TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Miliony przeznaczone na promocję turystyki

Kampanie promocyjne, mające zachęcać turystów do odwiedzenia danego zakątka ziemi, co jakiś czas pojawiają się w mediach. Wypromowanie regionu jako destynacji turystycznej słono jednak kosztuje.


Skuteczna kampania może finalnie przynieść oczekiwane zyski, najpierw jednak trzeba sporo zainwestować. Poprawę turystycznej atrakcyjności województwa planuje obecnie Dolny Śląsk. Włodarze pozyskali 3,9 mln zł dotacji na realizowanie projektów, które pomogą przyciągnąć turystów.

Łącznie na wszystkie działania mające zwiększyć atrakcyjność regionu przeznaczonych zostanie 5,9 mln złotych. Zawarte umowy są fragmentem realizacji zapisów Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego do 2020 roku. "Dzięki temu jesteśmy bliżej momentu, kiedy mieszkańcy południa Dolnego Śląska będą mogli naprawdę odczuć korzyści płynące z unijnych pieniędzy" - powiedział członek zarządu województwa dolnośląskiego Jerzy Tutaj.

W trakcie realizacji projektu, kilka z zabytkowych obiektów poddanych będzie renowacji. Odnowiony zostanie między innymi zabytkowy Park Zdrojowy w Kudowie Zdroju. Z pozyskanych funduszy planowana jest budowa Palmiarnia Zimowej, która ma być gotowa już w 2014 roku. Ukłonem w stronę lokalnej społeczności będzie modernizacja Aquaparku, który ma stać się na tyle atrakcyjny, że przyjeżdżać do niego będą osoby spoza regionu.

Prace rewitalizacyjne podjęte zostaną również w Lądku Zdroju. Nowy wygląd zyska tamtejszy Park Zdrojowy. W ramach działań teren zostanie uporządkowany, oświetlony, a ujęcie wody wyremontowane. Projekt zakłada tę współpracę z Parkiem Narodowym Gór Stołowych. Dla odwiedzających przygotowane zostanie Ekocentrum, w którym mieścić się będzie baza wystawiennicza i edukacyjna.

Wszystkie działania mają sprawić, że po zakończeniu projektu region zyska na atrakcyjności. Badania ruchu turystycznego na Dolnym Śląsku wskazują, że liczba osób przybywających kształtuje się na poziomie 2 milionów. Około 21% stanowią turyści z zagranicy. Zdecydowanie najczęściej odwiedzanym miejscem na terenie województwa jest Wrocław. Najczęściej Dolny Śląsk wybierają turyści w przedziale wiekowym od 36 do 45 lat.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Dolny Śląsk region promocja atrakcyjność turystyka przyjazdy modernizacja przyjazdy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję