Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Bliskowschodni przewoźnicy szansą dla LOT-u?
Eksperci twierdzą, że bliskowschodni przewoźnicy lotniczy, tacy jak Etihad czy Turkish Airlines potrzebują europejskich partnerów, żeby wzmocnić swoją obecność na Starym Kontynencie. To może być szansa dla LOT-u, pod warunkiem, że nasz narodowy przewoźnik poprawi wyniki finansowe.
PLL LOT jest w trakcie wdrażania planu restrukturyzacyjnego. Dokument przewiduje zapotrzebowanie na dodatkową pomoc publiczną do wysokości 381 mln zł. Prezes przewoźnika, Sebastian Mikosz zapewnia, iż zrobi wszystko aby pomoc ze strony Skarbu Państwa była możliwie najmniejsza.
W pierwszej połowie roku spółka poprawiła swój wynik z działalności podstawowej o 29 mln zł, wobec zapisów w planie restrukturyzacyjnym. Na koniec roku władze przewoźnika planują zmniejszenie przynoszonej straty do 132 mln zł. Równocześnie trwają poszukiwania inwestora.
Zdaniem ekspertów zainteresowanie nabyciem LOT-u mogą wyrazić Etihad Airways lub Turkish Airlines. Lidy Mantzavinou z firmy doradczej Frost&Sullivan wskazuje, że najbardziej prawdopodobnym inwestorem dla polskiego przewoźnika może być właśnie Etihad, który do tej pory zakupił udziały wielu europejskich przewoźników.
"LOT może być następną linią, które wpisze się w strategię Etihadu, rozwijając siatkę połączeń na północ i wschód Europy oraz do Ameryki Północnej. Jeżeli Etihad przejmie udziały w LOT, to z pewnością wesprze polskiego przewoźnika finansowo i zapewni doradztwo z zakresu zarządzania w celu skutecznego przekształcenia linii" - komentuje Mantzavinou. Jej zdaniem największym problemem jest zła sytuacja finansowa LOT-u.
Również austriacki ekspert od rynku lotniczego Kurt Hofmann także uważa, że kupnem akcji polskiego przewoźnika może być właśnie Etihad. "LOT nie ma zbyt wiele czasu. Branża lotnicza zmienia się dynamicznie. Konkurencja w Europie nasila się ze strony tanich linii takich jak Wizz Air i Ryanair. Jest ona także widoczna, jeśli chodzi o rejsy dalekiego zasięgu, które obsługują duże grupy lotnicze jak Lufthansa czy także IAG, skupiająca British Airways, Iberię i Vueling. LOT ma mało miejsca na ekspansję" - komentuje. Jego zdaniem atutami LOT-u są: jego położenie w regionie, dobrze rozwinięta siatka połączeń, atrakcyjne sloty i dobra marka. Podkreśla, że jest to niewystarczające aby LOT mógł samodzielnie istnieć.
Zdaniem Krzysztofa Moczulskiego, eksperta lotniczego inwestycja bliskowschodniego przewoźnika w LOT miałaby sens przy założeniu, iż Etihad chciałby się stać przeciwwagą i liczącym się konkurentem dla grupy Lufthansa. "LOT jest typowym europejskim "średniakiem" z dość dobrą pozycją w swoim regionie, jednak z dość słabą rozpoznawalnością na rynkach Europy Zachodniej - skomentował Moczulski. W jego ocenie flota i komfort podróży oferowany przez polskie linie lotnicze jest porównywalny z europejskimi konkurentami. Dodaje, że LOT powinien popracować nad standardem obsługi pasażerów w przypadku spóźnień.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Dział transport:
Gdzie chcieliby polecieć
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Kolejny problem z Dreamlinerem
Wakacje w krajach arabskich tanieją?
Wątpliwości wobec nowelizacji ustawy o usługach turystycznych
Linie lotnicze skrytykowały swoją stewardesę
Ulewne deszcze podtopiły bułgarski kurort
Jak w styczniu rezerwowano pokoje hotelowe?
Rego Bis czy jest wypłacalne po sezonie 2013 ?