TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Sfinks poprawia wyniki

Grupa Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, osiągnęła w I kwartale 2013 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 40,14 mln zł wobec 41,01 mln zł w I kwartale 2012 r.


Jednocześnie od stycznia do końca marca 2013 r. grupa wypracowała 4,5 mln zł skonsolidowanego zysku ze sprzedaży, co oznacza zwiększenie rentowności sieci restauracji o 22% w stosunku do analogicznego okresu 2012 r. Ponadto w I kwartale 2013 r. skonsolidowany wynik z działalności operacyjnej Sfinksa wyniósł (-)153 tys. zł, a wynik netto (-)1,58 mln zł. Świadczy to o znaczącej poprawie obu tych kategorii - odpowiednio o 90% i 52% w stosunku do I kwartału 2012 r.

"Pomimo przedłużającej się w tym roku zimy oraz większej liczby dni ustawowo wolnych od pracy wypracowaliśmy o 22% wyższy zysk brutto ze sprzedaży w stosunku do pierwszego kwartału roku poprzedniego. Znaczący wpływ na takie ukształtowanie wyniku miały działania wspierające sprzedaż i dalsza poprawa rentowności sieci" - komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Wśród czynników, które miały wpływ na osiągnięte wyniki znalazły się zapowiadane wcześniej nakłady na kampanie marketingowe, w tym telewizyjną kampanię reklamową restauracji Sphinx wokół nowo wprowadzonego menu.

"Przeprowadzona w marcu kampania reklamowa miała na celu promocję nowości oraz wzmocnienie rozpoznawalności marki Sphinx, która według badań jest najsilniejszą polską marką gastronomiczną. Nasze plany zakładają dalszą obecność w mediach z kolejnymi kampaniami reklamowymi" - mówi prezes Sfinksa.

W 2013 r. Sfinks Polska uruchomił cztery nowe restauracje, w tym dwa Chłopskie Jadła i dwie restauracje Sphinx. Wszystkie te restauracje powstały w centrach handlowych - w warszawskim i poznańskim Factory oraz w Galerii Krakowskiej. Na przełomie półroczy pojawi się też Chłopskie Jadło oraz Sphinx w warszawskiej Galerii Mokotów. Inne atrakcyjne lokalizacje zatwierdzone już na ten rok to poznańskie City Center oraz Futura Park we Wrocławiu, gdzie trwa budowa pierwszej wolnostojącej restauracji Sphinx. Kolejne inwestycje znajdują się w fazie negocjacji umów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Sfinks Polska kolejny kwartał poprawy wyników skonsolidowane przychody ze sprzedaży przychód zysk netto brutto rentowność Sylwester Cacek kampania reklamowa reklamy w telewizji nowe restauracje prezes zarządu Sphinx WOOK Chłopskie Jadło




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję