TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

W Moskwie zawiązują sojusz przeciwko UE

W Moskwie trwa właśnie dwudniowa konferencja, na którą zjechali przedstawiciele 26 państw antyunijnej koalicji. Na spotkaniu pojawiły się ważne osobistości m.in. Chin Indii, Rosji, USA, Kanady, Egiptu, Brazylii, Singapuru oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Tematem przewodnim jest sprzeciw wobec decyzji Komisji Europejskiej (KE), która zobowiązuje do opłaty za emisje dwutlenku węgla wszystkich przewoźników spoza układu, którzy startują lub lądują na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (UE oraz Islandia, Liechtenstein i Norwegia).


Wielu uważa, że opłaty za zużycie dwutlenku węgla to próba wymuszeń podatkowych Unii, przekraczająca granice jej uprawnień. Nie obejdzie się więc bez bojkotu unijnych przepisów. Już teraz wiadomo, że dodatkowe opłaty do 2020 mogą kosztować linie lotnicze nawet 700 mln dolarów. Większość chce te koszta przerzucić na pasażerów. Wówczas spodziewany wzrost cen biletów na trasach transatlantyckich wyniósł by około 10 euro. Linie Etihad z siedzibą w Abu Zabi już zdecydowały się na podwyżkę cen biletów. Należy zaznaczyć, że wysokość podatku uzależniona jest od długości całego lotu,a nie geograficznego położenia nad obszarem Unii Europejskiej.

Moskiewski meeting zatem nie obejdzie się bez próby kontrofensywy i ustalenia niewygodnego stanowiska wobec UE przez "26". Drastyczne w skutkach mogą okazać się: próba nałożenia opłat karnych na linie unijne, czy zmniejszenie częstotliwości połączeń.

Jak słusznie zauważa Tom Enders z AP, zamiast ratować środowisko, mamy konflikt handlowy. Jesteśmy w sytuacji kiedy każdy będzie chciał przeciągnąć linę na swoja stronę. Skoro UE ma prawo to nakładania dodatkowych opłat dla przewoźników spoza układu, dlaczego miałoby to nie zadziałaś w odwrotną stronę?

Czy nowe przepisy zagrożą ekspansji naszego flagowego przewoźnika? LOT obecnie obsługuje trasy rejsowe do USA, Kanady, Egiptu oraz Rosji. Już na wiosnę wraca połączenie do Pekinu, a jeszcze w tym roku przewoźnik wyląduje na tokijskim lotnisku Narita. Jeśli restrykcję na unijne samoloty się nasilą, realizacja nowej azjatyckiej strategii stoi pod znakiem zapytania.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
konferencja w Moskwie Moskwa antyunijna koalicja Europejski Obszar Gospodarczy Islandia Liechtenstein Norwegia Komisja Europejska KE UE emisja dwutlenku Węgla Etihad Abu Zabi podatek ceny biletów wzrost cen biletów bilet cena stanowisko linie unijne kontrofensywa opłaty karne częstotliwość połączeń ekspansja środowisko konflikt handlowy Tom Enders




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję