Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Obsługa klienta w biurze podróży
- Warszawa - project manager - incentive & event
- specjalista ds turystyki
- REZYDENT HOTELOWY - TUNEZJA
- Anex - Pracownik Działu Obsługi Agencyjnej
- PILOCI POSZUKIWANI NA WYJAZDY ZAGRANICZNE
- PRODUCT MANAGER/OPIEKUN KLIENTA VIP
- Specialista ds. skarg w dziale Customer Service
- Wakacje.pl Poznań Galeria Panorama-specjalista...
Małopolska biznesowa promuje się w Skandynawii
W ostatnich latach obserwuje się stały wzrost zainteresowania Małopolską jako destynacją biznesową. W 2011 roku w Krakowie zorganizowano ponad 8000 imprez o charakterze gospodarczym, biznesowym i politycznym. 30 i 31 października br. potencjał Krakowa i Małopolski na polu turystyki biznesowej został zaprezentowany w Oslo i Sztokholmie, gdzie przedstawiciele branży spotkań wzięli udział w przygotowanych specjalnie dla nich warsztatach branżowych.
Skandynawskie workshopy zorganizowano w ramach projektu unijnego "Promocja turystyki biznesowej w Małopolsce na rynkach zagranicznych", którego głównym założeniem jest podniesienie konkurencyjności oferty turystyki biznesowej Małopolski wśród zagranicznych organizatorów spotkań. Prezentacje w Sztokholmie i Oslo przygotowane zostały przez partnerów projektu: Województwo Małopolskie, Krakow Convention Bureau Wydział Informacji, Turystyki i Promocji Miasta Urzędu Miasta Krakowa oraz Krakowskie Biuro Festiwalowe - przyszłego operatora Centrum Kongresowego ICE w Krakowie.
W spotkaniach wzięli także udział przedstawiciele 4 krakowskich biur-organizatorów spotkań biznesowych: Intercrac, Jordan, Haxel i DMC Poland. Prezentacja spotkała się z dużym zainteresowaniem przybyłych gości, zostały nawiązane kontakty wśród małopolskich i skandynawskich organizatorów spotkań.
- Prezentując potencjał Małopolski w Oslo i Sztokholmie pragnęliśmy zapewnić naszych północnych sąsiadów, że Małopolska jest idealnym kierunkiem podróży biznesowych - deklaruje Elżbieta Kantor, dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego - Tym, co już teraz przyciąga przedstawicieli branży spotkań do Małopolski jest dynamicznie rozwijająca się infrastruktura hotelowo - konferencyjna, wyjątkowe walory turystyczne regionu i bogate dziedzictwo kulturowe - dodaje dyrektor Kantor.
Małopolska dysponuje szerokim potencjałem zaspokajającym wszystkie potrzeby turystów biznesowych. Region posiada największą liczbę sal konferencyjnych w Polsce - jest ich tu prawie 300, w tym ponad 130 w samym Krakowie. Tylko w Małopolsce z powodzeniem organizowane są spotkania biznesowe w obiektach zapewniających magiczną i historyczną oprawę m.in. na Zamku Królewskim na Wawelu, w zabytkowych wnętrzach Teatru im. Juliusza Słowackiego, w stylowych obiektach na terenach górskich, m.in. w Zakopanem i w Krynicy-Zdroju czy kilkaset metrów pod ziemią - w światowej sławy kopalniach soli w Bochni i Wieliczce.
O atrakcyjności małopolskiej turystyki biznesowej świadczą też dane z raportu "Przemysł spotkań w Polsce - Poland Meetings & Events Industry Report 2011", według którego w 2011 roku w stolicy Małopolski zorganizowano ponad 8300 imprez z zakresu przemysłu spotkań, co w rankingu ogólnopolskim plasuje Kraków na pierwszym miejscu pod względem liczby spotkań biznesowych. Miasto z pewnością wyróżni się na mapie przemysłu spotkań po otwarciu jednego z najnowocześniejszych centrów konferencyjnych w Europie - Centrum Kongresowego ICE International Conferencing & Entertainment o powierzchni 36 000 m2. Zakończenie inwestycji planowane jest na jesień 2014. W najbliższych latach zostanie także otwarte Centrum Konferencyjne Gromada o powierzchni 5 000 m2 oraz wielofunkcyjna sala widowiskowo-sportowa dla 15 tys. widzów. Niebagatelną inwestycją dla przemysłu spotkań w Małopolsce może być również budowa Międzynarodowego Centrum Targowo-Kongresowego EXPO Kraków z 13 000 m2 powierzchni.
W ramach projektu oferta turystyki biznesowej Krakowa i Małopolski w 2012 i 2013 roku zostanie zaprezentowana także na największych targach turystyki biznesowej: w Barcelonie, Frankfurcie, Londynie, Paryżu i Brukseli.
Projekt pn. "Promocja turystyki biznesowej w Małopolsce na rynkach zagranicznych" realizowany jest przez Województwo Małopolskie wraz z Krakow Convention Bureau Wydział Informacji, Turystyki i Promocji Miasta Urzędu Miasta Krakowa i Krakowskim Biurem Festiwalowym. Program otrzymał dofinansowanie z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
Na wojennej ścieżce z uciążliwymi
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział targi, konferencje, workshop:
Polska zyskuje w
Nowe Trendy w Turystyce już za
Starsze aktualności:
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
eSky chwali się tanimi pakietami na
Kto dołączył do Polskich Marek
Flixbus: 55 mln podróżnych w
Wakacje.pl rozszerzają
Turyści szukają
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Flix Bus uruchamia Ukraine
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Krakowski hotel sprzedany za 26 mln zł
Powstaje hotel z trawy i błota
Sieć lokali gastronomicznych planuje rozwój
Bezrobotny udawał pilota. Raz mu uwierzyli...
Czego chcą pracodawcy z branży turystycznej?
Ile zarobił AmRest w I kwartale?
Nowoczesny prom rozpoczyna rejsy
Targi lotnicze w Rzeszowie już dziś
10 mln pasażerów na Lotnisku Chopina
Prokuratura wyjaśnia co z kiełbasą
Satoria Group umacnia swoją pozycję
Które lotnisko najlepiej obsługuje pasażerów?