Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Polska kolej będzie szybsza i bezpieczniejsza
Centralna Magistrala Kolejowa łącząca Grodzisk Mazowiecki z Zawierciem, jako pierwsza linia w Polsce, zostanie wyposażona w europejski system ETCS. Testy systemu sterowania ruchem właśnie się zakończyły.
Prace nad wdrożeniem systemu zakończą się w 2013 roku. Pierwsze pociągi rozkładowe pojadą tą trasą z prędkością 200 km/godzinę za rok, czyli od rozkładu jazdy 2013/2014.
Dzięki Europejskiemu Systemowi Sterowania Pociągiem (European Train Control System - ETCS) proces prowadzenia pociągów staje się bardziej zautomatyzowany, a co za tym idzie poprawia się bezpieczeństwo ruchu. W kabinie maszynisty wyświetlają się między innymi informacje na temat odczytów z sygnalizacji świetlnej oraz obowiązujących na danym odcinku trasy ograniczeniach prędkości. Co istotne, jeśli maszynista nie zauważy czerwonego światła, system może samodzielnie zatrzymać skład.
Na początku listopada 2012 roku odbyły się testy działania systemu ETCS na odcinku CMK między Grodziskiem Mazowieckim a Olszamowicami. W październiku 2011 roku pierwszy pociąg przekroczył prędkość 200 km/godzinę na odcinku CMK Psary-Zawiercie.
W planach znajdują się kolejne testy. PKP PLK, zarządca infrastruktury wystąpi do Urzędu Transportu Kolejowego z wnioskiem o wydanie odpowiednich certyfikatów oraz świadectw, które umożliwią korzystanie z systemu rozkładowym pociągom.
Obecnie polska kolej może rozwijać prędkość do 160 km/godzinę. Pociąg pojedzie szybciej, do 200 km/godzinę jeśli dana linia kolejowa będzie do tego przystosowana, podobnie jak tabor przewoźnika. Składy, które mogą już osiągać większe prędkości, będą systematycznie wzbogacane o systemy zarządzania ruchem. PKP Intercity zamierza odpowiednio wyposażyć swój tabor. Obecnie przewoźnik posiada dwie lokomotywy Husarz, które posiadają ten system.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział dla turystów:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
LOT wprowadza odroczone
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Kto zostawia najwyższe napiwki
Warszawa: zamordowano turystów z zagranicy
Klienci biur podróży są lepiej wyedukowani
Da Grasso odczytuje pragnienia klientów
Turkish Airlines połączy siły z Lufthansą?
Zbliża się kolejna edycja piwnego festiwalu
Pierwsza w Polsce interaktywna mapa linii wąskotorowych
Tajwan: hotel z pokojem Batmana
Wiosenne wyprzedaże już teraz?
W Sandomierzu powstaje Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego