TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Jakie perspektywy ma przed sobą turystyka biznesowa?

Organizatorzy konferencji Meetings Week Poland 2014 poinformowali o wydaniu pokonferencyjnego opracowania pt. "Stowarzyszenia profesjonalne w tworzeniu przemysłu spotkań w Polsce. Perspektywy rozwoju branży kongresów, konferencji i wydarzeń biznesowych"


Materiał został przygotowany w formie e-book i powstał w wyniku cyklu konferencji i szkoleń "Meetings Week Poland 2014" zrealizowanych w dniach 17-21.03.2014 r. w Warszawie. Publikacja sfinansowana przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, powstała wysiłkiem wydawcy - Stowarzyszenia "Konferencje i Kongresy w Polsce" oraz innych organizacji branży konferencyjno-eventowej. Opracowanie jest dostępne pod adresem goo.gl

Niemal stustronicowy materiał zwraca uwagę znaczenie ekonomiczne i społeczne przemysłu spotkań - dynamicznie rozwijającej się dziedziny obejmującej kongresy, konferencje i eventy biznesowe, targi oraz imprezy motywacyjne. Jak podają przedstawiciele Stowarzyszenia "Konferencje i Kongresy w Polsce", podróżny biznesowy realizuje w miejscu docelowym od 300% do 600% więcej wydatków niż typowy turysta. Konferencje międzynarodowe generują wydatek 678 dolarów na uczestnika dziennie. 1 euro zapłacone organizatorowi imprezy targowej za uczestnictwo prowadzi do wydatku od 7 do 10 euro w innych sektorach danego regionu.

W opracowaniu sięgnięto do danych zagranicznych, w tym organizacji UNWTO, ICCA, MPI, UFI, SITE, EFAPCO oraz najnowszych źródeł polskich - POT, PIPT, SKKP, uczelni. Dokonano analizy terminologii i definicji pojęć: przemysł spotkań, turystyka biznesowa, konferencje, spotkania, eventy.

Publikacja omawia kolejno: meeting industry na świecie i w Polsce, zagadnienia terminologii, wybrane informacje o trendach na rynku międzynarodowym, syntezę rozwoju tej dziedziny w Polsce, globalną kampanię dla umacniania pozycji przemysłu spotkań, szczegółową relację i wnioski z "Meetings Week Poland 2014" oraz towarzyszącego wydarzenia promocyjnego "Poland Meeting Destination".

Zamieszczono też opisy organizatorów wydarzenia, w tym: Stowarzyszenia "Konferencje i Kongresy w Polsce", Międzynarodowego Stowarzyszenia Organizatorów Spotkań MPI Poland, Stowarzyszenia Branży Eventowej i Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Meetings Week Poland wydawnictwo pokonferencyjne event biznesowy turystyka biznesowa Poland Meeting Destination




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję