Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Rynek gastronomiczny liczy na wzrosty
Zdaniem niemieckich analityków rynek gastronomiczny w niedługim czasie przyniesie wyższe niż obserwowane obecnie wzrosty.
Specjaliści podali, że pięć lat temu nastąpiła stagnacja na rynku gastronomicznym. " Od 2009 roku obserwujemy wyhamowanie na rynku gastronomicznym, bez wyraźnych impulsów wzrostowych. W 2013 roku porównaniu z 2012 rokiem, całkowita liczba punktów całorocznych pozostała na stabilnym poziomie, a punkty HoReCa łącznie zanotowały jedynie około 2 proc. wzrost wartości sprzedaży." - dodali analitycy GfK.
W dalszej przyszłości rynek gastronomiczny powinien przynosić znacznie wyższe niż aktualne wzrosty. Niezbędna jest jednak poprawa jakości pojawiających się nowych obiektów oraz wpływ na ich ofertę. Do osiągnięcia tego celu potrzebni są rzetelni dostawcy oraz producenci, którzy dostosują swoją ofertę i tym samym zwiększą atrakcyjność samego lokalu. Pod względem wartościowym i numerycznym najbardziej istotnymi segmentami tego rynku są restauracje, fast foody oraz lunch bary, które opierają się na sprzedaży dań głównych (ponad 50% udział w sprzedaży). Puby, bary oraz lunch bary wygenerowały niższe obroty niż w ubiegłym roku, odpowiednio o 7% oraz 4% mniej. Pozostałe segmenty zanotowały wzrost. Najwyższy można zaobserwować wśród restauracji hotelowych, punktów typu fast food oraz kawiarni.
W ubiegłym roku blisko 10% lokali gastronomicznych stanowiły placówki, które rozpoczęły swoją działalność w okresie 2012-2013. Wszystkie nowe lokale są w większości średniego standardu co przy małym ogólnym wzroście numerycznym placówek gastronomicznych nie sprzyja dynamicznym wzrostom wartościowym rynku. Ponad to można zaobserwować zmniejszająca się liczbę konsumentów, która korzysta z oferty gastronomii przy jednoczesnym braku wzrostów wydatków wśród osób stołujących się poza domem.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
MSiT chce 10 strategii dla
Na Pomorzu Zachodnim hotelarze nie
Dział badania rynku i analizy:
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Ile kosztuje bagaż w tanich liniach lotniczych?
McDonalds testuje nową aplikację
Klienci częściej wybierają lokalne piwa
New York Hot Dog poszukuje franczyzobiorców
Czy USA zniesie wizy dla Polaków?
Nowy touroperator w systemie TOM
Lokalne lotniska rozkwitną po wprowadzeniu nowych przepisów?
Wybrano najlepszy hotel w Polsce
Biznesmeni z Sardynii chcą współpracy z polskimi touroperatorami