Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- Sprzedawca w Biurze Podróży EASY SURF (praca...
- Praca dla psychologa/terapeuty
- Pilot
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Specjalista ds. turystyki B2B Poznań
- Pilot Wlochy 22-27 września 2025
- Pilot Kazachstan Uzbekistan Tadżykistan
- Pilot na wycieczkę do Międzyzdrojów i Oceanarium...
- PRACA W TURCJI- SEZON 2025


Lufthansa będzie latać na biokerozynie
2012-01-10Po sześciu miesiącach lotów próbnych z wykorzystaniem biosyntetycznych paliw Lufthansa ma przyjemność ogłosić pierwsze pozytywne wyniki. Wszystkie 1187 lotów testowych, podczas których korzystano z biopaliw, odbyło się na trasie Hamburg-Frankfurt. Według wstępnych obliczeń emisję dwutlenku węgla zmniejszono o 1471 ton, zaś całkowite zużycie mieszanki biosyntetycznej nafty lotniczej (biokerozyny) osiągnęło poziom 1.556 ton.
r e k l a m a
"Realizacja projektu burnFAIR (Future Aircraft Research) przebiegała bez żadnych zakłóceń, a uzyskane wyniki są dla nas w pełni satysfakcjonujące. Zgodnie z oczekiwaniami, biopaliwa sprawdziły się w codziennej eksploatacji" - potwierdza Joachim Buse, Vice Prezes ds. Lotniczych Biopaliw Lufthansy.
Punktem kulminacyjnym testów biopaliw prowadzonych przez Lufthansę będzie pierwszy, zaplanowany na 12 stycznia br. lot transatlantycki do Stanów Zjednoczonych. Boeing 747-400 z około 40 tonami mieszanki biosyntetycznego paliwa poleci z Frankfurtu do Waszyngtonu. Podczas tego lotu Lufthansa spodziewa się redukcji emisji dwutlenku węgla o 38 ton, co odpowiada ilości tego gazu emitowanej podczas sześciu rejsowych lotów na trasie Frankfurt-Berlin.
Przemysł lotniczy podejmuje wiele działań w zakresie ochrony środowiska i stawia sobie ambitne cele. Zgodnie z wytycznymi IATA dla całej branży, linie lotnicze muszą ograniczyć emisje netto CO2 o 50 procent do roku 2050 w porównaniu z rokiem 2005. "Jeśli chcemy chronić nasz klimat, a tym samym naszą przyszłość w sposób zrównoważony, potrzebujemy innowacyjnych pomysłów i technologii oraz przyjaznej środowisku alternatywy dla paliw kopalnych - zwłaszcza w świetle rosnącej mobilności w skali świata“ - mówi Christoph Franz, prezes i dyrektor generalny Grupy Lufthansa.
Biokerozyna (biosyntetyczna nafta lotnicza) jest tak samo wiarygodna, jak tradycyjne paliwa do silników odrzutowych, ale jej wpływ na środowisko jest mniejszy. Dzięki większej gęstości energetycznej biopaliw, możliwe było zmniejszenie zużycia paliwa o ponad jeden procent. Dodatkowo, biosyntetyczna nafta lotnicza jest wolna od szkodliwych dla środowiska związków siarki i związków aromatycznych.
Zasada działania biopaliw jest prosta i opiera się na obiegu węgla. Rośliny pobierają CO2 z atmosfery w procesie fotosyntezy. Gdy silniki lotnicze spalają biopaliwo, to dwutlenek węgla jest z powrotem uwalniany do atmosfery, przy czym poziom jego emisji jest o 50 procent niższy niż w przypadku stosowania konwencjonalnych paliw kopalnych.
"Na następnym etapie skupimy się na przydatności, dostępności, zrównoważonym rozwoju i certyfikacji surowców. Ale najpierw musimy dopasować się do istniejącego rynku. Jednak, Lufthansa będzie kontynuować loty próbne, jedynie w przypadku gdy zapewni sobie dostęp do odpowiedniej ilości certyfikowanego surowca, niezbędnego do utrzymania rutynowych czynności" - pokreślił Joachim Buse.
Od 15 lipca do 27 grudnia 2011 r. należący do Lufthansy samolot Airbus A321 obsługiwał regularne połączenia lotnicze na trasie Hamburg-Frankfurt. Jeden z jego silników był napędzany mieszanką paliwa tradycyjnego i biosyntetycznej nafty lotniczej w proporcji 50/50. Celem tego długoterminowego projektu było zdobycie doświadczenia w zakresie stosowania biopaliw i zebranie długoterminowych danych. Dodatkowo, loty testowe pozwoliły na badanie wpływu używania biopaliw na środowisko naturalne oraz na utrzymanie i czas życia silników.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Turcja ograniczy all
Część przedsiębiorców nadal ma trudności z rozliczeniem pomocy z
Wrocław wyróżniony w holenderskiej
Dział transport:
Część przedsiębiorców nadal ma trudności z rozliczeniem pomocy z
Polacy chcą jeszcze wyjechać pod koniec
Rekordowy lipiec na Lotnisku
Rodzinne wyjazdy to
Zachodniopomorscy hotelarze liczą na najlepszy weekend
Starsze aktualności:
Kiepskie dworce autobusowe szkodzą
Accor chwali się marką
RateHawk rozszerza możliwości z powodu
Dofinansowanie na projekty
Cyfrowi kontrolerzy lotu to pieśń
Nowe Muzeum Tyskich Browarów Książęcych już
Gdzie Polacy latali sami na
Morze Martwe zostanie uratowane?
Barman ze Śląska jednym z najlepszych w Polsce
Wizz Air uruchamia nowe połączenia
Lato 2013 już w sprzedaży - touroperatorzy i czartery
Zakopane ledwo przeżyło najazd turystów