Zmiany na kolei. Wagony zyskają nowe oblicze
Wyłączone z eksploatacji, stojące na bocznicach wagony mają otrzymać drugie życie. PKP Intercity zmodernizuje 68 wagonów pasażerskich, które będą jeździły w pociągach TLK na trasie Przemyśl-Szczecin. Czas przejazdu ma się skrócić o prawie cztery godziny. Odnowienie taboru ma umożliwić rozwijanie prędkości 160 km na godzinę. Projekt otrzymał dofinansowanie unijne, które wyniesie 60 mln zł. Wartość całości inwestycji szacuje się na 180 mln zł.
Wagony zyskają tablice świetlne, zostaną również pomalowane farbami chemoutwardzalnymi, to z zewnątrz. W środku pojawią się gniazdka elektryczne, klimatyzacja, urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej oraz w WC z zamkniętym obiegiem. W wagonach będą też udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, zostaną one wyposażone między innymi w platformy wjazdowe bądź urządzenia dźwigowe.
Odnowione wagony będą woziły pasażerów na trasie Przemyśl - Rzeszów - Kraków - Katowice - Opole - Wrocław - Poznań - Szczecin, w pociągach kategorii TLK (Twoje Linie Kolejowe), które będą mogły rozwijać prędkość do 160 km na godzinę. Dzięki temu oraz poprawie infrastruktury kolejowej, czas podróży skróci się o 222 min. (relacja Przemyśl-Szczecin). Teraz podróżni muszą spędzić w pociągu 14 godzin i 19 minut, już niedługo będzie to 10 godzin i 37 minut.
PKP odnowi wagony klasy pierwszej i drugiej. Część z nich zamieni się w wagony bezprzedziałowe i zostanie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dziesięć wagonów zyska stojaki na rowery, a w 10 będzie można skorzystać z usług gastronomicznych.
PKP Intercity planuje także zakup nowego taboru. Do 2015 roku chce posiadać 1700 wagonów, 300 wagonów specjalizowanych, 200 lokomotyw rozwijających prędkość do 120 km na godzinę, 50 lokomotyw manewrowych, 70 lokomotyw 160/200 km na godzinę, 20 składów zespołowych HR RST i 30 wagonów piętrowych.
PKP Intercity realizuje cztery projekty modernizacji i zakupu taboru, których wartość szacuje się na 580 mln euro (około 2,5 mld zł). Wszystkie zadania zyskały wsparcie ze środków UE. Spółka naprawiła w 2011 roku 890 wagonów i 59 lokomotyw, za łącznie ponad 160 mln zł. W tym roku PKP Intercity chce naprawić ponad 1000 wagonów i 150 lokomotyw.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Wagony PKP będą nowoczesne
[2012-07-22 22:09 88.31.6.*]
To wszystko za nasze podatki oczywiscie a niedlugo oglosza ze PKP jest na sprzedaz ( prawie za frajer) odpowiedz »
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział dla turystów:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Wybierasz się nad Bałtyk samochodem? Lepiej sprawdź
AVOID - system, który uchroni linie lotnicze przed skutkami ewentualnej erupcji wulkanu
Spotkanie dla branży turystycznej
Więcej lotów do Rio de Janeiro
Seksskandal - pokojówki dostaną alarmy
Warszawa. Apartament. Krótki wynajem.
Słynna atrakcja turystyczna wreszcie otwarta
W Parku Dinozaurów w Łebie bawią się nie tylko dzieci
Prezydent zainaugurował jesienny sezon targowy w Kielcach
Zostań fikcyjnym pasażerem. Przetestuj lotnisko.
Jak uspokoić klientów, którzy boją się latać?
Subway wchodzi na Twittera i Instagram
Najbezpieczniejsza żywność na świecie
Już w piątek poznamy nowy rozkład jazdy pociągów
Jakie nastroje wśród hotelarzy?
Na wrocławskim lotnisku widnieją reklamy domu publicznego?
Rainbow Tours: wzrost sprzedaży o blisko 50%
Gdzie zaparkować przy lotnisku Katowice-Pyrzowice?