Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Jedziesz do Niemiec pociągiem? Co zrobisz jak się spóźni?
2012-01-11Podróże do Niemiec, zarówno te w celach turystycznych, jak i związanych z pracą, są bardzo popularne. W ostatnich latach rodaków przyciągają też wyprzedaże. Wielu mieszkańców zachodnich województw, wybierając się na przykład do Berlina, korzysta z usług kolei. Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej przypomina, jakie prawa przysługują pasażerom w razie opóźnienia pociągu.
r e k l a m a
Pani Ania z Poznania jeździ regularnie pociągiem do stolicy Niemiec. Ostatnio podróż bardzo się wydłużyła i pasażerowie dotarli do Berlina z ponad godzinnym opóźnieniem. Pani Ania zastanawia się, czy przysługuje jej jakaś rekompensata? Z tą sprawą zwróciła się do Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej we Frankfurcie nad Odrą.
"W razie godzinnego opóźnienia możemy otrzymać zwrot 25% ceny biletu, natomiast przy co najmniej dwugodzinnym opóźnieniu możemy żądać zwrotu nawet połowy jego ceny" - tłumaczy dyrektorka Centrum, Katarzyna Trietz. "Po rekompensatę należy zawsze się zgłaszać do tego przewoźnika, u którego kupiliśmy bilet. Przewoźnicy czasami proponują bony, jednakże pasażer może domagać się wypłaty gotówki" - radzi ekspertka.
Jeżeli z powodu ponadgodzinnego opóźnienia w ogóle rezygnujemy z podróży, możemy żądać zwrotu kosztów biletu w pełnej wysokości. Dodatkowa rekompensata wówczas nie przysługuje. W Niemczech przepisy o odszkodowaniu obejmują wszystkie połączenia, zarówno regionalne, jak i dalekobieżne. "Należy jednak pamiętać, że minimalna kwota wypłacanej rekompensaty wynosi 4 euro" - wyjaśnia Katarzyna Trietz. O odszkodowanie można się starać w ciągu jednego roku od dnia upływu ważności biletu.
Dzięki interwencji Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej pani Ani udało się uzyskać przysługujące jej odszkodowanie.
W przypadku, gdy musimy się ubiegać o rekompensatę z tytułu spóźnienia pociągu u niemieckiego przewoźnika, możemy liczyć na bezpłatną pomoc Centrum w ośrodkach:
- Frankfurt nad Odrą, Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej, Karl-Marx-Str. 7, tel. 0049 335 500 80 650, e-mail: konsument@vzb.de (obsługa także w języku polskim);
- oddział Federacji Konsumentów w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Chrobrego 33, tel. (95) 722 32 28;
- oddział Federacji Konsumentów w Zielonej Górze, ul. Bohaterów Westerplatte 9, pok. 216, tel. (68) 325 59 75.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Influencerzy mają promować atrakcje
Dział prawo i podatki:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Tajlandia zmieni przepisy
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Strategia i Plan Generalny dla Lotniska Chopina
Wystartowała baza operacyjna na lotnisku Warszawa - Modlin
Air France: pasażerowie nie mają powodów do obaw
Cięcia programów wycieczek uratują rynek?
Turcy coraz bliżej kupna LOT-u
LOT pozywa OLT Express. Powód? Reklama...
Small Planet Airlines certyfikowanym przewoźnikiem lotniczym we Włoszech
Sieć fast food współpracuje ze słynnym klubem