Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwana specjalistka d/s turystyki...
- REZYDENT HOTELOWY - KRETA / GRECJA
- specjalista ds. turystyki - TOMASZÓW MAZOWIECKI
- REZYDENT TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. rezerwacji rejsów - Gdańsk
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
Gdzie i z kim najchętniej wybierali się turyści w kwietniu br.?
Dwa krajowe portale turystyczne, Wakacje.pl i EasyGo.pl, jak co miesiąc dokonały analizy wyborów zakupowych swoich klientów.
We dwoje czy z dziećmi?
Aż 67 proc. klientów dokonujących rezerwacji urlopowych w kwietniu wybrało wyjazdy we dwoje. To o 5 proc. więcej niż przed rokiem i o 6 proc. więcej niż przed miesiącem. Druga pozycja zestawienia należy do rodzin z jednym dzieckiem (2+1). Wynik tej grupy to 10 proc. dokonanych rezerwacji. Rok wcześniej było ich trochę więcej, bo 12 proc. Trzecie miejsce miesiąca należy do singli. Rezerwacje wyjeżdżających w pojedynkę stanowiły 7 proc. wszystkich dokonanych w kwietniu i jest to wynik identyczny jak w 2010 roku. Rodziny z dwójką dzieci (2+2) zajęły 4 pozycję zestawienia z wynikiem 4 proc. rezerwacji. Małe, mobilne grupy składające się z maksymalnie 5 osób w jednej rezerwacji stanowiły zaledwie 1 proc. wszystkich dokonywanych w kwietniu zakupów. Wyniki obu składów są identyczne jak przed rokiem.
Wydatki
Wydatki na wakacje spadają rok do roku o prawie 9 proc. W portalach Wakacje.pl o EasyGo.pl dokładnie o 414 zł. Średnia wartość dokonywanej, w minionym miesiącu, rezerwacji wyniosła 4411 zł. Rok temu było to z kolei 4825 zł. Już teraz widać wyraźnie, że wiosenne promocje Egiptu i Tunezji działają na statystyki finansowe. Tańsza jest Północna Afryka, a dyskontowa polityka tych kierunków wpływa pośrednio także na ceny konkurencyjnych kierunków europejskich. Każdy walczy o swoje. Zapowiada się bardzo ciekawy sezon w aspekcie cenowym. Mimo wszystko wciąż najchętniej sięgamy na półkę z ofertami najdroższymi. Ponad 5 tys. zł za swoją rezerwację zdecydowało się wydać 28 proc. kwietniowych klientów. W tej kategorii wydać jednak wyraźny spadek, rok do roku. W kwietniu 2010 roku te same produkty wybierał bowiem aż 34 proc. kupujących. Notujemy zatem spadek - 6 oczek w dół. Tym samym zyskują inne przedział cenowe. Najwięcej bo aż o 5 punktów, oferty z przedziału 3-4 tys. zł za jedną dokonaną rezerwację. Rok temu produkty z tego katalogu wybrało 21 proc. klientów, w tym roku aż 26 proc.
O jeden punkt procentowy, rok do roku, zyskują wyjazdy z przedziału 4-5 tys. zł. Kwiecień 2011 zamknął się dla nich wynikiem 16 proc. Jednostopniowy spadek notują oferty najtańsze. Rok temu wybierało je 13 proc. klientów, w tym roku 12 proc.
Rośnie ilość wyjazdów 7-dniowych. W kwietniu 2010 roku wybrało je 62 proc. kupujących. W tym roku zanotowano 7 proc. wzrost tego wskaźnika, do 69 punktów proc. Zdecydowanie mniej jest wyjazdów dłuższych, 14-dniowych. W kwietniu taką opcję czasową wybrało 20 proc. klientów, o 7 proc. mniej niż przed rokiem. Wyjazdy w innych, mniej standardowych okresach, np. na 5 lub 10 dni utrzymały 11 proc. wynik sprzed roku.
Kierunki
Egipt jest coraz silniejszy. Jeszcze w marcu notowano jego 23 proc. udział kierunkowy w POP turystyce. Wskazywano wówczas na 26 proc. spadek zainteresowania, rok do roku (2010 - 49 proc.). A jak jest w kwietniu 2011? 28 proc. teraz, do 39 proc. w kwietniu 2010. Różnica rok do roku systematycznie maleje i wynosi już tylko 11 proc. Kurorty i plaże Morza Czerwonego znowu są liderem kierunkowym turystyki masowej.
Turcja spada w zestawieniu o jedną pozycję i ustępuje w kwietniu miejsce Grecji. Hellada wydaje się odrabiać nadszarpnięte przed rokiem zaufanie polskich podróżników awansując, rok do roku, o 4 punkty proc. Jej kwietniowy wynik to 17 proc. wszystkich dokonanych rezerwacji.
Turcja z takim samym, 16 proc., zainteresowaniem jak przed rokiem zajmuje pozycję nr 3 kwietniowego podsumowania.
Czwarte miejsce zestawienia należy do wciąż popularnej Hiszpanii. Pozycja zestawienia taka sama jak w kwietniu 2010 roku, ale wynik proc. lepszy o 4 punkty (12 proc.). Zestawienie TOP5 zamyka powracająca na szczyty zestawień Tunezja z wynikiem 10 proc. wyborów kierunkowych.
Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedno. Pozostałe, nie wymienione wyżej kierunki zyskały sympatię aż 17 proc. klientów. Świadczyć to może o dużo większym niż zazwyczaj rozproszeniu kierunkowym tegorocznego sezonu. Bułgaria, Chorwacja, Maroko, Włochy. W tym sezonie praktycznie każdy kierunek może mieć swoją większą szansę.
Marzec zakończył co prawda ścisły sezon wyjazdów egzotycznych, ale wiele kierunków realizować będzie usługi turystyczne przez cały rok. Niekwestionowanym liderem minionego sezonu była Kenia. Tymczasem, w kwietniu nie widać jej już na punktowanych pozycjach naszych analiz. Nowym liderem wyjazdów egzotycznych zostały Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA). Z całą pewnością duży udział w tym sukcesie miały bardzo dobre i korzystne cenowo oferty nowych, dopiero wchodzących na kierunek graczy. ZEA wyprzedziły resztę egzotycznego peletonu o dwie długości i kończą kwiecień z wynikiem 45 proc. sprzedaży.
Drugie miejsce zestawienia to dwa kierunki Ameryki Południowej - Chile i Meksyk. Oba z wynikiem po 15 proc. sprzedaży. Na trzecim miejscu egzotycznego podium: Indie, Wenezuela, Chiny, Dominikana i Kuba. Każdy z tych 5 kierunków przyciągnął uwagę 5 proc. klientów.
Standard
Trzy, cztery czy pięć gwiazdek? Które hotele wybieramy najczęściej na bazę naszego wakacyjnego wypoczynku? Dziś wydaje się, że wybór standaryzacji połączony jest przede wszystkim z naszym pomysłem na spędzenie urlopu. Jeśli wakacje mają w założeniu być pobytowe chętniej sięgamy po dobre 4 lub/i bardzo dobre 5 gwiazdek. Do tego oczywiście najlepiej opcja All Inclusive.
Dla podróżników łączących plażowanie, wypoczynek przy basenie z aktywnym zwiedzaniem, standard hotelu ma mniejsze znaczenie. Spędzają w nim bowiem dużo mniej czasu. Tu spokojnie wystarczą 3, czasami 4 gwiazdki.
Biura podróży
Wśród biur podróży, Itaka wyszła na prowadzenie. W kwietniu jego oferty wybrało 20 proc. klientów portali turystycznych EasyGo.pl i Wakacje.pl. To wynik o jeden punkt procentowy lepszy niż w 2010 roku.
Drugie miejsce, z wynikiem 12 punktów proc. w sprzedaży, należy do biura Oasis Tours. To identyczna pozycja i taki sam wynik tego gracza jak przed rokiem. Trzecie miejsce kwietniowego podsumowania należy do biura Sun&Fun. Pomarańczowy touroperator zyskał w obrazie rocznym 2 punkty proc. i zakończył miesiąc sprzedażowy 10 proc. udziałem w tym segmencie. Na pozycji czwartej odnotowujemy biuro Alfa Star z 9 proc. wynikiem w sprzedaży, a na miejscu piątym łódzki Rainbow Tours z 8 punktami proc. (2010 - 7 proc.) .
Grecos, Otium, Atur, Bee Free Holidays. Rezydenci tych czterech biur podróży zyskali najwyższe uznanie klientów portali w miesięcznym zestawieniu porównawczym. Co prawda nie osiągnęli oni maksymalnego 5 punkowego wyniku w portalowym programie OPINIE, ale 4,8 pkt. zdecydowanie warte jest odnotowania i wyróżnienia.
Druga pozycja kwietnia przypada terenowym pracownikom Konsorcjum Biur Podróży (4,5 pkt.). Trzecie miejsce i brązowe laury miesiąca trafiają ex aequo do rezydentów biur: Oskar i Wezyr (oba po 4,3 pkt.). Miejsce czwarte, z oceną 4,1 pkt., trafia do Alfa Star, Rainbow Tours, Ecco Travel i 7islands. Czołowe zestawienie TOP 5 najlepszych rezydentów miesiąca zamykają pracownicy biura Triada z oceną 3,9 pkt. na 5 możliwych do zdobycia.
Zdaniem klientów pozostawiających swoje oceny w portalowych programach OPINIE najlepsze konstrukcje opisów katalogowych - w porównaniu bezpośrednim z sytuacją rzeczywistą na miejscu wypoczynku - miały w minionym miesiącu biura: Bee Free Holidays, Otium i Atur. Warto też zaznaczyć, że wszystkie 3 biura zajmowały także pierwsze miejsce w ocenie najlepszych rezydentów. Ich wynik w omawianej kategorii wyniósł po 5 pkt. dla każdego na 5 możliwych do uzyskania.
Drugie miejsce i także wysoka (4,8 pkt.) liczba punków trafia do sztabów marketingowych biur Grecos i Konsorcjum Biur Podróży. Trzecie miejsce na tematycznym podium zajęło w kwietniu biuro Rainbow Tours z wynikiem 4,7 pkt. Miejsce czwarte trafia w ręce pracowników Alfa Star (4,3 pkt.), a tematyczny TOP 5 zamyka biuro 7islands z wynikiem 4,2 pkt.
Transport
Zróżnicowanie kierunkowe w najbliższym sezonie już teraz zaczyna być widoczne przez pryzmat wybieranych form dojazdów. Wciąż najczęściej sięgamy po wycieczki z transportem lotniczym. W minionym miesiącu wybrało je 87 proc. wszystkich rezerwujących. Rok temu było to 88 proc. Mamy więc 1 punktowy spadek. Na czyją korzyść? Zyskują rezerwacje z dojazdem własnym - pomału, ale jednak. Rok temu na wakacje własnym autem udało się 8 proc. kupujących. W tym roku było to już 10 proc. rezerwacji. 2 punktowy wzrost oznacza, że straciły także wycieczki autokarowe. Z 4 proc. w roku 2010 na 3 proc. w 2011.
Jeśli utrzyma się trend częstszych niż zazwyczaj wyborów kierunków europejskich, można spodziewać się wzrostu w segmencie wyjazdów z dojazdem własnym. Podróż do Chorwacji, Bułgarii, a nawet Włoch czy Hiszpanii bywał co prawda męcząca, ale pozwala na dużo niższe koszty wakacyjne i komfort podróżowania i zwiedzania we własnym tempie.
Wyżywienie
Wakacje All Inclusive - to hasło przewodnie kwietnia, a prawdopodobnie także całego najbliższego sezonu. Co prawda w minionym miesiącu mniej wydaliśmy na zakup ofert turystycznych, ale większość z nich zawierała właśnie ten, najbardziej popularny pakiet pobytowy. Wakacje spod szyldu “wszystko w cenie" wybrało aż 66 proc. rezerwujących. To o jeden punkt proc. więcej niż przed rokiem. Drugie miejsce należy do opcji śniadań i obiadokolacji (HB). Ten pakiet zdecydowało się wybrać w kwietniu 18 proc. klientów. To o 2 proc. mniej niż przed rokiem. Na trzecim miejscu, z wynikiem 8 punktów proc., znalazły się oferty z innym, indywidualnie opracowanym przez organizatora programem wyżywienia.
Oferty bez wyżywienia (OV) oraz opcję samych śniadań (BB) wybrało w kwietniu po 4 proc. rezerwujących klientów.
Last minute
Małymi krokami zbliża się szczyt zakupowych wyprzedaży. Jeszcze w marcu oferty typu last minute wybierało zaledwie 16 proc. kupujących. W kwietniu mamy nagły, 8 proc., wzrost w tym segmencie i końcowy wynik sprzedaży promocyjnej na poziomie 24 proc. To o 2 punkty proc. lepiej niż przed rokiem.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Analiza turystycznych wyborów w kwietniu br.
[2011-05-16 19:29 80.55.27.*]
Ja od laaat jeżdżę z żoną i dziećmi razem z LogosTour. Podejrzewam, ze lista przedstawia wakacje dla turystów z drinkiem w ręku :) My zobaczyliśmy pół świata, a drugie pół ciągle czeka, pozdrawiam odpowiedz »
Analiza turystycznych wyborów w kwietniu br.
[2011-05-17 08:42 87.99.4.*]
Ja sama sobie załatwiam hotele i loty. Hotele w turez.pl a loty przez stronę mobissimo.com Wychodzi z reguły o 50% taniej niż przez biura podróży. odpowiedz »
Gdzie i z kim najchętniej wybierali się turyści w kwietniu br.?
[2011-05-17 08:40 87.99.4.*]
Ja sama wszystko rezerwuję i nie płacę biurom prowizji - hotele na turez.pl a lotów szukam na stronie mobissimo.com odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
PAŻP i Ryanair będą współpracować
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział hotele, pensjonaty:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Dział promocje dla turystów:
Wygoda Travel rozpoczęła sprzedaż oferty
eTravel dołącza do programu
Linie flydubai uruchomią specjalne połączenia dla kibiców
PKP Intercity zmienia system zarządzania
Poznań po raz trzeci zaoferuje darmowe bilety do muzeum dla
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Da Grasso zaprasza na weekend amerykański do Łodzi
Intercity wystawiło kolonistów
EasyGo.pl - ma (nowy) WEB do podróży
Milion złotych kary dla PKP PLK
Poznaj najlepsze spa w Europie
SAS: częściej z Wrocławia do Kopenhagi
Subway: polski rynek wyznacznikiem trendów
Biuro Harctur z Krakowa-porażka obozów na Sycyli