TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Lufthansa nie przejmuje się stratami

Lufthansa na początku bieżącego roku poniosła straty na działalności podstawowej w wysokości 245 mln euro.


Przedstawiciele przewoźnika podkreślają, że początek roku zawsze należy do trudniejszych okresów i zapewniają, że Lufthansa planuje do końca roku zarobić blisko 1,5 mld euro. Ponadto zwracają uwagę na fakt, iż w analogicznym okresie ubiegłego roku strata była większa o 114 mln euro.

Dyrektor ds. finansowych przewoźnika, Simone Menne uważa, że strata w wysokości 245 mln euro to doskonały wynik, w tak trudnych warunkach rynkowych. Jest zadowolony z jej zmniejszenia, w porównaniu do ubiegłego roku.

Natomiast Bart Buyse, dyrektor generalny Lufthansy na rynek polski przypomniał o dużej konkurencji jaka panuje na europejskim rynku. "Rynek dla dużych tradycyjnych przewoźników rzeczywiście jest trudny. Przedstawiciele Lufthansy oceniają, że z jednej strony muszą rywalizować z bliskowschodnimi przewoźnikami (Emirates, Etihad oraz Qatar) dysponującymi właściwie nieograniczonymi finansami, a z drugiej - z Ryanairem, który wprowadzając nowe usługi i utrzymując niskie ceny, może odciągać część pasażerów. Dlatego przy dość nasyconym zachodnioeuropejskim rynku Lufthansa stara się mocniej zainwestować w obecność w krajach tzw. nowej Unii, w których wciąż istnieje spory potencjał rozwoju dla linii lotniczych. - Polska jest ważnym krajem regionu, dla nas to ósmy największy rynek w Europie." - wyjaśnił.

Lufthansa odgrywa istotną rolę na polskim rynku lotniczym. Głównym zadaniem przewoźnika jest transport pasażerów do największych portów przesiadkowych w Niemczech i nie tylko. Przewoźnik planuje całkowicie przejąc ruch pasażerski pomiędzy Polską a Niemcami.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
linie lotnicze Lufthansa zmiana przewoźnik tanie bilety strata działalność podstawowa zysk zmniejszenie poziom minus konkurencja rynek lotniczy Polska Niemcy porty lotnicze przesiadki lotniska transport




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję