Nowe gwarancje zniszczyły Lemur Travel
23.09.2013 roku biuro podroży Lemur Travel ogłosiło zakończenie działalności z dniem 30.09. br. Jak zapewnia prezes biura, Jarosław Mojzych, ostatni klienci powrócą z Rodos właśnie 30 września.
Dziś prezes biura przesłał wyjaśnienie, dlaczego musiał podjąć taką, a nie inną decyzję.
Biuro Lemur Travel Sp. z o.o. powstało niecałe cztery lata temu. Zostało stworzone głównie przez osoby wywodzące się z funkcjonującego wtedy biura Orbis Travel. Przez ten okres, zaczynając całkowicie od podstaw, powoli budowaliśmy firmę, przykładając ogromną wagę do stosowania zasad ostrożności. Zdając sobie sprawę z zagrożeń i obserwując wydarzenia na rynku, w tym spektakularne upadki niektórych firm (także tej, z której się wywodziliśmy), koncentrowaliśmy swą uwagę na ograniczaniu ryzyka. Zależało nam bardzo, żeby nie znaleźć się w gronie biur, o których było tak głośno. Ta strategia oznaczać musiała wyraźne zmniejszenie tempa rozwoju, a zatem i niewysokie przychody, ale także i małe ryzyko. Zdawaliśmy sobie z tego sprawę i akceptowaliśmy to - zdecydowani na "długi marsz"…" - pisze prezes kończącego działalność touroperatora.
Największym problemem organizatora okazało się rozporządzenie o nowych gwarancjach ubezpieczeniowych. "Na początku maja bieżącego roku, w życie weszło rozporządzenie, na mocy którego zwiększono kwotę zabezpieczenia gwarancyjnego. Dla małych biur (o małych przychodach) - pięciokrotnie. W nowo powstałych warunkach funkcjonowanie biura zajmującego się organizacją imprez czarterowych, a nie generującego wysokich przychodów, stawało się niemal niemożliwe. Jedyną, raczej teoretyczną, dla nas szansą był gwałtowny wzrost sprzedaży w sezonie letnim. Nic takiego jednak nie nastąpiło. Wzrost wprawdzie był i to nawet dość znaczny, ale dalece odbiegający od takiego, który pozwoliłby na dalsze prowadzenie działalności (nie był, niestety, pięciokrotny…). Wprowadzone zmiany prawne, a także ogólna sytuacja ekonomiczna uczyniły kontynuację bezcelową. We wrześniu ograniczyliśmy ofertę dostępną w systemie rezerwacyjnym, jednocześnie rezygnując z wprowadzania oferty zimowej. Nasza dotychczasowa gwarancja sięga marca 2014, ale byliśmy przekonani, że zamknięcie biura po letnim sezonie jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż podjęcie podobnej decyzji po sezonie zimowym." - informuje Jarosław Mojzych. "Likwidacja firmy okazała się nieunikniona. Z dużym żalem musieliśmy ją podjąć, bowiem chociaż niewątpliwie popełnialiśmy błędy (zapewne niemało ich było), to jednak mamy poczucie, że biuro zamykamy - w jakiejś mierze - w wyniku działań podejmowanych przez instytucje zewnętrzne, działań na które nie mieliśmy wpływu i którym nie mogliśmy się przeciwstawić." - dodaje.
Prezes w swym liście wyraża nadzieję, iż zmiany w przepisach faktycznie wpłyną na wzrost poczucia bezpieczeństwa wśród klientów, co przełoży się na wzrost sprzedaży i spadek liczby bankructw biur podróży.
"Szczerze tego życzymy całej naszej branży, dziękując jednocześnie licznym osobom za współpracę, a szczególnie tym, którzy w ostatnich dniach, po opublikowaniu naszej decyzji, skierowali do nas wiele miłych słów." - kończy Jarosław Mojzych.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Lemur Travel wyjaśnia przyczyny zakończenia działalności
[2013-09-27 10:10 37.8.234.*]
szacun dla Lemura. Szkoda mi ich, ale coz, wyzej d nie podskoczysz. odpowiedz »
Lemur Travel wyjaśnia przyczyny zakończenia działalności
[2013-09-27 10:20 83.17.197.*]
Lemur Travel wyjaśnia przyczyny zakończenia działalności
[2013-09-27 10:31 84.234.112.*]
szkoda. Byli fajni,logiczni i oferta na każdą kieszeń, i jest to "pożegnanie" po polsku z klasą jakże rózne od wcześniejszych arabskich, tureckich, egipskich ....SZACUN dla ekipy, Powodzenia na nowej drodze .....:) odpowiedz »
Lemur Travel wyjaśnia przyczyny zakończenia działalności
[2013-09-29 20:15 178.42.180.*]
Największe upadki i tak były "polskie" Alpina, Big Blue Travel, Open Travel, Orbis, Triada/Sky Club, odpowiedz »
Lemur Travel wyjaśnia przyczyny zakończenia działalności
[2013-09-27 11:59 79.185.192.*]
I tak powoli wyeliminuje się polskie biura a pozostaną wielkie konsorcja, którym z braku innych wyborów i tak będziemy musieli powierzyć swoje pieniądze na wyjazd. odpowiedz »
Lemur Travel wyjaśnia przyczyny zakończenia działalności
[2013-09-30 13:06 93.105.176.*]
i z roku na rok będzie rosła liczba osób które same będa sobie organizowały wakacje za pomocą tanich linii lotniczych i rezerwacji hotelowych dokonywanych samodzielnie. Taka będzie przyszłość turystyki, zwłaszcza że jest coraz więcej połączeń lotniczych do miejsc stricte turystycznych, a nie tylko tam gdzie pracują Polacy odpowiedz »
Lemur Travel wyjaśnia przyczyny zakończenia działalności
[2013-10-01 20:43 89.71.91.*]
Artykuł na ten temat w Rzepie http://www. rp. pl/artykul/705167, 1053110-Biuro-podrozy-kontra-zabojca-kos ztow. html Przeczytajcie też komentarze, gdzie ktoś policzył, dlaczego biura podróży przegrywają. odpowiedz »
Lemur Travel wyjaśnia przyczyny zakończenia działalności
[2013-09-27 13:45 77.253.7.*]
Lemur wycofał się z dużą klasą, nikogo nie naraził na straty i stresy,nas agentów,czego nie można powiedzieć o innych touroperatorach jak np GTI,Pan Jarosław Mojzych odszedł z honorem i za to mu chwała,życzymy powrotu w lepszych czasach. odpowiedz »
Lemur Travel wyjaśnia przyczyny zakończenia działalności
[2013-10-01 15:11 88.156.47.*]
Panie Prezesie ! wzrost cen gwarancji spowodowały Urzędy Marszałkowskie poprzez swoje nie udolne działanie a to znaczy, że mają niekompetentne osoby zatrudnione. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Dominos Pizza - dynamiczny rozwój sieci
Katastrofa rosyjskiego samolotu. Nikt nie przeżył.
Marszałek mówi STOP dwóm touroperatorom
Polski turysta został dawcą twarzy
Internet na Okęciu - nie za darmo.
8 edycja TravelCamp odbędzie się w Gdańsku
Mistrzostwa coffeeheaven za nami
Kolejna polska atrakcja turystyczna na liście UNESCO?
Konflikt syryjsko-turecki zaostrza się
Sindbad przewiózł 5 mln pasażerów
Hotel Westin Warsaw wybiegał wózki inwalidzkie
Kraków chce ułatwień dla autobusów turystycznych
Ile polskie firmy przeznaczają na podróże biznesowe?
Jak używać newslettera do promocji hotelu?
Kolejne linie lotnicze zbankrutowały
Co nowego w portalu Tanie-Podrozowanie.net?
Ponad 3 tys. niebezpiecznych interwencji
Rejsy morskie - Amsterdam, Irlandia, Szkocja, Norwegia, Islandia