Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Franczyza coraz popularniejsza również w Polsce
Według raportu przygotowanego Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych, na przekór kryzysowi, który w trakcie ostatnich dwóch lat dotknął branżę gastronomiczną, sieci rozwijające się dzięki franczyzie powiększyły się o ok. 600 lokali.
Obecnie prosperuje w Polsce niewiele sieci, które posiadają 100, czy 200 lokali i działają na skalę ogólnopolską. Szansą dla przedsiębiorców może być właśnie franczyza. Na polskim rynku obecnych jest już ok. 130 marek gastronomicznych, których właściciele chcą się rozwijać na zasadzie franczyzy. Przynajmniej jeden lokal na licencji posiada na razie ok. 80 z nich. W ramach tych sieci, które rozpoczęły już faktyczny rozwój poprzez franczyzę, działa 1950 barów i restauracji. Większość z nich należy do franczyzobiorców. Tylko w ubiegłym roku sieci te powiększyły się o ok. 300 jednostek, w tym ok. 260 franczyzowych. Najbardziej popularne są licencje na prowadzenie lokalu w segmencie kawiarni oraz cukierni.
Już od lat, czołówka największych sieci gastronomicznych rozwijających się poprzez franczyzę, pozostaje niezmienna. Co ciekawe, nadal nie ma wśród nich sieci Subway, która w 2010 roku wyprzedziła McDonald’s, i uchodzi obecnie za największą sieć restauracji na świecie.
Szybką ekspansję zapowiadają także sieci spoza pierwszej piątki. Piwiarnie Warki chcą w ciągu 2 lat otworzyć ok. 60 lokali. Sieć pizzerii Biesiadowo zaplanowała na ten rok ok. 20 otwarć. Ponad 20 nowych lokali może powstać w ramach nowej na rynku sieci Noodle w Pudle (obecnie 5 lokali) serwującej dania z woka na bazie makaronów. Po ok. 15 punktów może przybyć w takich sieciach jak: New York Hot Dog (ponad 40 punktów) oraz Subway (37 barów kanapkowych). Po ok. 10 lokali chcą uruchomić m.in. Multifood STP (obecnie 6 restauracji samoobsługowych z jedzeniem na wagę) oraz sieć kawiarni Cafe Club. Dynamiczny rozwój zapowiada także międzynarodowa marka Carte d"Or Cafe, pod którą działa obecnie 15 lokali powstałych w wyniku rebrandingu lodziarnio-kawiarni Ice Cafe. W ciągu 5 lat ma powstać ok. 80 takich lokali w następstwie nowych otwarć oraz nawiązywania współpracy z partnerami, którzy już teraz prowadzą niezależne punkty w tym segmencie rynku.
Na polskim rynku ciągle pojawiają się nowe rodzime i zagraniczne koncepty franczyzowe, które wkrótce mogą pozyskać swoich pierwszych franczyzobiorców. Ekspansję w naszym kraju zapowiadają m.in. szwedzki Max Hamburger, brytyjski Southern Fried Chicken, amerykańska Domino’s Pizza (na razie rozwijana wyłącznie przez master franczyzobiorcę, niedawno otworzyła pierwszy lokal w Polsce), belgijski Belfrit (pierwszy lokal sieci już u nas działa), włoskie Lamborghini Caffe czy Segafredo Zanetti Espresso (pierwszy lokal już otwarto). Na franczyzę stawiają również kolejne duże polskie sieci jak np. Pizza Dominium, Hana Sushi, Olimp, Express Marché (dwie ostatnie działają w segmencie samoobsługowych restauracji z jedzeniem na wagę) czy Carpe Diem (jedna z największych w Polsce sieci klubów muzycznych, liczy 7 lokali).
Cena za własną restaurację nie jest niska. Z analiz Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych wynika, że na otwarcie jednego lokalu gastronomicznego działającego na zasadzie franczyzy polski franczyzobiorca przeznaczył średnio ok. 220 tys. zł. Są jednak takie systemy, w których ta inwestycja może zamknąć się już w kilkunastu tysiącach złotych (np. New York Hot Dog czy Crazy Piramid Pizza), ale w skrajnych przypadkach może wynieść też ok. 1 mln zł (np. McDonald"s czy Pijalnie Czekolady E.Wedel).
Najtańsze systemy niekonieczne cieszą się największym zainteresowaniem. Polscy franczyzobiorcy najczęściej wybierają te ze średniej półki, ale też i wybór ofert franczyzowych w przedziale kwoty inwestycji 100 - 300 tys. zł jest największy.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
trzeba uwazac i wogole zachowac ostroznosc
[2011-06-06 16:41 72.46.129.*]
czy jest jakas firma instytucja kontrola inna ktora sprawdza franczyzy? ja chcialam otworzyc multifod, a szkoda wogole gadac co mozna znalezc
franchising. pl/forum/2644/oszukani - przez - multifood - stp/
http://www. franczyzawpolsce. pl/aktualnosci/aktualnosci/2922 - multifood - stp - rok - z - franczyza
i kto mi powie czy to prawda ze pzrejeli lokal i sie pozbyli jednego licencjo-biorcy i wogole ze slabo dzialaja te knajpy?????
tez na stronie franchising znalazlam o china in box czy jakos tak ogolnie duzo problemu ludzie majom z tymi franczyzami ktos moze poleci dobra firme????? odpowiedz »
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Kraków doceniony przez Holendrów
Walia promuje turystykę kulinarną w sieci
Egipska branża turystyczna zagrożona?
Jelenia Góra: I Puchar Polski w Grillowaniu im. Macieja Kuronia
PKP Intercity nie martwi się brakiem pasażerów
Holiday Inn Kraków City Center nagrodzony
W Krakowie nowy dworzec później niż zapowiadano
OLT Express za biedne na bankructwo
Przewoźnicy zapowiadają promocje co miesiąc
NIE POLECAM STAŻY ATJ LINGWISTA