TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Strajk we Frankfurcie. Jakie prawa przysługują pasażerom?

2012-02-20

W poniedziałek rozpoczął się 48-godzinny strajk kontrolerów ruchu naziemnego na największym lotnisku w Niemczech. Z tego powodu zostały odwołane m.in. loty europejskie na średnich dystansach, w tym również do Warszawy. Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej wyjaśnia, na co mogą liczyć podróżni w wypadku odwołania lotu.

r e k l a m a


W razie odwołania lotu możemy się domagać od linii lotniczej zorganizowania transportu zastępczego na porównywalnych warunkach. Z powodu strajku kontrolerów ruchu z reguły nie będzie jednak to możliwe. W takim wypadku możemy poprosić o zmianę daty lotu na późniejszą lub całkowicie zrezygnować z podróży i żądać zwrotu ceny biletu.

- W pierwszej kolejności należy zwrócić się do linii lotniczych z pytaniem, czy w związku z odwołaniem lotu będzie zapewniony lot alternatywny - radzi Katarzyna Trietz, dyrektorka Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej we Frankfurcie nad Odrą.

Ponadto pasażerom przysługują bezpłatne posiłki i napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania. Linie lotnicze powinny również umożliwić pasażerom przeprowadzenie dwóch bezpłatnych rozmów telefonicznych, wysłanie dwóch faksów lub e-maili. Jeżeli w związku ze strajkiem podróż przesunęła się co najmniej o jeden dzień, linia lotnicza musi zapewnić nieodpłatne zakwaterowanie wraz z transportem do hotelu.

Czy w przypadku odwołanego lotu z powodu strajku przysługuje pasażerom dodatkowe odszkodowanie? - Prawo do rekompensaty nie przysługuje, jeżeli lot został odwołany z powodu nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszystkich racjonalnych środków - tłumaczy Katarzyna Trietz. Może się okazać kwestią sporną, czy obecny strajk można interpretować jako tę "nadzwyczajną okoliczność". W przypadku pytań i wątpliwości co do obowiązujących w Niemczech praw konsumentów, można liczyć na bezpłatną pomoc Polsko-Niemieckiego

Centrum Informacji Konsumenckiej w ośrodkach:
- Frankfurt nad Odrą, Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej, Karl-Marx-Str. 7, tel.004933550080650
- oddział Federacji Konsumentów w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Chrobrego 33, tel. (95) 722 32 28;
- oddział Federacji Konsumentów w Zielonej Górze, ul. Bohaterów Westerplatte 9, pok. 216, tel. (68) 325 59 75.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
strajk we Frankfurcie prawa przysługują pasażerom prawo pasażerskie Frankfurt odszkodowanie strajku Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej odwołane loty transport zastępczy zmiana lotu posiłki hotel oferta przewoźnika linii linie lotnicze


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję