Ogłoszenia
Ogłoszenia
- REZYDEN-PILOT WYCIECZEK
- Wychowawca poszukiwany - Zimowiska Zakopane 2025
- Przewodnik - praca w Grecji
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
Zobacz także
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję Europejską
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy turystycznej
KE wszczęła śledztwo w sprawie restrukturyzacji Condora
KE publikuje nowe wytyczne dot. praw pasażerów
Przewoźnicy kolejowi będą podlegać przepisom o upadłości
W miniony wtorek, 20 listopada, Rada Ministrów przyjęła założenia do projektu nowelizacji ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe", ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze, a także ustawy o transporcie kolejowym, które umożliwiają ogłoszenie upadłości przez przewoźników kolejowych z grupy PKP i Przewozów Regionalnych.
PKP Intercity, Przewozy Regionalne i PKP Cargo mają podlegać ogólnym przepisom o upadłości. Rząd musi dostosować polskie przepisy prawne do wymagań Unii Europejskiej.
Regulacje obowiązujące w Polsce, które uniemożliwiają ogłoszenie upadłości spółek przewozowych, według Komisji Europejskiej są przejawem pomocy państwa niezgodnej z unijnymi przepisami dotyczącymi pomocy publicznej. Takie przepisy mają naruszać zasady konkurencji na wolnym rynku.
Komisja Europejska opublikowała w lipcu 2008 roku wytyczne związane z pomocą państwa dla przedsiębiorstw kolejowych. Przewidują one zniesienie nieograniczonych gwarancji państwowych, które zostały przyznane przedsiębiorstwom kolejowym. Takie gwarancje są niezgodne z Traktatem WE (obecnie TFUE).
Według nowych przepisów, przewoźnik, który ogłosiłby upadłość miałby możliwość świadczenia usług przewozowych jeszcze przez pół roku. W tym czasie mógłby wdrażać odpowiedni program naprawczy oraz układowy.
Projekt zostanie rozpatrzony przez sejmową komisję infrastruktury. Potem trafi do Senatu, a następnie poczeka na podpis prezydenta.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
MSiT chce 10 strategii dla
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Dział transport:
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
Starsze aktualności:
Zapraszamy na Nowe Trendy w Turystyce
Majówka 2024 - taniej niż w zeszłym
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
Syryjskie zabytki poważnie zagrożone
Franczyza: gdzie będzie twoje biuro?
Qubus inwestuje w szybki internet
Sprint Air rozwija siatkę połączeń czarterowych
Dobiegają końca prace remontowe na Dworcu Centralnym w Warszawie
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
Codziennie Busy,Przewoznik Zachodniopomorskie-holandia-Niemc