TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Travelplanet wdraża nową strategię rozwoju

2011-05-13

Travelplanet wdrożyło program restrukturyzacji. Działania przeprowadzone na początku roku 2011 poprawiające efektywność kosztową, pozwoliły na redukcję kosztów działalności operacyjnej o ponad 10% w stosunku do roku 2010, przy jednoczesnym wzroście marży realizowanej na sprzedaży.

r e k l a m a


Spółka opracowała nową strategię na lata 2011 - 2013. Poprzez jej realizację, Travelplanet planuje utrzymanie pozycji numer 1 na rynku agentów turystycznych, w tym w segmencie e-commerce oraz uzyskanie trwałego wzrostu rentowności w okresie najbliższych lat.

Jak informuje Jerzy Krawczyk, członek RN oddelegowany do osobistego nadzoru nad pracami Zarządu Travelplanet.pl - Wdrożony program restrukturyzacji oraz nowa strategia rozwoju przynosi pierwsze efekty. Poprawiliśmy znacząco strukturę kosztów naszej działalności operacyjnej, zarówno w zakresie Punktów Obsługi Klienta jak i działalności e-commerce. Drugim ważnym elementem działań jakie dokonaliśmy w pierwszym kwartale była decyzja o koncentracji sprzedaży na ofercie mniejszej liczby tour operatorów co przyczyniło się m.in. do wzrostu marży na sprzedaży. Początek roku, który rozpoczął się zamieszkami w Tunezji i Egipcie, które są najczęściej wybieranymi kierunkami podróży w okresie zimowym okazał się trudny dla branży turystycznej, jednak dzięki podniesieniu efektywności operacyjnej, Travelplanet.pl SA zanotował spadek przychodów tylko o 16% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, przy nieco wyższej marży na sprzedaży. Jednocześnie, udało się nam rozbudować nasz portfel produktowy, aby pełniej odpowiadał potrzebom naszych klientów. Oczekujemy, że w kolejnych kwartałach niższe koszty operacyjne i rosnąca marża pozwolą nam na znaczącą poprawę wyników w całym roku.

Pierwszym z nowych projektów jest nowy portal transakcyjny, którego uruchomienie nastąpi jeszcze w maju. Nowy portal transakcyjny pozwoli klientom Travelplanet.pl na przeszukiwanie ofert, a po stronie spółki zautomatyzuje proces obsługi sprzedaży. W kolejnych miesiącach Spółka uruchomi również inne nowe projekty.

Jesteśmy przekonani, że podejmowane przez Spółkę działania przyniosą zamierzony efekt, dlatego też podjęliśmy decyzję o opublikowaniu prognozy na rok 2011 wraz z wynikami za pierwsze półrocze. - podkreśla Bożena Garbińska, p.o. Prezesa Travelplanet.pl SA



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Travelplanet wdraża nową strategię rozwoju program restrukturyzacji zmiany rynek agentów turystycznych Zarząd Travelplanet.pl


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję