TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny bran¿y turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Gdy ma³o miejsc parkingowych

W wielu obiektach lub lokalach zlokalizowanych w centrach miast lub na ograniczonej przestrzeni problemem jest brak dostatecznej liczby miejsc parkingowych. Jednak teraz mo¿na zwiêkszyæ ilo¶æ miejsc parkingowych dostêpnych na okre¶lonej przestrzeni stosuj±c odpowiednie rozwi±zania techniczne.


Ma³y parking potrafi byæ zmor± go¶ci. Zapewnienie komfortu klientowi jest podstawowym zadaniem ka¿dego obiektu, czy lokalu. Gdy brak miejsc, teraz oprócz zdobycia dodatkowej powierzchni na parking, mo¿na rozwa¿yæ zastosowanie platform parkingowych.

Miejsca parkingowe stanowi± tylko zaledwie ok. 32% powierzchni ca³kowitej parkingu wykonanego w tradycyjnej technologii budowli naziemnych lub podziemnych. Platformy parkingowe to coraz bardziej popularne rozwi±zanie, wrêcz konieczne tam, gdzie dynamicznie rosn±ca liczba samochodów przekroczy³a za³o¿enia urbanistyczne projektowanych przed laty osiedli i centrów miast - mówi Iwo Nowina Konopka, architekt specjalizuj±cy siê w projektowaniu i realizacji systemów parkingów platformowych. Jego zdaniem, technologia ta mo¿e byæ sposobem na skuteczne rozwi±zanie problemu deficytu miejsc parkingowych, przed którym stoi dzisiaj wiele polskich miast i wspólnot osiedlowych. Dodaje, ¿e obok niezwyk³ej efektywno¶ci liczby miejsc parkingowych, jakie mo¿na stworzyæ na niewielkiej powierzchni, za inwestycjami tego typu przemawia rachunek ekonomiczny.

Rosn±ca warto¶æ nieruchomo¶ci sprawia, ¿e koszt gruntu, na którym inwestor zamierza wybudowaæ miejsce parkingowe, czêsto znacznie przekracza… warto¶æ samochodu, który ma byæ na nim zaparkowany - mówi Nowina Konopka. Budowa tradycyjnego parkingu wielopoziomowego oznacza równie¿ konieczno¶æ poniesienia nak³adów inwestycyjnych na konstrukcjê klatek schodowych lub wind, a w przypadku obiektów wbudowanych w strukturê budynku mieszkalnego lub biurowego wyposa¿enie w energoch³onne urz±dzenia wentylacyjne i o¶wietlenie, wszelkiego rodzaju czujniki, monitoring etc.

Parkingi automatyczne, bêd±ce najbardziej zaawansowan± technologicznie odmian± platformowych systemów parkingowych, s± coraz czê¶ciej stosowane jako rozwi±zania zapewniaj±ce publiczne miejsca parkingowe w du¿ych aglomeracjach. Choæ pierwsze obiekty tego typu powa³y ju¿ na pocz±tku XX wieku we Francji i w Stanach Zjednoczonych, dopiero teraz w dobie katastrofalnego deficytu miejsc parkingowych i ¶wiadomo¶ci zagro¿eñ ekologicznych prze¿ywaj± prawdziwy renesans.

Przyk³adem mo¿e byæ oddany do u¿ytku w roku 2010 parking posiadaj±cy certyfikat ekologiczny Leed w Chicago czy nowoczesny sterowany komputerowo automat parkingowy na pojazdów w centrum Kopenhagi. Wiedeñ mo¿e poszczyciæ siê a¿ siedmioma takimi instalacjami zawieraj±cymi od 120 do 340 miejsc parkingowych. Parkingi automatyczne powsta³y m.in. w centrum Budapesztu , Lizbony, Monachium, Berlina, Salonik. W tym roku w zabytkowym centrum Krakowa oddano do u¿ytku pierwszy prywatny parking automatyczny. Bez ingerencji w strukturê zabytkowej kamienicy uda³o siê stworzyæ kilkana¶cie hotelowych miejsc parkingowych. Jak oceniaj± projektanci, bez zastosowania platform inwestor mia³by do dyspozycji tylko jeden gara¿ o powierzchni 3 x 5,5 metra.




Komentarze

(kiedy jest to mo¿liwe, sugerujemy podpisanie siê)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
parking naziemny podziemny automatyczny miejsce parkingowe platformy parkingowe certyfikat ekologiczny Leed chicago Kraków Budapeszt Lizbona Monachium Berlin Saloniki parking automatyczny innowacyjne rozwi±zania automat parkingowy rachunek ekonomiczny parking tradycyjna budowa parkingu




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz u¿ywa COOKIES. Szczegó³y przetwarzania danych osobowych s± opisane w polityce prywatno¶ci. Korzystaj±c z tej strony wyra¿asz zgodê na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przegl±darki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegó³y w regulaminie, polityce prywatno¶ci oraz polityce cookies.
  Akceptujê