TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

POT celuje w Chińczyków

2013-12-19

W zeszłym roku 83 mln Chińczyków wyjechało za granicę. Zaledwie kilkadziesiąt tysięcy z nich wybrało Polskę. Polska Organizacja Turystyczna chce to zmienić.

r e k l a m a


W tym celu POT przygotowała kampanię promującą Polskę na tym rynku. Chiński turysta wydaje średnio ok. 1,2 tys. dolarów w trakcie podróży. W 2012 roku Chińczycy wydali 102 mld dolarów na podróże. To o 40 proc. więcej niż w 2011 r. i pięć razy więcej niż w 2005 r.

""Mamy świadomość, że z tych ponad 80 mln praktycznie 70 proc. to podróżujący po Azji Południowo-Wschodniej. Chińczycy w pierwszej kolejności odwiedzają Tajwan, Singapur, Malezję, ale ok. 4 mln dociera do Europy. To jest ta cyfra, która nas interesuje. W Europie odwiedzają przede wszystkim: Francję, Hiszpanię, Włochy, Niemcy i Wielką Brytanię. Chcemy jak najwięcej przyciągnąć ich też do Polski" - powiedziała Emilia Kubik z POT. Dodała, że kampania jest adresowana przede wszystkim do najzamożniejszych mieszkańców Pekinu, Szanghaju i Kantonu.

Kampania potrwa do końca 2014 roku. Jest prowadzona w prasie, internecie, telewizji czy na billboardach. Zostaną zorganizowane także podróże studyjne dla organizatorów turystyki, dziennikarzy i blogerów.

Jak podkreślają przedstawiciele POT chińskich turystów interesują przede wszystkim duże miasta oraz obiekty z listy UNESCO. Ich zdaniem chiński turysta jest wymagający. "Warto zapewnić obsługę po chińsku, warto w karcie meldunkowej uwzględnić też chińską wersję językową, zapewnić zieloną herbatę i chińską kuchnię. To kilka elementarnych czynników, dzięki którym Chińczycy będą dobrze wspominali Polskę" - komentuje Barbara Tutak z POT.

Polska Organizacja Turystyczna wydała specjalną publikację ze wskazówkami jak przygotować się do przyjęcia azjatyckich turystów. Można się z niej m.in. dowiedzieć, że większość Chińczyków nie będzie w stanie zjeść śniadania składającego się z szynki, sera, wędlin, jajecznicy oraz kostki masła, a chętne widziałoby na stole kluski i ryż. Chętnie za to spróbują tradycyjnych polskich potraw - szczególnie pierogów, bigosu, czy żurku - jednak w odwodzie musi być tradycyjne chińskie jedzenie.

W mniejszym zakresie niż w Chinach będzie prowadzona także kampania w Japonii i Indiach. Projekt "Lubię Polskę!" jest realizowany ze środków unijnych. Jego budżet wynosi 50 mln euro, z czego 85 proc. zostało przeznaczone na działania na rynku chińskim.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
polska organizacja turystyczna promocja turyści wyjazd studyjny kampania promocyjna lubię polskę! Chiny Japonia Indie


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję