Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Jak uratować LOT?
Komisja Europejska jest w trakcie weryfikacji polskiego wniosku o pomoc publiczną dla linii lotniczych LOT. Przewoźnik ubiega się bowiem o miliard złotych, z czego 400 milionów chce przeznaczyć na utrzymanie płynności finansowej spółki.
Według Andrzeja Sadowskiego z Centrum imienia Adama Smitha, Komisja Europejska nie zgodzi się jednak na pomoc dla LOT-u, pomimo, iż wcześniej kraje z tzw."starej unii" otrzymywały aprobatę KE. W stosunku do nowych członków UE, do których zalicza się Polska, restrykcyjnie przestrzega się przepisów i pomoc publiczna jest niemożliwa
Ekspert uważa, że Polska mogłaby zastosować rozmaite wybiegi prawne, np. oddłużanie przedsiębiorstwa, ale tego typu praktyki są narażaniem państwa na stratę publicznych pieniędzy. KE zwalcza bowiem takie zabiegi. Sadowski twierdzi nawet że, jeśli LOT nie zmieni strategii wcześniej czy później zbankrutuje, a naszego przewoźnika można przecież uratować. Wystarczy, żeby polski rząd zmienił swoje postępowanie i wziął przykład z takich krajów jak na przykład Niemcy.
Aby uratować LOT, według Sadowskiego, należy znaleźć jak najszybciej firmę, która zakupi zadłużonego przewoźnika za symboliczną kwotę. Następnie zainwestuje w niego i jego rozwój. Nie każde państwo musi mieć przecież narodowego przewoźnika, przykładem jest Słowacja. Kraj naszych sąsiadów radzi sobie doskonale bez takiej firmy.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Dział badania rynku i analizy:
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Nocne zwiedzanie zamków w Czechach
Amadeus wzbogaca swoją ofertę hotelową
Triada obniża ceny biletów lotniczych
Nowe menu w SomePlace Else w Poznaniu
Kto najbardziej odczuje brak komunii w 2014 roku?
Bezpłatna informacja turystyczna na telefon komórkowy
Modernizacja klasztoru w Hebdowie
Nadmorscy hotelarze: ten sezon będzie jednym z najgorszych
Wzrasta popyt na przewozy lotnicze
Obiekty Qubus przyjazne rodzinie