Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
- Specjalista ds. rezerwacji rejsów - Gdańsk
Zobacz także
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony lot
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
KE publikuje nowe wytyczne dot. praw pasażerów
Opóźnienia w wakacyjnych lotach
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i VIP
Nowe narzędzie samo złoży reklamację za opóźniony lot
Osoby, które dużo podróżują samolotami mogą skorzystać z nowego narzędzia, które pomoże im wyszukać loty klasyfikujące się do rekompensaty.
Flightscanner to WEB’owe narzędzie od AirHelp, które pomoże pasażerom automatycznie odnaleźć loty klasyfikujące się do rekompensaty w skrzynce mailowej. W razie zgody podróżnego firma zgłosi roszczenie (nawet do 600 euro za jeden lot) do linii lotniczej. To jedyne tego typu narzędzie na świecie.
Prawo, które uchwalili parlamentarzyści europejscy (WE 261/2004) ma już 10 lat. Zgodnie z jego zapisem za loty opóźnione powyżej 3h, odwołane lub te, w których zastosowano wobec nas overbooking przewoźnik powinien wypłacić nam odszkodowanie. Warunkiem podstawowym jest fakt, że wina za niezrealizowany lot leży po jego stronie. Wysokość wypłacanego odszkodowania uzależniona jest od długości zaplanowanej podróży i wynosi od 125 do nawet 600 euro. Co ważne, roszczeń o wypłatę odszkodowania nie trzeba składać natychmiast. Czas wynosi bowiem, aż 3 lata.
Najczęściej jednak po kilku miesiącach od feralnego zdarzenia zapomina się i o locie, i o kusząco dużym odszkodowaniu. Podróżnych dopada typowy brak czasu, natłok obowiązków, być może brak wiary w zwycięstwo w walce z korporacją lotniczą.
Aby wspomóc użytkowników inżynierowie IT w AirHelp stworzyli flightscanner - rozwiązanie do prześwietlania skrzynki mailowej i wyłapywania w niej lotów, które klasyfikują się do odzyskania pieniędzy. "Stworzyliśmy tą aplikację autorsko, od podstaw. To jedyne tego typu rozwiązanie na świecie. Praca naszych programistów z TechCrunch Disruption razem z testami zajęła blisko 2-miesiące." - wyjaśnia Greg Roodt - CTO, odpowiedzialny za techniczną stronę projektu.
Flightscanner AirHelp to aplikacja, którą należyi skierować do wybranej skrzynki pocztowej. Po nadaniu jej odpowiednich uprawnień przeskanuje ona korespondencję pasażera we wszystkich katalogach i za pomocą specjalistycznych kodów (3 niezależne metodologie) wyłapie z niej wszystkie opisane w jakikolwiek sposób loty.
W dalszej kolejności automatycznie skieruje zapytanie o uzyskane wyniki do bazy AirHelp i w razie pozytywnej akredytacji przedstawi propozycję zgłoszenia roszczenia za wybrany lot. Przy okazji narzędzie wygeneruje raport z naszych podróży, który w razie chęci w łatwy sposób udostępnić możemy naszym znajomym np. na portalach społecznościowych, przedstawić dowód pracodawcy, ubezpieczycielowi czy po prostu zachować na przyszłość.
"Wystartowaliśmy w projekcie od najbardziej popularnej darmowej skrzynki na świecie, czyli GMail, ale w ostatnim czasie dodaliśmy już możliwość skanowania konto pocztowych zlokalizowanych na serwerach Yahoo (yahoo) i Microsoft (outlook). W tej chwili aplikacja dostępna jest w wersji WEB, ale pracujemy nad dodaniem wersji natywnych do naszych aplikacji umożliwiających zgłaszanie roszczeń na Androida i iOS." - informuje Roodt.
Twórcy narzędzia zapowiadają prace nad jego rozwojem. Już niedługo dołączone zostaną ścieżki dla innych kont pocztowych, a równolegle trwa praca nad udoskonaleniem jego funkcjonalności, np. powiadamiania o pozytywnie sklasyfikowanym do zgłoszenia roszczenia locie i możliwości składania reklamacji w czasie rzeczywistym.
Dotychczas Flighscanner pobrano już ponad 50 tys. razy.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Starsze aktualności:
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
eSky chwali się tanimi pakietami na
Kto dołączył do Polskich Marek
Kolekcja Kibica w restauracjach Sphinx
Nie jest tak źle ze sprzedażą w biurach?
Masz bilet? To jeszcze nie oznacza, że pojedziesz!
Portugalia: protest kontrolerów zakłócił ruch lotniczy
Organizator podaje wstępne wyniki sprzedaży zimy
Polskie Jadło ma nowych inwestorów
Hakerzy zaatakowali Delta Airlines
Best Western otwiera nowy hotel
easyJet: pakiet ratunkowy dla pasażerów Spanair
Metropol w Warszawie, będzie lepiej?
B.P.AGA Travel z Bielska-Białej