Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Polska kolej będzie szybsza i bezpieczniejsza
Centralna Magistrala Kolejowa łącząca Grodzisk Mazowiecki z Zawierciem, jako pierwsza linia w Polsce, zostanie wyposażona w europejski system ETCS. Testy systemu sterowania ruchem właśnie się zakończyły.
Prace nad wdrożeniem systemu zakończą się w 2013 roku. Pierwsze pociągi rozkładowe pojadą tą trasą z prędkością 200 km/godzinę za rok, czyli od rozkładu jazdy 2013/2014.
Dzięki Europejskiemu Systemowi Sterowania Pociągiem (European Train Control System - ETCS) proces prowadzenia pociągów staje się bardziej zautomatyzowany, a co za tym idzie poprawia się bezpieczeństwo ruchu. W kabinie maszynisty wyświetlają się między innymi informacje na temat odczytów z sygnalizacji świetlnej oraz obowiązujących na danym odcinku trasy ograniczeniach prędkości. Co istotne, jeśli maszynista nie zauważy czerwonego światła, system może samodzielnie zatrzymać skład.
Na początku listopada 2012 roku odbyły się testy działania systemu ETCS na odcinku CMK między Grodziskiem Mazowieckim a Olszamowicami. W październiku 2011 roku pierwszy pociąg przekroczył prędkość 200 km/godzinę na odcinku CMK Psary-Zawiercie.
W planach znajdują się kolejne testy. PKP PLK, zarządca infrastruktury wystąpi do Urzędu Transportu Kolejowego z wnioskiem o wydanie odpowiednich certyfikatów oraz świadectw, które umożliwią korzystanie z systemu rozkładowym pociągom.
Obecnie polska kolej może rozwijać prędkość do 160 km/godzinę. Pociąg pojedzie szybciej, do 200 km/godzinę jeśli dana linia kolejowa będzie do tego przystosowana, podobnie jak tabor przewoźnika. Składy, które mogą już osiągać większe prędkości, będą systematycznie wzbogacane o systemy zarządzania ruchem. PKP Intercity zamierza odpowiednio wyposażyć swój tabor. Obecnie przewoźnik posiada dwie lokomotywy Husarz, które posiadają ten system.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Kto zostawia najwyższe napiwki
Warszawa: zamordowano turystów z zagranicy
Klienci biur podróży są lepiej wyedukowani
Da Grasso odczytuje pragnienia klientów
Turkish Airlines połączy siły z Lufthansą?
Zbliża się kolejna edycja piwnego festiwalu
Targi Turystyczne w Berlinie rozpoczęły się
Pierwsza w Polsce interaktywna mapa linii wąskotorowych
Tajwan: hotel z pokojem Batmana
Wiosenne wyprzedaże już teraz?
W Sandomierzu powstaje Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego