Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
- MANAGER DZIAŁU OPERACYJNEGO
- MANAGER SIECI AGENCYJNEJ
- Pilot/ Pilotka / Rezydent / Rezydentka Biura w...
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- Praca PILOT WYCIECZKI
- Zatrudnię pilota na wycieczkę szkolną do Grecji
- Event Manager - samodzielny profesjonalista
- Szukam partnera do tworzenia filmów o podróżach


Zobacz także
ECTAA: Projekt reformy dyrektywy turystycznej oderwany od rzeczywistości
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy turystycznej
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję Europejską
KE wszczęła śledztwo w sprawie restrukturyzacji Condora
Przewoźnicy kolejowi będą podlegać przepisom o upadłości
W miniony wtorek, 20 listopada, Rada Ministrów przyjęła założenia do projektu nowelizacji ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe", ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze, a także ustawy o transporcie kolejowym, które umożliwiają ogłoszenie upadłości przez przewoźników kolejowych z grupy PKP i Przewozów Regionalnych.
PKP Intercity, Przewozy Regionalne i PKP Cargo mają podlegać ogólnym przepisom o upadłości. Rząd musi dostosować polskie przepisy prawne do wymagań Unii Europejskiej.
Regulacje obowiązujące w Polsce, które uniemożliwiają ogłoszenie upadłości spółek przewozowych, według Komisji Europejskiej są przejawem pomocy państwa niezgodnej z unijnymi przepisami dotyczącymi pomocy publicznej. Takie przepisy mają naruszać zasady konkurencji na wolnym rynku.
Komisja Europejska opublikowała w lipcu 2008 roku wytyczne związane z pomocą państwa dla przedsiębiorstw kolejowych. Przewidują one zniesienie nieograniczonych gwarancji państwowych, które zostały przyznane przedsiębiorstwom kolejowym. Takie gwarancje są niezgodne z Traktatem WE (obecnie TFUE).
Według nowych przepisów, przewoźnik, który ogłosiłby upadłość miałby możliwość świadczenia usług przewozowych jeszcze przez pół roku. W tym czasie mógłby wdrażać odpowiedni program naprawczy oraz układowy.
Projekt zostanie rozpatrzony przez sejmową komisję infrastruktury. Potem trafi do Senatu, a następnie poczeka na podpis prezydenta.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
ECTAA: Projekt reformy dyrektywy turystycznej oderwany od
PLL LOT publikuje wyniki
ECTAA dyskutowała o wyzwaniach w zakresie ochrony
Dział transport:
PLL LOT publikuje wyniki
Wizz Air zapowiada dwie nowe trasy z polskich
Syryjskie zabytki poważnie zagrożone
Franczyza: gdzie będzie twoje biuro?
Qubus inwestuje w szybki internet
Sprint Air rozwija siatkę połączeń czarterowych
Dobiegają końca prace remontowe na Dworcu Centralnym w Warszawie
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
Codziennie Busy,Przewoznik Zachodniopomorskie-holandia-Niemc