Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Region podsumowuje działania promocyjne
W ramach kampanii "Wielkopolska. Wielka historia, wielka przygoda" przeprowadzono badania, które miały wskazać jakie nastroje panują wśród turystów którzy zdecydowali się odwiedzić ten zakątek Polski. Okazało się, że ponad 90 procent turystów jest zadowolonych z pobytu.
W Wielkopolsce przyszedł czas podsumowań. Kampania promocyjna, która miała zachęcić do odwiedzania regionu przez turystów trwała od kwietnia. Celem podejmowanych działań było zaprezentowanie Wielkopolski jako regionu idealnego do wypoczynku i spędzania wolnego czasu. Na ten cel przeznaczono 1,8 miliona złotych.
Kampania promocyjna regionu monitorowana była przez Wielkopolską Organizację Turystyczną. Na ten cel udało się pozyskać pieniądze z Unii Europejskiej, w formie dofinansowania projektu. Wprawdzie oficjalnie kampania zakończy się dopiero 20 grudnia, jednak już dziś wsnuć można pierwsze wnioski.
Treści przedstawiane w spotach promujących skierowane były do gości z zagranicy oraz do mieszkańców Polski, ze szczególnym uwzględnieniem regionów ościennych. "Wielkopolska jest dobrze postrzegana wśród turystów. Młodsi turyści oceniają ten region jako atrakcyjny i bogaty, natomiast starsi zwracają uwagę na atrakcje turystyczne oraz dużą liczbę terenów zielonych" - zapewniał podczas konferencji prasowej Andrzej Kempa z firmy badającej ruch turystyczny na zlecenie WOT.
Za pozytywne można uznać wyniki badania ankietowego które wskazało, że ponad 90 procent osób chciałoby jeszcze raz odwiedzić region. Podobne badania przeprowadzono również dwa lata wcześniej. "Przez dwa lata zauważyliśmy wzrost zadowolenia z jakości usług turystycznych. Lepiej oceniono bazę noclegową i gastronomiczną. Region dobrze postrzegają osoby odwiedzające go w celach zdrowotnych. Niżej oceniono transport lokalny, ale mimo wszystko widać wzrost. Jest duża szansa, że ci turyści wrócą do Wielkopolski" - podsumował Kempa. Wśród ankietowanych większa ilość osób przyznała, że zainteresowana jest uprawianiem turystyki aktywnej. W stosunku do wcześniejszych badań odnotowano wzrost o 14,5 procent.
Organizatorzy kampanii zadbali, aby przekaz docierał do szerokiej grupy odbiorców. W tym celu spoty przygotowano w dwóch językach i rozpropagowano je za pomocą telewizji i internetu. Kampania prowadzona była również na portalach społecznościowych oraz w większych polskich miastach. W celu łatwiejszego dostępu do informacji na temat atrakcji turystycznych regionu przygotowano specjalne przewodniki turystyczne.
"To był dla nas przełomowy rok, jeśli chodzi o promocję Wielkopolski. Przeprowadziliśmy pierwszy duży projekt wizerunkowy. Chcieliśmy pokazać nasz region jako ciekawy i atrakcyjny. Liczymy, że przełoży się to na zainteresowanie turystów Wielkopolską" - wskazała dyrektor biura Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej Ewa Przydrożny.
Kończąca się właśnie kampania promocyjna, to jedynie pewien etap w procesie tworzenia pozytywnego wizerunku regionu. Przedstawiciele WOT zapowiadają, że już wkrótce będzie można zobaczyć efekty kolejnych kampanii. Obecnie Wielkopolskę odwiedza rocznie 2,5-3 mln turystów.
Poniżej zamieszczamy spot promocyjny, którym w tym roku promowała się Wielkopolska:
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Enter Air powiększa bazę
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Dział centra informacji i promocji:
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
Kraków wśród wybranych przez
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Długo oczekiwane schronisko wreszcie otwarte
LOT dostanie zadośćuczynienie?
Zmiany w ruchu pociągów w marcu 2012 roku
LOT odsuwa w czasie uruchomienie pomocy publicznej
Morskie Oko pokonało Kasprowy Wierch
Czas rozpocząć renowację zabytków
Nowa marka gastronomiczna rozwija się w Polsce
W przyszłym roku oddadzą terminal lotniska w Świdniku
Nadchodzi Festiwal Rzeźby Lodowej
Starbucks będzie jeździć za studentami
Warszawa: otwarto Izraelskie Rządowe centrum Turystyki