TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Gdy mało miejsc parkingowych

W wielu obiektach lub lokalach zlokalizowanych w centrach miast lub na ograniczonej przestrzeni problemem jest brak dostatecznej liczby miejsc parkingowych. Jednak teraz można zwiększyć ilość miejsc parkingowych dostępnych na określonej przestrzeni stosując odpowiednie rozwiązania techniczne.


Mały parking potrafi być zmorą gości. Zapewnienie komfortu klientowi jest podstawowym zadaniem każdego obiektu, czy lokalu. Gdy brak miejsc, teraz oprócz zdobycia dodatkowej powierzchni na parking, można rozważyć zastosowanie platform parkingowych.

Miejsca parkingowe stanowią tylko zaledwie ok. 32% powierzchni całkowitej parkingu wykonanego w tradycyjnej technologii budowli naziemnych lub podziemnych. Platformy parkingowe to coraz bardziej popularne rozwiązanie, wręcz konieczne tam, gdzie dynamicznie rosnąca liczba samochodów przekroczyła założenia urbanistyczne projektowanych przed laty osiedli i centrów miast - mówi Iwo Nowina Konopka, architekt specjalizujący się w projektowaniu i realizacji systemów parkingów platformowych. Jego zdaniem, technologia ta może być sposobem na skuteczne rozwiązanie problemu deficytu miejsc parkingowych, przed którym stoi dzisiaj wiele polskich miast i wspólnot osiedlowych. Dodaje, że obok niezwykłej efektywności liczby miejsc parkingowych, jakie można stworzyć na niewielkiej powierzchni, za inwestycjami tego typu przemawia rachunek ekonomiczny.

Rosnąca wartość nieruchomości sprawia, że koszt gruntu, na którym inwestor zamierza wybudować miejsce parkingowe, często znacznie przekracza… wartość samochodu, który ma być na nim zaparkowany - mówi Nowina Konopka. Budowa tradycyjnego parkingu wielopoziomowego oznacza również konieczność poniesienia nakładów inwestycyjnych na konstrukcję klatek schodowych lub wind, a w przypadku obiektów wbudowanych w strukturę budynku mieszkalnego lub biurowego wyposażenie w energochłonne urządzenia wentylacyjne i oświetlenie, wszelkiego rodzaju czujniki, monitoring etc.

Parkingi automatyczne, będące najbardziej zaawansowaną technologicznie odmianą platformowych systemów parkingowych, są coraz częściej stosowane jako rozwiązania zapewniające publiczne miejsca parkingowe w dużych aglomeracjach. Choć pierwsze obiekty tego typu powały już na początku XX wieku we Francji i w Stanach Zjednoczonych, dopiero teraz w dobie katastrofalnego deficytu miejsc parkingowych i świadomości zagrożeń ekologicznych przeżywają prawdziwy renesans.

Przykładem może być oddany do użytku w roku 2010 parking posiadający certyfikat ekologiczny Leed w Chicago czy nowoczesny sterowany komputerowo automat parkingowy na pojazdów w centrum Kopenhagi. Wiedeń może poszczycić się aż siedmioma takimi instalacjami zawierającymi od 120 do 340 miejsc parkingowych. Parkingi automatyczne powstały m.in. w centrum Budapesztu , Lizbony, Monachium, Berlina, Salonik. W tym roku w zabytkowym centrum Krakowa oddano do użytku pierwszy prywatny parking automatyczny. Bez ingerencji w strukturę zabytkowej kamienicy udało się stworzyć kilkanaście hotelowych miejsc parkingowych. Jak oceniają projektanci, bez zastosowania platform inwestor miałby do dyspozycji tylko jeden garaż o powierzchni 3 x 5,5 metra.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
parking naziemny podziemny automatyczny miejsce parkingowe platformy parkingowe certyfikat ekologiczny Leed chicago Kraków Budapeszt Lizbona Monachium Berlin Saloniki parking automatyczny innowacyjne rozwiązania automat parkingowy rachunek ekonomiczny parking tradycyjna budowa parkingu




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję