Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Rynek gastronomiczny liczy na wzrosty
2014-02-10Zdaniem niemieckich analityków rynek gastronomiczny w niedługim czasie przyniesie wyższe niż obserwowane obecnie wzrosty.
r e k l a m a
Specjaliści podali, że pięć lat temu nastąpiła stagnacja na rynku gastronomicznym. " Od 2009 roku obserwujemy wyhamowanie na rynku gastronomicznym, bez wyraźnych impulsów wzrostowych. W 2013 roku porównaniu z 2012 rokiem, całkowita liczba punktów całorocznych pozostała na stabilnym poziomie, a punkty HoReCa łącznie zanotowały jedynie około 2 proc. wzrost wartości sprzedaży." - dodali analitycy GfK.
W dalszej przyszłości rynek gastronomiczny powinien przynosić znacznie wyższe niż aktualne wzrosty. Niezbędna jest jednak poprawa jakości pojawiających się nowych obiektów oraz wpływ na ich ofertę. Do osiągnięcia tego celu potrzebni są rzetelni dostawcy oraz producenci, którzy dostosują swoją ofertę i tym samym zwiększą atrakcyjność samego lokalu. Pod względem wartościowym i numerycznym najbardziej istotnymi segmentami tego rynku są restauracje, fast foody oraz lunch bary, które opierają się na sprzedaży dań głównych (ponad 50% udział w sprzedaży). Puby, bary oraz lunch bary wygenerowały niższe obroty niż w ubiegłym roku, odpowiednio o 7% oraz 4% mniej. Pozostałe segmenty zanotowały wzrost. Najwyższy można zaobserwować wśród restauracji hotelowych, punktów typu fast food oraz kawiarni.
W ubiegłym roku blisko 10% lokali gastronomicznych stanowiły placówki, które rozpoczęły swoją działalność w okresie 2012-2013. Wszystkie nowe lokale są w większości średniego standardu co przy małym ogólnym wzroście numerycznym placówek gastronomicznych nie sprzyja dynamicznym wzrostom wartościowym rynku. Ponad to można zaobserwować zmniejszająca się liczbę konsumentów, która korzysta z oferty gastronomii przy jednoczesnym braku wzrostów wydatków wśród osób stołujących się poza domem.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Nie wszystko idzie ku
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Turystyka wykazała się
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Ile kosztuje bagaż w tanich liniach lotniczych?
McDonalds testuje nową aplikację
Klienci częściej wybierają lokalne piwa
New York Hot Dog poszukuje franczyzobiorców
Czy USA zniesie wizy dla Polaków?
Nowy touroperator w systemie TOM
Lokalne lotniska rozkwitną po wprowadzeniu nowych przepisów?
Wybrano najlepszy hotel w Polsce
Biznesmeni z Sardynii chcą współpracy z polskimi touroperatorami