TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Przegląd personelu hoteli

Być może niedługo dla zawodowych fotografów nastaną prawdziwe żniwa w hotelach. Jak donoszą nieoficjalne informacje - w nowych umowach z bardzo znaczącym systemem rezerwacyjnym pojawi się zapis o konieczności publikacji zdjęć personelu hotelowego. Nowe zapisy mają się pojawić przed wakacjami i zostać wdrożone, tak, aby do 2015 roku wszystkie obiekty je wypełniły.


Oficjalne uzasadnienie ma obejmować analizę skarg na obiekty z ostatnich lat, w której ponoć wyraźnie widać, iż personel przyczynia się do złego odbioru wielu obiektów przez gości, a właściciele są zbyt bierni w tym temacie i zbyt długo tolerują te same problemy z personelem. Zapis w umowach ma mówić o "konieczności dostarczenia i publikacji zdjęć personelu" - bez żadnych dodatkowych wytycznych. Początkowo zdjęcia będą udostępniane w fazie testowej kontrolowanej przez centralę (szacuje się, że przez minimum pół roku).

Problemem nie jest tu tylko dyskusyjny pomysł i równie problematyczna idea, aby komentarze turystów mogły się pojawiać pod poszczególnymi osobami, ale także możliwość wykorzystania ogólnikowego zapisu przeciw "niepokornym" obiektom. Bowiem brak precyzji rodzi problemy. Z zapisu można by domniemywać, iż mają być dostarczone zdjęcia całego personelu włącznie z pokojowymi, portierami i personelem kuchni?! Po drugie co ma zrobić przedsiębiorca, jeśli jego pracownik nie wyrazi zgody na publikację wizerunku lub co gorsza po negatywnych komentarzach pod swoją osobą zażąda usunięcia zdjęcia jak i komentarzy, a przedsiębiorca nie będzie tego mógł zrobić (regulamin serwisu na razie nie przewiduje takich działań)?

Hotelarze zapytani o taką idee sugerują, aby był wyraźny zapis, iż wybór osób należy do firmy, jak i sama realizacja publikacji zdjęć pojedynczych osób nie może być wymagana. Jeden z naszych rozmówców zasugerował, iż zbiorowe zdjęcie z chęcią umieści w serwisie od zaraz, jednak zdjęć pojedynczych osób z uwagi na możliwość "agresji internetowej" nie zamierza dostarczyć. Jeśli zostanie do tego zmuszony to dostarczy zdjęcia pomalowanych twarzy jak na bal karnawałowy - wesoło, ale bez szczegółów.

Całościowo jednak patrząc na wszystkie możliwe wersje pomysłu widzimy, iż sprzyjać on będzie kolejnej segregacji hoteli i ludzi. Zapewne teraz może się okazać, iż w obiektach lepszej klasy nawet personel z zaplecza "musi wyglądać". To tak na prawdę nie poprawi sytuacji w obiektach - bo od kucharzy, czy pokojowych nie należy oczekiwać urody, lecz fachowości i sumiennej pracy. Wielu klientów będzie jednak wolało zdać się, zgodnie z prawami natury, na specyficzny "rasizm twarzowy", gdzie z założenia "ładna osoba = dobra osoba". Hotele z mało atrakcyjnym personelem na tym stracą - prawdopodobnie kilka, a może nawet kilkanaście procent ruchu, jeśli zdjęcia osób będą dobrze promowane po okresie testowym.

Wydaje się, iż obecnie niektóre pomysły systemów dążą do jeszcze większej władzy nad obiektami, a ten konkretny ma wykorzystać pozycję i bieżącą sprzedaż, aby wymusić na hotelarzach dostarczenie, czegoś czego nie mają inni. Co w konsekwencji jeszcze bardziej umocni system. Nadzieję na prawne powstrzymanie tych działań dają regulacje dotyczące ochrony danych osobowych, jednak dopóki oficjalnie nie pojawią się aneksy do umów, organy zajmujące się naruszeniami tych praw nie chcą komentować całej sprawy.

Więcej Primaaprilisowe podsumowanie




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
hotel zdjęcia personelu personel system rezerwacyjny wymogi umowa


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję