TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Popularność pizzy nie maleje

Od lat pizza jest jednym z najpopularniejszych dań zamawianych przez Polaków. Pizzerie można znaleźć w każdym mieście, na polskim rynku funkcjonuje kilka tysięcy tego typu lokali. Warto wspomnieć, iż 9 lutego obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Pizzy.


Polska wersja pizzy znacznie różni się od włoskiego pierwowzoru. Nieco inne jest ciasto, dodatki, a także rozmiar. "Ciasto zrobione jest z polskiej mąki, w większości przypadków jest grubsze i bardziej wyrośnięte, a to tego pokryte dodatkami, które potrafią przyprawić Włochów o zawrót głowy. Zamiast mozzarelli często używa się w Polsce żółtego sera. Dobrze, jeśli jest to gouda czy kaszkawał, ale często jest to wyrób seropodobny, którego skład znacznie odbiega od oryginału. We Włoszech najbardziej popularne pizze mają jeden lub dwa dodatki, u nas im więcej tym lepiej. Przegoniliśmy Włochów nie tylko w ilości składników, ale również rozmiarze pizzy i serwowanych dodatkowo sosach. Czy mamy prawo do tak daleko idących modyfikacji? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ale będę tej pizzy w polskim wydaniu broniła. Danie stworzone było przez ubogich Włochów, którzy nakładali na ciasto, to co akurat było dostępne w ich domu. Jeśli pizza ma pozostać potrawą na każdą kieszeń, nie można każdemu osiedlowemu lokalowi nakazać kupowania semoliny, mozzarelli czy szynki parmeńskiej. Ceny oryginalnych włoskich składników są wyższe od lokalnych, ale pod uwagę musimy też brać ich dostępność oraz kulinarne upodobania rodaków" - komentuje Izabella Borowska, menadżer ds. gastronomii IDB Consulting.

Popularność tego prostego, acz smacznego dania powoduje iż powstaje coraz więcej pizzerii. Przedsiębiorcy otwierający tego typu lokale mogą postawić na niskie koszty założenia działalności, współpracę z siecią lub tworzenie własnego, oryginalnego konceptu. "Pierwsza z możliwości kusi przystępnymi kosztami inwestycji, ale najtrudniej będzie zaistnieć na tak nasyconym rynku pizzerii. W drugiej opcji możemy liczyć na gotowe standardy i pracę pod znaną marką, jednak zanim podejmie się decyzję o współpracy warto poznać jej warunki. Pod uwagę należy wziąć koszty inwestycji, opłaty franczyzowe oraz zakres pomocy, na którą możemy liczyć przy otwieraniu lokalu (np. doradztwo w wyborze atrakcyjnego miejsca, szkolenia, wsparcie marketingowe). Nie bez znaczenia jest również opinia o marce na rynku (zarówno wśród klientów, jak i współpracowników) oraz jej plany rozwoju na przyszłość.Ostatnia z opcji - stworzenie własnego konceptu. W tym przypadku łatwiej wyróżnić się na rynku, ale by osiągnąć oczekiwany efekt, musimy zaoferować gościom jakość na najwyższym poziomie. Tu liczy się zarówno atrakcyjny wystrój, jak i oryginalne menu, wyselekcjonowane składniki, profesjonalna obsługa, a do tego spójny z całością, ciekawy i nietuzinkowy pomysł na strategię marketingową. Na tym poziomie funkcjonowania nie walczymy z konkurencją ceną produktów czy okazjonalnymi promocjami, a jakością i pomysłem. Ofertę kierujemy do klienta, dla którego koszt oferowanych usług jest kwestią drugorzędną, jest za to wyjątkowo wymagający i łatwiej ulega kulinarnym modom" - dodaje Izabella Borowska.

Każda z tych opcji ma szanse powodzenia na rozwijającym się rynku. Istotne jest utrzymanie wysokiej jakości świadczonych usług. Jeśli klienci zauważą obniżenie standardów szybko przejdą do konkurencji.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
pizza pizzeria międzynarodowy dzień pizzy mozzarella franczyza strategia marketingowa


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję