Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
Touroperatorzy, hotelarze i restauratorzy jednoczą siły
Firmy związane z działalnością w branży turystycznej postanowiły zjednoczyć siły i razem wypromować swoją ofertę. Dzięki ich zaangażowaniu powstał Karpacki Klaster Turystyczny. Wspólne działanie ma w przyszłości stworzyć konkurencyjną ofertę turystyczną.
Karpacki Klaster Turystyczny objął swym zasięgiem teren Bieszczadów i Beskidu Niskiego, oraz tereny podgórskie. W ramach współpracy udało się zjednoczyć wysiłki organizatorów turystyki, hotelarzy, właścicieli pensjonatów, restauratorów i innych usługodawców związanych z branżą turystyczną.
"Dla mnie najważniejsze, że jest to inicjatywa oddolna. To przedsiębiorcy się do nas zgłosili, nie trzeba było ich do niczego przekonywać i tłumaczyć walorów takiego rozwiązania. Zresztą klaster to nie tylko próba łączenia sił i dalszego rozwoju, ale także wyjście ze wspólną promocją na zewnątrz regionu" - wyjaśnia Krzysztof Staszewski, ze stowarzyszenia "Pro Carpathia". "Poza tym mamy w tej dziedzinie doświadczenie, bo wspieraniem turystyki zajmujemy się od blisko 10 lat. Od roku jesteśmy także animatorem Klastra Podkarpackie Smaki, który działa w podobny sposób"- dodaje.
Początków do akcji przystąpiło 40 osób, a kolejne zadeklarowały chęć dołączenia do przedsięwzięcia. Karpacki Klaster Turystyczny jest więc rodzajem porozumienia, które zostanie teraz zarejestrowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Osobowości prawnej porozumieniu udzieli Stowarzyszenie "Pro Carpathia", które jednocześnie jest animatorem przedsięwzięcia.
Finanse potrzebne na działanie klastra, jego pomysłodawcy mają nadzieję pozyskać z funduszy Unii Europejskiej. Środki pozyskiwane będą wspólnie, ale każdy z przedsiębiorców może wystąpić o nie również indywidualnie. Przedsiębiorcy którzy przystąpili do porozumienia liczą też na możliwość udziału w szkoleniach i na lepsza integrację branży.
Cele projektu są dalekosiężne- od zacieśnienia współpracy i większej komplementarności ofert, po przekonanie turystów do częstszego odwiedzania promowanego regionu. W założeniu pomysłodawców, projekt powinien pozwolić również na zwiększenie atrakcyjności ofert turystyki aktywnej, kulturowej i przyrodniczej. Jako komplementarny element programu promowana będzie także kuchnia lokalna.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dział biura turystyczne:
Wakacje 2025 dobrze się
Rainbow inwestuje w hotel z
Starsze aktualności:
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Powstaje hotel z trawy i błota
Sieć lokali gastronomicznych planuje rozwój
Bezrobotny udawał pilota. Raz mu uwierzyli...
Czego chcą pracodawcy z branży turystycznej?
Ile zarobił AmRest w I kwartale?
Samolot jak najlepsza restauracja?
Targi lotnicze w Rzeszowie już dziś
10 mln pasażerów na Lotnisku Chopina
Prokuratura wyjaśnia co z kiełbasą
Satoria Group umacnia swoją pozycję
Które lotnisko najlepiej obsługuje pasażerów?
Klienci TAP ze zniżką na pociąg