Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Jedziesz do Niemiec pociągiem? Co zrobisz jak się spóźni?
Podróże do Niemiec, zarówno te w celach turystycznych, jak i związanych z pracą, są bardzo popularne. W ostatnich latach rodaków przyciągają też wyprzedaże. Wielu mieszkańców zachodnich województw, wybierając się na przykład do Berlina, korzysta z usług kolei. Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej przypomina, jakie prawa przysługują pasażerom w razie opóźnienia pociągu.
Pani Ania z Poznania jeździ regularnie pociągiem do stolicy Niemiec. Ostatnio podróż bardzo się wydłużyła i pasażerowie dotarli do Berlina z ponad godzinnym opóźnieniem. Pani Ania zastanawia się, czy przysługuje jej jakaś rekompensata? Z tą sprawą zwróciła się do Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej we Frankfurcie nad Odrą.
"W razie godzinnego opóźnienia możemy otrzymać zwrot 25% ceny biletu, natomiast przy co najmniej dwugodzinnym opóźnieniu możemy żądać zwrotu nawet połowy jego ceny" - tłumaczy dyrektorka Centrum, Katarzyna Trietz. "Po rekompensatę należy zawsze się zgłaszać do tego przewoźnika, u którego kupiliśmy bilet. Przewoźnicy czasami proponują bony, jednakże pasażer może domagać się wypłaty gotówki" - radzi ekspertka.
Jeżeli z powodu ponadgodzinnego opóźnienia w ogóle rezygnujemy z podróży, możemy żądać zwrotu kosztów biletu w pełnej wysokości. Dodatkowa rekompensata wówczas nie przysługuje. W Niemczech przepisy o odszkodowaniu obejmują wszystkie połączenia, zarówno regionalne, jak i dalekobieżne. "Należy jednak pamiętać, że minimalna kwota wypłacanej rekompensaty wynosi 4 euro" - wyjaśnia Katarzyna Trietz. O odszkodowanie można się starać w ciągu jednego roku od dnia upływu ważności biletu.
Dzięki interwencji Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej pani Ani udało się uzyskać przysługujące jej odszkodowanie.
W przypadku, gdy musimy się ubiegać o rekompensatę z tytułu spóźnienia pociągu u niemieckiego przewoźnika, możemy liczyć na bezpłatną pomoc Centrum w ośrodkach:
- Frankfurt nad Odrą, Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej, Karl-Marx-Str. 7, tel. 0049 335 500 80 650, e-mail: konsument@vzb.de (obsługa także w języku polskim);
- oddział Federacji Konsumentów w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Chrobrego 33, tel. (95) 722 32 28;
- oddział Federacji Konsumentów w Zielonej Górze, ul. Bohaterów Westerplatte 9, pok. 216, tel. (68) 325 59 75.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Enter Air powiększa bazę
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Dział prawo i podatki:
MSiT chce 10 strategii dla
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Strategia i Plan Generalny dla Lotniska Chopina
Wystartowała baza operacyjna na lotnisku Warszawa - Modlin
Air France: pasażerowie nie mają powodów do obaw
Cięcia programów wycieczek uratują rynek?
Turcy coraz bliżej kupna LOT-u
LOT pozywa OLT Express. Powód? Reklama...
Small Planet Airlines certyfikowanym przewoźnikiem lotniczym we Włoszech
Sieć fast food współpracuje ze słynnym klubem