Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Cena wyjazdu to nie wszystko (nawet jeśli umiesz liczyć)
W mediach ostatnio sporo się mówiło o nowych usługach jakie zamierza wprowadzić Ryanair. Jest wiele głosów mówiących, że nowe pomysły irlandzkiego przewoźnika prowadzą do problemów dla touroperatorów.
Oczywiście, żaden przedsiębiorca nie jest zadowolony kiedy rośnie mu pod bokiem konkurencja, zwłaszcza jeśli jest to konkurent w postaci dysponującej sporymi środkami finansowymi zagranicznej spółki. Czy jednak usługi oferowane przez przewoźnika są porównywalne z tym co oferują biura podróży? Naszym zdaniem nie do końca.
Jak wiele mediów wskazuje Ryanair proponuje dużo niższe ceny niż biura podróży. Jednak, mimo wszystko cena nie jest jedynym branym pod uwagę argumentem przy wyborze oferty wakacyjnej. Co oferuje przewoźnik? Zupełnie niepowiązane ze sobą rezerwacje: samolot, hotel, ubezpieczenie, opcjonalnie wynajem samochodu. Taka oferta być odpowiednia zwłaszcza dla ludzi młodych, którzy nie mają szczególnych wymagań. Czy jednak będzie odpowiednia dla osób starszych, albo rodzin z dziećmi? Czy wszyscy mają czas na planowanie wyjazdu na własną rękę? Z pewnością nie.
Warto zauważyć, że lecąc z biurem podróży klient ma do dyspozycji także dodatkowe usługi, takie jak transfer z lotniska, opieka rezydenta i (co szczególnie istotne dla podróżujących z dziećmi) animatora - często polskojęzycznego. Wiadomo, że wyjazd z dziećmi wymaga od rodziców sporej uwagi i przysłowiowych "oczu dookoła głowy". Czy w takich warunkach można porządnie odpocząć? Możliwość oddania dziecka pod opiekę wykwalifikowanego opiekuna, który będzie potrafił odpowiednio zorganizować czas wolny maluchom, jest niezwykle istotna dla wielu spragnionych odpoczynku rodziców.
W szczycie sezonu zdarzają się różne rzeczy, niejednokrotnie takie które nie podobają się turystom. W przypadku organizowanych przez biura wyjazdów turyści mogą liczyć na pomoc rezydenta, jadąc na własną ręką są zdani sami na siebie. W przypadku gdy np. otrzymany pokój nie będzie odpowiadał temu, czego oczekiwał rezerwujący zawsze można złożyć reklamację. Komu składać reklamacje w przypadku bezpośredniej rezerwacji hotelu? Co istotne, w trudnych przypadkach zdecydowanie łatwiej i taniej jest dochodzić swoich praw przez rzecznika praw konsumentów lub nawet przed sądem przeciwko polskiemu organizatorowi niż przeciw hotelarzowi np. z Teneryfy.
Także sytuacja polityczna/pogodowa w wielu miejscach na świecie może zaskoczyć. Podróżujący z biurami mają ten wentyl bezpieczeństwa, że mogą liczyć na to, iż w przypadku jakichkolwiek poważniejszych zagrożeń biuro wspólnie z MSZ postara się ich ściągnąć z powrotem do kraju. Podróżując na własną rękę jest się zdanym na siebie i traktowanym jak każdy inny turysta indywidualny.
Oczywiście nie chcemy tu w żaden dyskredytować podróżujących na własną rękę. Chcemy tylko podkreślić, że nie jest to oferta dla każdego. Zainteresuje to ludzi, którzy swój wolny czas poświęcą na zbieranie informacji o kierunku do, którego się wybierają. Co ważne jednak wielu z tych ludzi i tak prawdopodobnie nie skorzystałoby z usług biura, nawet gdyby Ryanair nie stworzył swoich nowych rozwiązań, ponieważ sama organizacja wyjazdu jest dla nich przyjemnością. Warto pamiętać, że każdy wyjeżdżający ma jakiś swój cel, dla jednego będzie to poznawanie nowych miejsc, nowych kultur, dla innego wypoczynek po roku ciężkiej pracy.
Jak organizatorzy powinni się bronić? Jakością, pewnością i kompleksową obsługą. Należy po prostu zaoferować więcej - sprawdzone obiekty, rezydent, animatorzy i zaoferowana przez nich miejscowa oferta turystyczna bez dużych doliczeń, będą dla wielu wystarczające, aby nie szukać nadmiernych oszczędności. Jeśli organizatorzy zareagują na ofertę Ryanair obniżką cen i jakości de facto sami będą się pogrążać, gdyż organizator nie przebije "gołych" cen systemów rezerwacyjnych i przewoźnika.
Nie sądzimy, aby propozycje irlandzkiego przewoźnika okazały się gwoździem do trumny organizatorów turystyki. Choć w wielu publikacjach prasowych, często utrzymanych w tonie "dobry Ryanair w końcu utrze nosa wrednym biurom podróży" można wyczuć właśnie taką nadzieję. Co trochę dziwi - sądzenie, iż Ryanair znany z bezkompromisowego cięcia kosztów, będzie szansą dla biur agencyjnych na stałe zarobki jest naiwne. Doprowadzi to tylko do odpływu klientów do bezpośredniej rezerwacji przez internet i skłonienia kolejnych osób do samodzielnego organizowania wakacji. W razie ziszczenia się scenariusza zlikwiduje także wiele miejsc pracy w turystyce napędzając zysk zagranicznych podmiotów (przewoźnika i hoteli).
Co ważne - porównywanie oferty przewoźnika jako kilku niezwiązanych w pakiet rezerwacji, z bardziej kompleksową ofertą biura jest porównaniem dwóch różnych rzeczy. Tak jak porównanie jazdy własnym autem i pociągiem - niby trasa ta sama, autem może być taniej, ale w pociągu można czytać/pracować i zjeść spokojnie obiad w czasie jazdy, a w aucie kierowca jest zmuszony patrzeć cały czas na drogę i żeby zjeść musi się zatrzymać, a na miejsce dotrze zmęczony. Wybierając ofertę nigdy nie należy kierować się wyłącznie ceną, bo to może źle się skończyć, w myśl powiedzenia "chytry dwa razy traci". Choć oczywiście należy zdawać sobie sprawę, iż wiele osób da się skusić niższą ceną i będzie szczerze zdziwione w razie problemów...
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Ryanair gwoździem do trumny dla biur?
[2014-07-18 20:37 31.61.131.*]
Skoro podróże z Ryanair to same problemy, to dlaczego tak szybko wypiera biura z kierunków, na których zaczyna latać. Widocznie klienci nic nie kumają i dają się robić w konia, tylko przez kogo ??? odpowiedz »
Ryanair gwoździem do trumny dla biur?
[2014-07-19 10:26 83.4.183.*]
Cena u nas ma podstawowe znaczenie. Nie wiem jak duża jest grupa klientów niewrażliwych na cenę... ale po tym co widziałem szacowałbym, że może 20-30%? Reszta ma nieco chyba płaskie mózgi i porównać nic po za ceną i ewentualnie hotelem nie potrafi. Z innej beczki - dobra jakość obsługi u polskich TO? Żart!!! odpowiedz »
Ryanair gwoździem do trumny dla biur?
[2014-07-21 10:33 79.184.87.*]
może mieć niższe ceny gdyż nieudaczni samorządowcy płacą haracz dla przewoźnika. W kujawsko pomorskiem np. płaci się ponad 2 miliony złotych za roktylko za to żeby Ryanair raczył latac do kilku portów z Bydgoszczy. Polacy wspierają obcy kapitał. Taka jest polityka polskiego rządu PO. odpowiedz »
Ryanair gwoździem do trumny dla biur?
[2014-07-21 15:43 80.52.137.*]
widocznie Ryanair nie tak "wypiera", bo raptem wzmocnił pozycję tylko w Polsce, zgarniając kasę od polskich samorządów (nie mają pomysłów i potrafią jedynie rozdawać środki unijne bez sensownych perspektyw, ulegając agresywnej marketingowo ekipie Ryanaira), Ponadto Polacy uwielbiają krytykować i pluć na siebie (na LOT zaś szczególnie), co u innych nacji wywołuje zdziwienie (Niemiec nigdy nie opluwałby LH, nawet Włosi niespecjalnie krytykują zadłużoną i niemrawą Al Italię) co powoduje, że niesolidne i pazerne firmy (Jak Ryanair) wykorzystują to i robią na naszym rynku co chcą (no bo jak sami wylewamy na siebie kubły pomyj, to inni też mogą, nieprawdaż ?!). Szanujące się kraje (jak Niemcy skutecznie blokują dziadowskich przewoźników u siebie (po co im chamstwo i smród ?!, nawet jeśli jest taniej ?!). odpowiedz »
Ryanair gwoździem do trumny dla biur?
[2014-07-21 10:04 80.52.137.*]
Ryanair ledwo, ledwo radzi sobie z przelotami, ma opóźnienia, odwołuje loty, standard obsługi jest tragiczny (totalne chamstwo i ordynarne okradanie klientów poprzez "pomysłowe" zaniżanie wymiarów bagażu, ważenie po wizycie w strefie wolnocłowej itp). Dla wielu Polaków jedynym kryterium jest cena, co przy samych przelotach jeszcze ujdzie, ale w przypadku usług łączonych (jak u TO) trzeba wykazać się umiejętnością, solidnością i cierpliwością. Nie widzę Ryanaira w takich usługach, są zbyt pazerni, chciwi i cwani ... odpowiedz »
Ryanair gwoździem do trumny dla biur?
[2014-07-25 15:48 83.31.117.*]
To prosze sprawdzic wizzair, ich wymogi co do bagażu odpowiedz »
Cena wyjazdu to nie wszystko (nawet jeśli umiesz liczyć)
[2014-07-21 15:49 46.238.125.*]
Jesli ryanair rozszerzy siatkę polączeń na Turcję, Tunezje i Egipt zaczniemy oglądać zmierzch biur agenycjnych... być może bezpowrotny. Jak na mój gust to już tylko kwestia czasu przy grupie kapitałowej z takim potencjałem... odpowiedz »
Cena wyjazdu to nie wszystko (nawet jeśli umiesz liczyć)
[2014-07-25 17:14 31.61.140.*]
Dokładnie odwrotnie !!! agenci wreszcie będą się mogli uwolnić od dominacji wielkich tiuroperatorów tak jak to ma miejsce w Niemczech... odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział aktualności dnia:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Okęcie: AirBaltic klientem Baltic Ground Services
Dokąd jeździli klienci empiktravel?
Tanie-Loty.com.pl dla fundacji Siepomaga
Rainbow Tours: sprzedaż imprez rośnie
Na lotnisku w Łodzi rozpoczyna się rozbiórka terminalu
Konkurs "Fotka Zakochanych" Zgarnij bilety do Paryża
Gdzie Polacy szukali noclegu podczas sezonu letniego?
Nielegalne lotnisko liczy na turystów
Sprawdź: piłkarze wybrali hotele na Euro 2012
Lufthansa uruchamia loty rejsowe z wykorzystaniem biopaliw
McDonald`s testuje innowacyjną aplikację