Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
Sprawdź czy nie przepłacasz za gwarancję
Gwarancje ubezpieczeniowe to temat, który stale budzi emocje w branży turystycznej.
W artykule Gwarancje ubezpieczeniowe - kto przepłacił? podejmowaliśmy temat organizatorów turystyki, którzy mogli przepłacić za zabezpieczenie działalności swojego biura. Jak się okazuje, taka sytuacja ma miejsce nie tylko w teorii.
Niedawno rozmawialiśmy z właścicielem jednego z biur zajmujących się głównie turystyką przyjazdową. Znakomitą większość imprez obsługiwanych przez to biuro, to wyjazdy na zlecenie zagranicznych biur podróży, a więc podmiotów, które nie mieszczą się w definicji klienta w rozumieniu ustawy o usługach turystycznych. Otóż przez lata ten przedsiębiorca miał naliczaną gwarancję od całości swoich przychodów, w tym roku przedstawił ubezpieczycielowi wyliczenie przychodów, wyłącznie z tytułu organizacji imprez turystycznych na rzecz klientów. Suma ta była aż o... 95 proc. niższa od przychodów będących podstawą do wyliczania gwarancji ubezpieczeniowej w latach wcześniejszych. Co ciekawe, sama suma gwarancyjna wynosi jedną trzecią tego, co w zeszłym roku. Ciekawa jest ta relacja - aż 20-krotny spadek przychodu i tylko 3-krotny spadek wysokości sumy gwarancyjnej.
Warto wspomnieć, że zgodnie z art. 3 ustawy o usługach turystycznych klientem jest osoba, która zamierza zawrzeć lub zawarła umowę o świadczenie usług turystycznych na swoją rzecz lub na rzecz innej osoby, a zawarcie tej umowy nie stanowi przedmiotu jej działalności gospodarczej, jak i osoba, na rzecz której umowa została zawarta, a także osoba, której przekazano prawo do korzystania z usług turystycznych objętych uprzednio zawartą umową. Zatem zagraniczne (ani jakiekolwiek) biuro podróży nie mieści się w tej definicji.
Wspominany przedsiębiorca prosił o wspomnienie jego historii ku przestrodze dla innych organizatorów, którzy mogą być w podobnej sytuacji. Należy pamiętać, że jeżeli sami nie zadbamy o własne interesy nie zrobi tego ani ubezpieczyciel, ani żaden urząd. Oczywiście część touroperatorów traktuje wysokość gwarancji w sposób prestiżowy, jednakże dotyczy to przede wszystkim dużych biur podróży zajmujących się turystyką wyjazdową. Natomiast wielu mniejszych przedsiębiorców chętnie zmniejszyłoby wysokość swojego zabezpieczenia, ponieważ jest ono jednak poważnym wydatkiem w ciągu roku. Jak się okazuje, być może niektórzy będą mieli do tego okazję.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Ile za gwarancję?
[2014-08-28 07:22 31.61.129.*]
Gwarancje ubezpieczeniowe to element pseudosystemu zabezpieczeń, narzuconego przez biurokratów z MSiT. Do tego miał dojść ten nieszczęsny TFG - właśnie szczęśliwie odrzucony przez rząd.
Rozwiązanie kosztowne, nieskuteczne i jak widać niesprawiedliwe. Czy nie nadszedł już czas na inne podejście do problemu zabezpieczeń? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Wakacje 2025 dobrze się
Rainbow inwestuje w hotel z
Dokąd można nadać bagaż
Dział prawo i podatki:
Sebastian Ebel pozostanie na czele
Starsze aktualności:
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Miasta apelują o uregulowanie najmu
Dokąd na ferie z biurem
Z Berlina do Sztokholmu pociągiem?
Egipt: Połakomili się na ludzkie głowy
Podróże służbowe w czasach kryzysu
Utrudniają pasażerskim przewoźnikom kolejowym
Czy warto wybrać się do Grzybowa?
II Festiwal Serów Farmerskich i Tradycyjnych
Odchodzi prezes Vienna International
PolskiBus rozpoczyna sprzedaż biletów 1 + 1
Lotnisko Chopina obniża opłaty lotniskowe
Przedsiębiorstwo Usług Hotelarskich "Kraków" ma kłopot ze znalezieniem nabywcy
Kto zwalczy szarą strefę w turystyce?
Radisson Blu Kraków: wiosna upłynie pod znakiem szparagów
Zniesiony będzie zakaz korzystania ze sprzętu elektronicznego w samolotach
Jakie lokale klienci wybierają najczęściej?
Czechy zapraszają na festiwale piwne
MSZ w sprawie wyjazdów na kanonizację
Ankieta dla osób, które odwiedziły Sanktuarium MB Fatimskiej na Krzeptówkach