Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Zobacz także
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na pokład
Turyści szukają bezpieczeństwa?
Problem z parkowaniem przy Muzeum Powstania Warszawskiego
Przy Muzeum Powstania Warszawskiego, które codziennie odwiedza co najmniej tysiąc osób, nie ma parkingu. Autokary zastawiają ulicę, a znalezienie miejsca postojowego w okolicy graniczy z cudem.
Od otwarcia Muzeum w 2004 r., zwiedziło je już 3 mln osób -. Przed budynki starej elektrowni tramwajowej u zbiegu ulic Przyokopowej i Grzybowskiej, gdzie mieści się ekspozycja, podjeżdżają autokary z wycieczkami. Nie mają jednak gdzie parkować. Dla gości bulwersujące jest to, że tuż obok muzeum jest ogromny brukowany plac, z bramą wjazdową, w której spokojnie mieściłby się autokar, gdzie parkują auta pracowników.
Według rzeczniczki muzeum Anny Kotonowicz, na terenie obiektu nie ma miejsca na parking dla gości. Jej zdaniem, autokary, ze względu na swoją długość, nie byłyby w stanie skręcić na ul. Przyokopowej i zmieścić się w bramie do Parku Wolności. Na terenie Parku znajduje się 30 miejsc postojowych, przewidzianych dla pracowników muzeum, wolontariuszy, kombatantów oraz osób niepełnosprawnych. Miejsca udostępniane są okresowo, kiedy umożliwiają to plany muzeum.
Przy Muzeum Powstania Warszawskiego problem z parkowaniem istniał od dawna. Początkowo planowano budowę podziemnego parkingu pod Parkiem Wolności, jednak badania gruntu wykazały, że teren jest podmokły, więc koszt inwestycji byłby ogromny. Niewiele by to zresztą pomogło, ponieważ na dwóch poziomach parkingu zmieściłoby się tylko 30 samochodów. Parkingiem stała się więc ulica Przyokopowa, na której kilka lat temu ruch był niewielki. Dla autokarów przewidziano dwa miejsca po wschodniej stronie ulicy, dla aut osobowych - po zachodniej, co szybko okazało się niewystarczające.
Dodatkowy bałagan nastąpił po rozpoczęciu budowy stacji metra "Rondo Daszyńskiego", kiedy ulica Przyokopowa stała się ruchliwym objazdem zamkniętej ulicy Prostej. Obowiązuje tam teraz jeden kierunek ruchu, a po obu stronach stanęły znaki zakazu zatrzymywania się i postoju. Mimo, że znaki dopuszczają korzystanie z parkingów, problem w tym, że większość miejsc postojowych jest zagrodzona płotem otaczającym budowę biurowca. W efekcie autokary stoją gdzie popadnie, a wycieczki przebiegają przez ulicę do Muzeum.
W planach ratusza jest rozwiązanie problemów z miejscami postojowymi, jednym z pomysłów jest umożliwienie postoju wzdłuż całej ulicy Przyokopowej. Jednak pomysł będzie można zrealizować dopiero po zakończeniu budowy stacji metra i odblokowaniu ulicy Prostej. Obecnie gościom muzeum radzi się korzystanie z komunikacji miejskiej, wzorem miast zachodnich, w których do najważniejszych atrakcji turystycznych, w ogóle nie dojedzie się samochodem. Ciekawe tylko, czy wycieczki będą się przesiadać na komunikację miejską tylko dla dojazdu do muzeum?
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Parking Muzeum Powstania Wraszawskiego
[2012-09-06 18:18 77.45.19.*]
Polecam włodarzom Warszawy skorzystanie w rozwiązań berlińskich. Berlin to niewątpliwie zachodnie miasto, i to nie tylko dlatego, że położone jest na zachód od wschodnioeuropejskiej Warszawy. I w tym to zachodnim mieście wycieczki wcale nie są zmuszone do korzystania z komunikacji miejskiej, by dotrzeć do głównych atrakcji niemieckiej stolicy. Przykłady? Proszę bardzo: pod samym Muzeum Pergamonu, vis a vis mieszkania kanclerz Merkel - pięć miejsc parkingowych dla autokarów. 100 m dalej, na Lustgarten, też na Wyspie Muzeów - ok. 10. Pod Checkpoint Charlie - minimum 7, za Bramą Brandenburską - więcej niż 20, pod pałacem Charlottenburg - kilkanaście, przed Muzeum Techniki - co najmniej siedem. A to tylko kilka przykładów. Są miejsca parkingowe dla autobusów przy kompleksach muzealnych w Dahlem i w Tiergarten, blisko ZOO i Kościoła Pamięci Cesarza Wilhelma, przy Placu Poczdamskim (Aleja Gwiazd), przy Pomniku Pomordowanym Żydom Europy... O stadionie olimpijskim nie wspominając.
Roman Hrynyk, przewodnik odpowiedz »Parking Muzeum Powstania Wraszawskiego
[2013-02-06 10:39 212.244.185.*]
Prawda jest taka że brakuje parkingów dla autokarów, wszędzie zastawiają miejsca parkingowe Warszawiacy. Szczególnie przy muzeach i innych atrakcjach należałoby zrobić specjalne parkingi dla autokarów. Nie powinno nikogo dziwić, że wycieczki powinny być uprzywilejowane jeżeli chodzi o łatwy dostęp do atrakcji. odpowiedz »
Parking Muzeum Powstania Wraszawskiego
[2014-02-24 10:56 109.241.53.*]
to celowa robota! dla tuskofaszystówlepiej jechać z dziećmi do centrum handlowego, po co im polska i jej historia? odpowiedz »
Parking Muzeum Powstania Wraszawskiego
[2016-07-13 17:04 79.191.252.*]
Brak parkingu przy Muzeum PW to celowa prowokacja wiadomych agentur i ich poplecznikow oraz mocodawców. Kiedy to przy byle jakim centrum handlowym, których w srodku Warszawy jest kilka, znajduja się miejsca dla kilkudziesięciu nawet autobusow. Dlatego tez wycieczki wola jechać do Centrum Handlowego czy do Galerii Handlowej albo do Multipleksu gdzie ogladaja bezwstydne filmy ociekające wulgaryzmem i deptaniem godności kobiet a promujące szowinistyczne samcze zachowania. Ale do rzeczy. Muzeum te powinno powstać na terenie dawnego stadionu X-lecia, a nie na terenie przeznaczonym na biznes i to w ternie ciasnej zabudowy z brakiem infrastruktury. Natomiast stadion narodowy powinien zostać wybudowany gdzies poza granicami Warszawy czy nawet powiatu Warszawskiego, gdzies w lesie na odludziu, gdzie można byłoby zagrodzić i wyodrebnic wszystkich kibicow i to na kilka dni w celu selekcji. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Tanie linie lotnicze łączą Warszawę z Charkowem
Walka o piesze przejścia na granicach
Emirates zdetronizowały Qatar Airways
Jednorożec przekroczył turecką granicę
Kto sfinansuje powroty turystów?
Krakowski hotel sprzedany za 26 mln zł
Powstaje hotel z trawy i błota
Zapraszam na ferie do Polanicy Zdrój. Zapraszam na narty w Sudetach
Hilton otworzy drugi hotel w Iraku
Condo: zakończono sprzedaż pokoi i apartamentów
Policja zamyka wirtualne apartamenty
Sieć amerykańskich restauracji chce podbić polski rynek
Nowoczesny prom rozpoczyna rejsy
Targi lotnicze w Rzeszowie już dziś
Jak Polacy spędzają długie weekendy?
Jakie kierunki wybierali podróżni z lotniska w Modlinie?
Czy Polskie Koleje Linowe kupią Słowacy?
Przydatne narzędzia do planowania podróży
Małopolska biznesowa promuje się w Skandynawii
Touroperatorzy, hotelarze i restauratorzy jednoczą siły
szukam Czasopisma Problemy turystyki