Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Lufthansa będzie latać na biokerozynie
Po sześciu miesiącach lotów próbnych z wykorzystaniem biosyntetycznych paliw Lufthansa ma przyjemność ogłosić pierwsze pozytywne wyniki. Wszystkie 1187 lotów testowych, podczas których korzystano z biopaliw, odbyło się na trasie Hamburg-Frankfurt. Według wstępnych obliczeń emisję dwutlenku węgla zmniejszono o 1471 ton, zaś całkowite zużycie mieszanki biosyntetycznej nafty lotniczej (biokerozyny) osiągnęło poziom 1.556 ton.
"Realizacja projektu burnFAIR (Future Aircraft Research) przebiegała bez żadnych zakłóceń, a uzyskane wyniki są dla nas w pełni satysfakcjonujące. Zgodnie z oczekiwaniami, biopaliwa sprawdziły się w codziennej eksploatacji" - potwierdza Joachim Buse, Vice Prezes ds. Lotniczych Biopaliw Lufthansy.
Punktem kulminacyjnym testów biopaliw prowadzonych przez Lufthansę będzie pierwszy, zaplanowany na 12 stycznia br. lot transatlantycki do Stanów Zjednoczonych. Boeing 747-400 z około 40 tonami mieszanki biosyntetycznego paliwa poleci z Frankfurtu do Waszyngtonu. Podczas tego lotu Lufthansa spodziewa się redukcji emisji dwutlenku węgla o 38 ton, co odpowiada ilości tego gazu emitowanej podczas sześciu rejsowych lotów na trasie Frankfurt-Berlin.
Przemysł lotniczy podejmuje wiele działań w zakresie ochrony środowiska i stawia sobie ambitne cele. Zgodnie z wytycznymi IATA dla całej branży, linie lotnicze muszą ograniczyć emisje netto CO2 o 50 procent do roku 2050 w porównaniu z rokiem 2005. "Jeśli chcemy chronić nasz klimat, a tym samym naszą przyszłość w sposób zrównoważony, potrzebujemy innowacyjnych pomysłów i technologii oraz przyjaznej środowisku alternatywy dla paliw kopalnych - zwłaszcza w świetle rosnącej mobilności w skali świata“ - mówi Christoph Franz, prezes i dyrektor generalny Grupy Lufthansa.
Biokerozyna (biosyntetyczna nafta lotnicza) jest tak samo wiarygodna, jak tradycyjne paliwa do silników odrzutowych, ale jej wpływ na środowisko jest mniejszy. Dzięki większej gęstości energetycznej biopaliw, możliwe było zmniejszenie zużycia paliwa o ponad jeden procent. Dodatkowo, biosyntetyczna nafta lotnicza jest wolna od szkodliwych dla środowiska związków siarki i związków aromatycznych.
Zasada działania biopaliw jest prosta i opiera się na obiegu węgla. Rośliny pobierają CO2 z atmosfery w procesie fotosyntezy. Gdy silniki lotnicze spalają biopaliwo, to dwutlenek węgla jest z powrotem uwalniany do atmosfery, przy czym poziom jego emisji jest o 50 procent niższy niż w przypadku stosowania konwencjonalnych paliw kopalnych.
"Na następnym etapie skupimy się na przydatności, dostępności, zrównoważonym rozwoju i certyfikacji surowców. Ale najpierw musimy dopasować się do istniejącego rynku. Jednak, Lufthansa będzie kontynuować loty próbne, jedynie w przypadku gdy zapewni sobie dostęp do odpowiedniej ilości certyfikowanego surowca, niezbędnego do utrzymania rutynowych czynności" - pokreślił Joachim Buse.
Od 15 lipca do 27 grudnia 2011 r. należący do Lufthansy samolot Airbus A321 obsługiwał regularne połączenia lotnicze na trasie Hamburg-Frankfurt. Jeden z jego silników był napędzany mieszanką paliwa tradycyjnego i biosyntetycznej nafty lotniczej w proporcji 50/50. Celem tego długoterminowego projektu było zdobycie doświadczenia w zakresie stosowania biopaliw i zebranie długoterminowych danych. Dodatkowo, loty testowe pozwoliły na badanie wpływu używania biopaliw na środowisko naturalne oraz na utrzymanie i czas życia silników.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział transport:
Lotnisko Chopina pobiło swój
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Morze Martwe zostanie uratowane?
Barman ze Śląska jednym z najlepszych w Polsce
Wizz Air uruchamia nowe połączenia
Lato 2013 już w sprzedaży - touroperatorzy i czartery
Zakopane ledwo przeżyło najazd turystów