Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Franczyza lekiem na kryzys?
W dobie kryzysu wielkie sieci gastronomiczne szukają samodzielnych handlowców, którzy z pasją i zaangażowaniem wprowadzą markę na rynek w nieodkrytej dotąd lokalizacji. A jak to działa w drugą stronę? Czy faktycznie działalność pod skrzydłami znanej sieci to dobry pomysł na przetrwanie kryzysu?
Na rynku usług gastronomicznych dużo się dzieje. Ostatnie tygodnie to prawdziwa ofensywa sieci w poszukiwaniu atrakcyjnych graczy na rynku, gotowych do współpracy i rozbudowy marki. McDonald`s wymienia franczyzę jako najlepszy sposób na samodzielne wejście w biznes. Biznes, który do najłatwiejszych nie należy. Dzięki wsparciu wielkich sieci przedsiębiorcy otrzymują realne wsparcie przynajmniej na początku. Powodzenie lokalu zależy już od samego właściciela.
Nie bez przyczyny czołowy potentat fastfoodowy wymienia franczyzę jako ważny element strategii dotarcia do wszystkich klientów. W polskiej sieci McDonald`s, ponad 60 procent restauracji to biznesy prywatnych osób, które mają umowę z siecią. Tymczasem gigant chce więcej. Przedstawiciele sieci już zapowiedzieli, że szukają w Polsce kolejnych franczyzobiorców.
Tworzenie sieci to nie tylko specjalność zagranicznych koncernów. Znana na Śląsku sieć Mr Hamburger, powiększyła niedawno grono franczyzobiorców o lokal w Pszczynie. W dalszych planach spółka zakłada otwarcia w dużych centrach handlowych. Sieć stawia na miasta powyżej 50 tysięcy mieszkańców. Najbardziej pożądane lokalizację to centra handlowe oraz przy trasach o dużym nasileniu ruchu. Obecnie pod szyldem Mr Hamburger funkcjonuje ok. 20 placówek.
Powiększenie liczby lokali, także dzięki współpracy z franczyzobiorcami zapowiada Cinnabon, międzynarodowa sieć ciastkarni. Firma planuje w 2013 otwarcie 3-4 placówek w prestiżowych centrach handlowych największych miast lub w lokalizacjach o dużym natężeniu pieszych przy głównych ulicach.
Okazuje się, że chętnych w dobie kryzysu na rozwój dzięki partnerom, a nie własnym inwestycjom nie brakuje. Stąd rosnąca konkurencja wśród franczyzobiorców. Spadku zainteresowania obawiać nie muszą się sieci oferujące systemy franczyzowe w przystępnych cenach.
W dobie kryzysu może i najłatwiej jest założyć lokal bazując na wiedzy i doświadczeniu dużych sieci. Jednak jak w każdym biznesie jego powodzenie zależy od siły nabywczej konsumentów. W przypadku branży gastronomicznej jest to czynnik najistotniejszy. Korzystanie z usług restauracji, kawiarni wiąże się z posiadaniem wolnego czasu i ilości gotówki, którą można spożytkować wyłącznie na przyjemności. Pamiętajmy, że w Polsce wyjście do restauracji to wciąż rzadki luksus.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Polskie hotele oferują za niską prędkość łącza internetowego?
Muzeum Powstania Warszawskiego wygrało
Dokąd na wakacje, jeśli boję się latać samolotem?
Lufthansa przekazuje połączenia
Mołdawia modną destynacją turystyczną
Dr Irena Eris buduje kolejny Hotel Spa
Przewoźnik wycofał się z rejsów do Kairu
Powstanie stacja narciarska pod Babią Górą
Lufthansa: 3,5 tys. osób straci pracę
Znamy najlepszy produkt turystyczny województwa pomorskiego!
Alfa Star rusza z promocją First Minute 2015
Na kolei będzie szybciej i taniej?
Coraz więcej Polaków wyjeżdża na wakacje