TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Ceny lastów zbawieniem dla biur

Utrzymujące się od kilku tygodni wysokie ceny wycieczek last minute pozytywnie wpływają na kondycje finansową biur podróży. Tegoroczne ceny wakacyjnych imprez turystycznych pozwalają na lepsze zrównoważenie popytu i podaży na rynku sprzedaży ofert. Czyżby w końcu nastąpił koniec dumpingowych cen w biurach turystycznych?


Począwszy od tej edycji Analiza Cen wyjazdów wakacyjnych odnosić się będzie już tylko do analiz last minute, ponieważ wyjazdy z drugiej połowy sierpnia stały się obecnie właśnie takimi wyjazdami i dla zachowania porównywalności dalszych analiz jedynie takie wyjazdy będą w nich uwzględniane.

Bieżąca analiza pokazuje, że przełom lipca i sierpnia przyniósł bardzo znaczny spadek średniej ceny imprez turystycznych oferowanych przez biura podróży, a mianowicie aż o 122 złote (poprzednio zanotowano spadek o 33 złote). Tak więc, jak już wspominano w zeszłym tygodniu, zakończył się już okres stabilnych cen imprez z drugiej połowy sierpnia i teraz w ich poziomie obserwować będziemy tendencję spadkową.

Średnie ceny last minute na najważniejszych kierunkach wykazały tym razem znaczący spadek, a mianowicie o 145 złotych, ale nadal pozostają one na stosunkowo wysokim poziomie w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Struktura cen na poszczególnych kierunkach wakacyjnych wyjazdów uległa ostatnio niewielkim zmianom - zaznacza Jacek Dąbrowski współzałożyciel TravelDATA i portalu www.wczasopedia.pl i dodaje: Obecnie najniższe średnie ceny w wyższych kategoriach hoteli oferuje Egipskie Wybrzeże, niewiele mniej atrakcyjne oferuje nam Synaj, a nieco wyższe Bułgaria. Warto też zaznaczyć, że nadal bardzo często powtarzają się oscylacje cen imprez w poszczególnych biurach podróży. Jeśli w danym tygodniu, któreś z nich znacząco zmieniło ceny, to w następnym często dokonuje korekty w odwrotnym kierunku.

Na najważniejszych kierunkach, po ostatnich spadkach, obecne średnie ceny hoteli 3, a szczególnie 4 gwiazdkowych, są już sporo niższe w stosunku do ubiegłorocznych (odpowiednio o 14 oraz o 65 złotych). Biurem podróży, w którym średnie ceny kształtują się jeszcze powyżej poziomów z ubiegłego roku jest Wezyr Holidays - o 65 złotych. Po ostatnich obniżkach cen tańsze od ubiegłorocznych są już wycieczki Itaki (o 15 złotych), Rainbow Tours (o 50 złotych) a w szczególności takich biur jak Neckermann oraz Exim Tours (o ponad 200 złotych).





Pomimo ostatnich znaczących spadków średnich cen wycieczek są one natomiast nadal wyraźnie wyższe w porównaniu z cenami first minute wycieczek sprzedawanych w styczniu 2013 roku. Najbardziej wzrosły one w biurach Wezyr i Itaka (odp. o 240 oraz 160 złotych), ale za to w biurze Rainbow Tours średnie ceny są nawet o ponad 50 złotych niższe od cen styczniowych.

Pomimo, że dodatnia różnica cen w biurach podróży w porównaniu z okresem ubiegłorocznym zanikła, to obecna sytuacja w zakresie marż realizowanych przez biura jest nadal dla nich korzystna wskazuje Andrzej Betlej współzałożyciel TravelDATA i komentuje: dlatego bardzo prawdopodobne jest, że kondycja finansowa większości biur ulegnie w tym sezonie znaczącej poprawie. Zbawienny wpływ będą miały na nią przede wszystkim dużo wyższe letnie ceny ofert last minut, wynikające z dużo lepszego zrównoważenia rynku imprez turystycznych pod względem popytu i podaży w okresie tegorocznych wakacji.





Średnie ceny najatrakcyjniejszych last minute wobec cen ubiegłotygodniowych są tym razem niższe o 145 złotych, ale jak już wcześniej zaznaczano - nadal pozostają one w tym roku na wysokim poziomie. Tym razem zdecydowanie najwyższe spadki tych cen odnotowano na Krecie -gdzie wyniosły one średnio aż 320 złotych i było to odreagowanie poprzednich bardzo dużych wzrostów. Duże zniżki cen wystąpiły też na Tureckiej Riwierze i w Tunezji - o 140 i 125 złotych, a najmniej spadły ceny najatrakcyjniejszych "lastów" na Synaju - o 70 złotych. Najbardziej przecenione last minute można było tym razem spotkać w biurach Itaka i Neckermann, a relatywnie najwyższe ich poziomy występowały w biurze TUI.


Z pełną treścią raportu można zapoznać się poniżej:

Możesz także pobrać plik: turinfo_20130806_wczasopediapartner20130806media.pdf




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
wyjazd wakacyjny analiza cen wczasopedia traveldata Jacek Dąbrowski Andrzej Betlej Rainbow Tours Itaka




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję