Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Współpraca z biurem podróży - przygotowanie ofert
- Poszukiwana specjalistka d/s turystyki...
- REZYDENT HOTELOWY - KRETA / GRECJA
- specjalista ds. turystyki - TOMASZÓW MAZOWIECKI
- REZYDENT TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. rezerwacji rejsów - Gdańsk
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
Browary celują w gastronomię
Producenci piwa podejmują coraz szerzej zakrojone działania, aby na większą skalę wkroczyć do gastronomii. Dotychczasowy udział w tym sektorze jest ich zdaniem niezadowalający, a do tego wciąż istnieją pola, na których można zwiększyć swoja ofertę.
Firmy browarnicze zaczynają powoli odczuwać, że możliwości na rozbudowanie dystrybucji stają się coraz bardziej ograniczone. Pozostaje jednak jeszcze sektor gastronomii, który zdaniem branży piwowarskiej może kupować więcej złotego trunku. "Przy nasyconym rynku, trzeba wykorzystać także tę niszę" - twierdzi Tomasz Bławat, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.
Do lokali gastronomicznych zaczyna się wprowadzać nową ofertę. Kompania Piwowarska postanowiła zaproponować lokalom gastronomicznym piwo z tanka. Niepasteryzowany trunek trafił już do kilkudziesięciu lokali. "W Polsce piwo w gastronomii nie jest pozycjonowane tak, jak mogło by być, dlatego budowanie kultury piwa w gastronomii i jego wartości jest jeszcze przed nami. Gastronomia dla nas jako dla branży jest jeszcze sporym wyzwaniem" - przyznaje Bławat.
Sposobem na zainteresowanie klientów spożywaniem piwa jest podkreślanie zróżnicowanej jakości trunków i zwracanie uwagi na smak podawanego napoju. "Zanim branża pójdzie w stronę kształcenia sommelierów piwa, to przed nami jest jeszcze także kształtowanie wiedzy konsumentów i wiedzy w gastronomii. Stąd ogromna praca przed nami, taka jaką wykonała na przykład branża winiarska" - potwierdza prezes Browarów Polskich.
Sposobem na przekonanie restauratorów i właścicieli pubów na rozszerzenie dotychczasowej oferty jest stworzenie nowych, atrakcyjnych propozycji. Browary szukają więc sposobów, aby zainteresować odbiorców specjalnymi ofertami. Pojawiają się wiec na przykład piwa markowe, które browary mają nadzieje wprowadzić do gastronomii. "W momencie, gdy rynek jest nasycony lagerami, to właśnie jest dobry moment nie tylko dla piw smakowych, ale też gastronomicznych" - zauważa Bławat.
Badania wskazują, że statystyczny Polak wypija 98 litrów piwa rocznie. Pomimo tak dużej popularności trunku, udział gastronomii w sprzedaży piwa wynosi jedynie 10 procent. Jak pokazują wyniki notowane w innych krajach, może być lepiej. W Czechach w gastronomii sprzedawane jest 50 procent produkcji piwa, natomiast w Portugalii aż 70 procent.
Największym obecnie producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, której udziały w rynku wynoszą ok. 40 proc. Na kolejnym miejscu plasuje się Grupa Żywiec z udziałami ok. 30 proc.. Trzecim pod względem ilości producentem piwa jest Carlsberg Polska - ok. 15 proc. rynku.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Franczyzobiorcy wypowiadają wojnę McDonald`s
W Balicach zapłacą pasażerowie
Nowi touroperatorzy w systemie TOM
Gwiazdki hotelowe nie gwarantują sukcesu
Nowa atrakcja turystyczna pod Madrytem
Amadeus pozwoli zarobić liniom lotniczym