TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Nie ma czasu, żądaj odszkodowania

Zapadł wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE, w sprawie przepisów określających ile czasu na żądanie odszkodowania od przewoźnika ma pasażer odwołanego lotu.


Dotychczasowe przepisy wnosiły tylko prawo do odszkodowania (chyba że odwołanie lotu nastąpiło wskutek nadzwyczajnych okoliczności), a nie określały czasu w jakim ma to nastąpić. Pasażerowie, którzy chcieli dochodzić swoich praw na wokandzie mogli powoływać się na rozporządzenie nr 261/2004 z 11 lutego 2004 roku, ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów.

Okazało się, że mało sprecyzowany termin wytoczenia powództwa niejednokrotnie powodował przeciąganie sprawy w nieskończoność. Polskie prawo przewiduje dwuletni termin przedawnienia takich roszczeń. Oznacza to, że pasażerowie feralnych lotów mają dokładnie dwa lata ma wyegzekwowanie roszczeń z umowy przewozu osób: od dnia wykonania przewozu, a gdy nie został wykonany, od dnia, kiedy miał się odbyć.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Trybunał Sprawiedliwości Unia Europejska odwołany lot pasażer kodeks prawo lotnicze opóźniony lot rejs lot pokład lot pasażerski rozporządzenie wokanda sąd




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję