TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

POT celuje w Chińczyków

W zeszłym roku 83 mln Chińczyków wyjechało za granicę. Zaledwie kilkadziesiąt tysięcy z nich wybrało Polskę. Polska Organizacja Turystyczna chce to zmienić.


W tym celu POT przygotowała kampanię promującą Polskę na tym rynku. Chiński turysta wydaje średnio ok. 1,2 tys. dolarów w trakcie podróży. W 2012 roku Chińczycy wydali 102 mld dolarów na podróże. To o 40 proc. więcej niż w 2011 r. i pięć razy więcej niż w 2005 r.

""Mamy świadomość, że z tych ponad 80 mln praktycznie 70 proc. to podróżujący po Azji Południowo-Wschodniej. Chińczycy w pierwszej kolejności odwiedzają Tajwan, Singapur, Malezję, ale ok. 4 mln dociera do Europy. To jest ta cyfra, która nas interesuje. W Europie odwiedzają przede wszystkim: Francję, Hiszpanię, Włochy, Niemcy i Wielką Brytanię. Chcemy jak najwięcej przyciągnąć ich też do Polski" - powiedziała Emilia Kubik z POT. Dodała, że kampania jest adresowana przede wszystkim do najzamożniejszych mieszkańców Pekinu, Szanghaju i Kantonu.

Kampania potrwa do końca 2014 roku. Jest prowadzona w prasie, internecie, telewizji czy na billboardach. Zostaną zorganizowane także podróże studyjne dla organizatorów turystyki, dziennikarzy i blogerów.

Jak podkreślają przedstawiciele POT chińskich turystów interesują przede wszystkim duże miasta oraz obiekty z listy UNESCO. Ich zdaniem chiński turysta jest wymagający. "Warto zapewnić obsługę po chińsku, warto w karcie meldunkowej uwzględnić też chińską wersję językową, zapewnić zieloną herbatę i chińską kuchnię. To kilka elementarnych czynników, dzięki którym Chińczycy będą dobrze wspominali Polskę" - komentuje Barbara Tutak z POT.

Polska Organizacja Turystyczna wydała specjalną publikację ze wskazówkami jak przygotować się do przyjęcia azjatyckich turystów. Można się z niej m.in. dowiedzieć, że większość Chińczyków nie będzie w stanie zjeść śniadania składającego się z szynki, sera, wędlin, jajecznicy oraz kostki masła, a chętne widziałoby na stole kluski i ryż. Chętnie za to spróbują tradycyjnych polskich potraw - szczególnie pierogów, bigosu, czy żurku - jednak w odwodzie musi być tradycyjne chińskie jedzenie.

W mniejszym zakresie niż w Chinach będzie prowadzona także kampania w Japonii i Indiach. Projekt "Lubię Polskę!" jest realizowany ze środków unijnych. Jego budżet wynosi 50 mln euro, z czego 85 proc. zostało przeznaczone na działania na rynku chińskim.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
polska organizacja turystyczna promocja turyści wyjazd studyjny kampania promocyjna lubię polskę! Chiny Japonia Indie


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję