Airbus oddaje do eksploatacji setny samolot A380
Linie lotnicze Malaysia Airlines (MAS) i Airbus uczciły ważne wydarzenie w historii firmy - przekazanie do eksploatacji 100. już samolotu Airbus A380. Uroczystość przekazania 100. samolotu A380 liniom Malaysia Airlines odbyła się w Centrum im. Henri Ziegler w Tuluzie. Flota MAS obejmuje obecnie sześć samolotów tego typu.
“Cieszymy się, że nasz 100. A380 trafia do linii Malaysia Airlines, ponieważ jest to zapowiedzią przyszłości lotnictwa komercyjnego" powiedział Fabrice Brégier, prezes Airbusa. "Obserwujemy rosnący popyt na większe samoloty wśród dynamicznie rozwijających się, konkurencyjnych linii lotniczych takich jak MAS, obsługujących wiele kierunków i dysponujących rozległą siecią połączeń, w szczególności popyt na te samoloty generuje ruch lotniczy w szybko rozwijającym się regionie Azji i Pacyfiku.
Obecnie, po sześciu latach od wejścia do eksploatacji A380 lata we flotach dziewięciu światowej klasy linii lotniczych. Do dnia dzisiejszego z podróży na pokładzie A380 skorzystało na świecie 36 milionów pasażerów i odbyło się już 100 tys. lotów. Poprzedniej generacji samoloty typu VLA (400 miejsc pasażerskich na pokładzie) odbyłyby 140 tys. lotów. Zmniejszenie liczby lotów rozładowuje tłok na lotniskach i redukuje wpływ na środowisko naturalne. Eksploatacja A380 pozwoliła zmniejszyć emisję CO2 o 5,7 mln ton i zredukować hałas a przy tym uzyskać większe przychody.
Flota A380 wykonuje ponad 140 rejsów dziennie i zabiera na pokład ponad 1,5 miliona pasażerów miesięcznie. Pasażerowie mogą skorzystać z podróży na pokładzie A380, który co sześć minut albo startuje albo ląduje na jednym z 32 portów lotniczych na świecie. Ponadto więcej niż 50 międzynarodowych portów lotniczych przygotowuje się do obsługiwania rejsów tym modelem i odpowiedzi tym samym na potrzeby linii lotniczych otwierania nowych połączeń na A380.
W ciągu następnych 20 lat zostanie oddanych do eksploatacji ponad 1700 samolotów w segmencie VLA (bardzo dużych samolotów), takich jak A380. Rejon Azji i Pacyfiku generuje największy popyt (45 procent) a dalej Bliski Wschód (23 proc) i Europa (19 proc).
W typowej konfiguracji trzyklasowej samolot zabiera na pokład 525 pasażerów, może pokonać trasę 15 700 km bez międzylądowania, oferując przy tym liniom lotniczym redukcję kosztów i mniejszy wpływ na środowisko naturalne. Przestronna, cicha kabina i komfortowa podróż sprawiły, że model ten cieszy się popularnością wśród pasażerów, a tym samym współczynnik zapełnienia samolotu jest wysoki na wszystkich trasach.
Od 206 r. Airbus co roku otrzymuje ponowne zamówienia od zadowolonych klientów a portfel zamówień na ten model obejmuje obecnie 262 samoloty od 20 klientów.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Coraz częściej podróżujemy w odległe zakątki świata
Prezes Ryanaira z wizytą w Polsce
Jak przygotować się do targów?
II edycja Festiwalu Spowalniania Czasu - Tour de Fromage
Sprawdź najpopularniejsze kierunki na city break
Ciekawy program do obsługi recepcji w obiektach noclegowych
Pomoc dla polskich turystów w Nairobi
Sprintair dla studentów i emerytów
Wykład i dyskusja nt zabezpieczeń finansowych dla touroperatorów
Czy to na pewno koniec białego szaleństwa?
Pracownicy niemieckich lotnisk strajkują
Wigilia firmowa w restauracji Sphinx?