Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Pasażerowie LOT-u zapłacą więcej?
2013-04-24Polskie Linie Lotnicze LOT mają sto pomysłów na zmniejszenie wydatków. Od oszczędniejszego pilotażu, przez walkę z brudem po wprowadzenie opłat za dodatkowe miejsce na nogi.
r e k l a m a
Wiceminister skarbu, Rafał Baniak powiedział, że program restrukturyzacji LOT-u "nie jest doskonały" i w resorcie trwają prace nad jego poprawą. Do 20 czerwca ministerstwo jest zobligowane do przesłania Komisji Europejskiej finalnej wersji dokumentu.
Zaproponowany przez zarząd przewoźnika zawiera ponad 100 pomysłów ograniczających koszty albo podnoszących wpływy. Wśród ozdrowieńczych propozycji znajdują się stosowanie bardziej oszczędnych technik pilotażu, negocjacja opłat nawigacyjnych z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej, uzyskanie korzystniejszych warunków finansowych od Polskich Portów Lotniczych, zamknięcie części biur biletowych i przeniesienie większości sprzedaży na strony internetowe.
Władze spółki uważają także, że znacznie oszczędności przyniesie częstsze mycie i woskowanie samolotów, które ma zmniejszyć opór aerodynamiczny i przełożyć się na mniejsze zużycie paliwa. Oby dla równowagi nie wprowadzono rzadszego sprzątania wnętrza samolotu.
Wiele spośród postulatów oszczędnościowych może uderzyć w kieszeń pasażerów. Od czerwca planowane jest zrzucenie na pasażerów opłat za transakcje dokonywanymi za pomocą kart płatniczych (w krajach, których przepisy na to pozwalają), wprowadzenie opłaty za odprawę na lotnisku dla pasażerów klasy ekonomicznej czy wzrost opłat za nadbagaż.
W części samolotów planowane jest zamontowanie węższych siedzeń i równoczesne wprowadzenie sprzedaży miejsc z dodatkową przestrzenią na nogi - na początek w cenie 150 złotych.
Nie są to jedyne sugestie, które mogą wpłynąć na zmniejszenie komfortu podróży. Władze przewoźnika planują też rezygnację z darmowych czasopism dla podróżnych z klasy ekonomicznej w krótkodystansowych lotach i darmowego alkoholu podczas długich przelotów. Może zostać wprowadzona odpłatność za wypożyczenie koca i poduszki, a także słuchawek w cenie 10 zł.
Klientów ma zachęcić możliwość zapłaty za bilet w ratach.
Zdziesiątkowany personel pokładowy będzie miał więcej obowiązków. To stewardessy będą musiały sprzątać po krótkich lotach, oraz prać mundury we własnym zakresie.
Nie wiadomo ile z tych pomysłów zostanie wprowadzonych w życie. Wydaje się jednak, że niektóre z nich zamiast przynieść oszczędności mogą odstraszyć klientów, a co z tym idzie w parze - przynieść straty.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
LOT szuka oszczędności
[2013-04-25 19:48 92.19.46.*]
Wszystko to za pozno. LOT jest juz bankrutem. odpowiedz »
r e k l a m a
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Turystyka wykazała się
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Dział dla turystów:
Nowości w letniej siatce połączeń z Lotniska
Tajlandia zmieni przepisy
Grecja przyciąga turystów również po wysokim
Starsze aktualności:
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Pożar na dworcu Victoria Station. Utrudnienia.
Gdzie najlepiej kupić walutę na zagraniczny wyjazd?
Wybrano Ambasadorów Kongresów Polskich
Rosyjskie sankcje uderzą w krajową gastronomię?
Poznań na portalu dla turystów
Warsztaty kulinarne w hotelu Bryza z Juraty
Travelplanet wdraża nową strategię rozwoju
Polacy nie korzystają z wakacyjnych polis?
Ilu pasażerów przewiózł Polski Bus?