Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Kodeks Dobrych Praktyk według TUI
Touroperator ma w planach ujednolicenie zapisków, dotyczących współpracy między klientem, a organizatorem wyjazdów turystycznych. Zebrane treści mają ujrzeć światło dzienne do połowy października - donoszą "Wiadomości Turystyczne".
Kodeks tworzony jest w oparciu o europejskie standardy, w tym niemieckiego TUI. W Państwach UE każdy duży organizator przestrzega określonych zasad. Jest to efekt długoterminowego patrzenia na rynek - komentuje Piotr Haładus, dyrektor marketingu TUI Poland. - Chcemy zebrać to, co najlepsze w zapisach na rynkach zagranicznych i wybrać elementy, które przyjmą się u nas - dodaje.
Nowy Zbiór Dobrych Praktyk ma ustandaryzować sposób prezentowania oferty, procedurę postępowania przed wylotem, w tym zasady związane ze sposobem postępowania w sytuacjach kryzysowych, dokumentami podróży, zmianami czy opóźnieniami lotów, miejscami wypoczynku, a także zasadami postępowania po przyjeździe klientów.
Touroperator jak mówi ma na względzie zwiększenie zaufania i spokój turystów. - Klientom w Polsce już na etapie planowania wyjazdów towarzyszy bardzo dużo niepokojów. Nie jest sytuacją normalną, że przed każdym sezonem media ostrzegają turystów przed biurami podróży - mówi Haładus.
Kodeks Dobrych Praktyk, aby wpłynął na poprawę wizerunku branży turystycznej, musi najpierw zostać zaakceptowany przez organizatorów. TUI jest świadomy, że wielu z nich nie od razu będzie chciało podporządkować się regułom narzuconym przez jedno biuro.
Jak się okazuje stworzenie wzoru umowy, który nie będzie budził sprzeciwu UOKiK-u, Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Urzędów Marszałkowskich nie jest wcale takie proste. Jakiś czas temu podobnego projektu podjęła się Polska Izba Turystyki, do tej pory praca nie została ukończona.
Stworzenie wzorców dobrych dla wszystkich jest trudne przede wszystkim ze względu na niejednoznaczność wielu przepisów prawa, co pozostawia dużą możliwość interpretacji. Powoduje to, że wciąż toczy się spór między prawnikami i teoretykami - mówi Paweł Niewiadomski, wiceprezes PIT. - Istotne jest stworzenie takiego Kodeksu, do którego przestrzegania nikogo nie trzeba będzie zachęcać - dodaje.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Dział dla turystów:
Katowice Airport ostrzega przed
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Przewozy Regionalne dyskryminowane?
Współpraca z korzyścią dla turystów
Śląskie: z rozkładu jazdy Przewozów Regionalnych wypadnie ok. 110 połączeń
Jaki system hotelowy w czterogwiazdkowcu?
Kupie Ropę ON .Nowe Miasto nad Pilicą
Targi Lato 2014 zapraszają rodziny z dziećmi
Jakich gestów i zachowań unikać zagranicą?
Zmiany w umundurowaniu personelu pokładowego LOT-u
Virgin Atlantic: strata operacyjna
Skandal w jednej z krakowskich restauracji