Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Obsługa klienta w biurze podróży
- Warszawa - project manager - incentive & event
- specjalista ds turystyki
- REZYDENT HOTELOWY - TUNEZJA
- Anex - Pracownik Działu Obsługi Agencyjnej
- PILOCI POSZUKIWANI NA WYJAZDY ZAGRANICZNE
- PRODUCT MANAGER/OPIEKUN KLIENTA VIP
- Specialista ds. skarg w dziale Customer Service
- Wakacje.pl Poznań Galeria Panorama-specjalista...
Sprawdź czy nie przepłacasz za gwarancję
Gwarancje ubezpieczeniowe to temat, który stale budzi emocje w branży turystycznej.
W artykule Gwarancje ubezpieczeniowe - kto przepłacił? podejmowaliśmy temat organizatorów turystyki, którzy mogli przepłacić za zabezpieczenie działalności swojego biura. Jak się okazuje, taka sytuacja ma miejsce nie tylko w teorii.
Niedawno rozmawialiśmy z właścicielem jednego z biur zajmujących się głównie turystyką przyjazdową. Znakomitą większość imprez obsługiwanych przez to biuro, to wyjazdy na zlecenie zagranicznych biur podróży, a więc podmiotów, które nie mieszczą się w definicji klienta w rozumieniu ustawy o usługach turystycznych. Otóż przez lata ten przedsiębiorca miał naliczaną gwarancję od całości swoich przychodów, w tym roku przedstawił ubezpieczycielowi wyliczenie przychodów, wyłącznie z tytułu organizacji imprez turystycznych na rzecz klientów. Suma ta była aż o... 95 proc. niższa od przychodów będących podstawą do wyliczania gwarancji ubezpieczeniowej w latach wcześniejszych. Co ciekawe, sama suma gwarancyjna wynosi jedną trzecią tego, co w zeszłym roku. Ciekawa jest ta relacja - aż 20-krotny spadek przychodu i tylko 3-krotny spadek wysokości sumy gwarancyjnej.
Warto wspomnieć, że zgodnie z art. 3 ustawy o usługach turystycznych klientem jest osoba, która zamierza zawrzeć lub zawarła umowę o świadczenie usług turystycznych na swoją rzecz lub na rzecz innej osoby, a zawarcie tej umowy nie stanowi przedmiotu jej działalności gospodarczej, jak i osoba, na rzecz której umowa została zawarta, a także osoba, której przekazano prawo do korzystania z usług turystycznych objętych uprzednio zawartą umową. Zatem zagraniczne (ani jakiekolwiek) biuro podróży nie mieści się w tej definicji.
Wspominany przedsiębiorca prosił o wspomnienie jego historii ku przestrodze dla innych organizatorów, którzy mogą być w podobnej sytuacji. Należy pamiętać, że jeżeli sami nie zadbamy o własne interesy nie zrobi tego ani ubezpieczyciel, ani żaden urząd. Oczywiście część touroperatorów traktuje wysokość gwarancji w sposób prestiżowy, jednakże dotyczy to przede wszystkim dużych biur podróży zajmujących się turystyką wyjazdową. Natomiast wielu mniejszych przedsiębiorców chętnie zmniejszyłoby wysokość swojego zabezpieczenia, ponieważ jest ono jednak poważnym wydatkiem w ciągu roku. Jak się okazuje, być może niektórzy będą mieli do tego okazję.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Ile za gwarancję?
[2014-08-28 07:22 31.61.129.*]
Gwarancje ubezpieczeniowe to element pseudosystemu zabezpieczeń, narzuconego przez biurokratów z MSiT. Do tego miał dojść ten nieszczęsny TFG - właśnie szczęśliwie odrzucony przez rząd.
Rozwiązanie kosztowne, nieskuteczne i jak widać niesprawiedliwe. Czy nie nadszedł już czas na inne podejście do problemu zabezpieczeń? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Dział prawo i podatki:
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Modlin inwestuje i zwiększy
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
eSky chwali się tanimi pakietami na
Kto dołączył do Polskich Marek
Flixbus: 55 mln podróżnych w
Wakacje.pl rozszerzają
Turyści szukają
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Flix Bus uruchamia Ukraine
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Z Berlina do Sztokholmu pociągiem?
Egipt: Połakomili się na ludzkie głowy
Podróże służbowe w czasach kryzysu
Utrudniają pasażerskim przewoźnikom kolejowym
Czy warto wybrać się do Grzybowa?
II Festiwal Serów Farmerskich i Tradycyjnych
Odchodzi prezes Vienna International
PolskiBus rozpoczyna sprzedaż biletów 1 + 1
Lotnisko Chopina obniża opłaty lotniskowe
Przedsiębiorstwo Usług Hotelarskich "Kraków" ma kłopot ze znalezieniem nabywcy
Kto zwalczy szarą strefę w turystyce?
Radisson Blu Kraków: wiosna upłynie pod znakiem szparagów
Zniesiony będzie zakaz korzystania ze sprzętu elektronicznego w samolotach
Jakie lokale klienci wybierają najczęściej?
Czechy zapraszają na festiwale piwne
MSZ w sprawie wyjazdów na kanonizację
Ankieta dla osób, które odwiedziły Sanktuarium MB Fatimskiej na Krzeptówkach