęzi na której się siedzi. Wystarczyło poczekać 2 lata, aby Ci , którzy się na to zdecydowali teraz się wycofują. odpowiedz »
Groupon najczęściej wybieranym serwisem
[2012-04-19 14:49 80.48.185.*]
No cóż, nareszcie przejrzano na oczy. Najważniejsze co się rzuca w oczy to fakt, iż z gruponów korzystał niewłaściwy kaliber klientów oraz pozorny spokój bo wskaźnik obłożenia istotnie wzrósł. Ale w bilansie zysków i strat tak materialnych jak i marketingowo-promocyjnych już nie było się z czego cieszyć. Jako hotelarz nie przystąpiłem do tej formy sprzedaży ale próbowałem w swoim regionie zrobić coś na modłę gruponów, tyle że bez tej paskarskiej prowizji. Niestety branża nie podjęła dyskusji. A szkoda, teraz bylibyśmy lepsi.
Hotelarz 3* odpowiedz »Groupon najczęściej wybieranym serwisem
[2012-04-19 16:10 83.29.44.*]
Spróbwalismy po raz piewszy Groupon i nie chcemy powtórzyć tego doświadczenia , nieopłacalne szczególnie jeżeli chodzi o butelkę wina do kolacji oraz masaż "za nic" dodawany za drugą noc.
Elżbieta Lubert, Pałac Nieznanice odpowiedz »Groupon najczęściej wybieranym serwisem
[2012-04-19 16:41 83.20.7.*]
Witam z Mielna!
Ja też dałem się skusić na sprzedaż swoich usług poprzez portal grupowy. Na początku liczyłem, że w ten sposób uda mi się pozyskać nowych klientów,którzy może wrócą w "normalnych cenach". Niestety nie wrócili!
Znajomi się śmieją , że zarobili wszyscy wokół , tylko nie właściciel hotelu!
I jeszcze to lichwiarskie prowizje!!!
Nigdy więcej!!! odpowiedz »Groupon najczęściej wybieranym serwisem
[2012-04-19 16:41 83.20.7.*]
Witam z Mielna!
Ja też dałem się skusić na sprzedaż swoich usług poprzez portal grupowy. Na początku liczyłem, że w ten sposób uda mi się pozyskać nowych klientów,którzy może wrócą w "normalnych cenach". Niestety nie wrócili!
Znajomi się śmieją , że zarobili wszyscy wokół , tylko nie właściciel hotelu!
I jeszcze to lichwiarskie prowizje!!!
Nigdy więcej!!! odpowiedz »Groupon najczęściej wybieranym serwisem
[2012-04-20 10:33 77.253.159.*]
a na co wy liczyliście decydując się sprzedawać na tych portalach swoje oferty, ze co że wykończycie przez rok albo 2 innych? A może uznaliści to za świetną okazję do reklamowania się ? Śmiać mi się chce wiadomo i mozna to było przewidzieć, że klient kupujący na Gruponie i innym onie do was już nie wróci i nie poleci was nikomu bo to klient szukający jelenia a nie klient powracający do hotelu lub pensjonau. Powiem tak narobiliście we własne gniazdo a teraz udajecie ze wam ktoś inny narobił a wy nie wiedzieliście, że to się tak skończy. Znieszczyć rynek łatwo ale potem go naprawiać jest trudno. Pozdrawiam z Pogorzelicy. odpowiedz »
Groupon najczęściej wybieranym serwisem
[2012-04-20 13:32 79.189.142.*]
Myślę, że w wielu przypadkach hotelom brakuje przemyślanej strategii marketingowej. Decydują się na zakupy grupowe w przypływie chwili zamiast wszystko gruntownie przemyśleć i przeliczyć. Z badań wynika, że może to być skuteczna forma promocji, ale wtedy, gdy firma jest do niej dobrze przygotowana. odpowiedz »
Groupon najczęściej wybieranym serwisem
[2012-04-20 13:43 79.188.237.*]
Groupon najczęściej wybieranym serwisem
[2012-04-20 13:48 79.188.237.*]
Tez skusilismy sie na taką posezonową sprzedaż. Powiedzieliśmy - już nigdy w życiu. Lepiej bylo zamknąć pensjonat. Darmowy klient, który ma wymagania jak na 4 gwiadkowy hotel.A Gościa trzeba odpowiednio obsłużyc. z tego co widzę nie wróci bo to segment klientów, który jeździ tylko na takie wczasy i korzysta ze wszystkich portali jak się da. Zreszta z tego co widzę, lobby turystyczne powinno walczyć z tego typu praktykami, ponieważ podcina to gałąź na której wszyscy siedzimy i kładzie turystykę na łopatki. odpowiedz »
Groupon najczęściej wybieranym serwisem
[2012-08-10 10:27 176.116.201.*]
Czy to prawda czy plotka,że najpiękniejsze hotele w Krynicy Zdroju tj.hotel PREZYDENT i hotel RENESANS ,które położone są w samym sercu Krynicy są na sprzedaż.To zadbane i wspaniałe hotele a szczególnie hotel RENESANS(balkony ,wygodne garaże,urocza jadalnia)Jeśli coś wiecie KOCHANI na ten temat ,to napiszcie.Krzysztof odpowiedz »
Dział hotele, pensjonaty:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Touroperator krytykuje projekt Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego
Chiny mocno inwestują w turystykę
Jakie informacje powinna zawierać strona dla turystów?
10 edycja Festiwalu Dobrego Smaku
Kiepski początek listopada dla biur
Szkolenie dla właścicieli gospodarstw agroturystycznych
Protesty przeciw wyburzeniu hotelu
Ile kosztują noclegi w europejskich hotelach?
Katastrofa samolotu pasażerskiego
Światowy Dzień Turystyki - łączenie kultur
Ministrowie ukrócą turystykę zasiłkową?
Wizz Air wprowadza nowy program lojalnościowy