Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Destynacje turystyczne w sieci
Internet, głównie za sprawą mediów społecznościowych i coraz popularniejszych urządzeń mobilnych powoli staje się potężnym obszarem wymiany opinii także o destynacjach, odwiedzanych przez polskich turystów.
Agencja Reklamowa CzART oraz Brand24 opublikowały raport na podstawie badań wątków, które pojawiły się w social media w okresie od 28 maja 2013 r. do 20 czerwca 2013 r. Pod lupę specjalistów departamentu Tourism destination marketing trafiło 30 popularnych kierunków podróży. Jak wynika z analizy w tym czasie w sieci pojawiło się blisko 48 300 wątków, które szacunkowo wygenerowały blisko 10 milionów interakcji.
Najwięcej wątków pojawiło się w kontekście Grecji. Okazuje się, że kierunek ten wciąż stanowi jeden z czołowych, obecnych na wakacyjnej mapie Polaków. W dużej mierze jest to efekt zmiany wizerunku tej destynacji. "Nasz kraj jest na dobrej drodze, wydobywa się z kryzysu. Jest bezpieczny, oferujący swym gościom duży wybór atrakcji i sposobów na spędzenie wolnego czasu" - podkreśla Alexis Georgiades z ambasady Grecji w Polsce.
Dość mocno dyskutuje się o Słowacji. Jak potwierdzają dane z I kwartału 2013 roku, wśród Polaków rośnie zainteresowanie wyjazdami wypoczynkowymi do tego kraju. W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku zaobserwowano 15-proc. wzrost przyjazdów polskich turystów do kraju południowego sąsiada. "Wpływa na to kilka czynników, między innymi potężne inwestycje w infrastrukturę w ciągu ostatnich pięciu lat, wyższa jakość usług, czy też intensywna kampania reklamowa największych ośrodków turystycznych (m.in. zimowe ośrodki narciarskie Jasna Chopok i Tatrzańska Łomnica)" - tłumaczy popularność swojego kraju w sieci Jan Bosnović ze Słowackiego Centrum Turystyki.
Badania pokazały również, że najlepiej postrzegana jest natomiast Bułgaria, która ma najlepszy stosunek wątków o sentymencie pozytywnym do tych o negatywnym. - "Na przełomie wieków przeprowadzono tu proces prywatyzacji segmentu turystycznego i od tamtego momentu sytuacja ulega systematycznie poprawie. Dziś każdy hotel ma basen. Rozwój widoczny jest gołym okiem i stąd zapewne tak dobre opinie." - powiedział Angel Angelov z ambasady Bułgarii w Polsce.
Polacy lubią dzielić się informacjami na temat swoich turystycznych podbojów. Przeważnie czynią to liderzy opinii, którzy wpływają na decyzje grupy znajomych lub osoby, które reprezentują ważny głos w gronie rodzinnym. Wątki są zdecydowanie bardziej nacechowane sentymentem pozytywnym. "To istotne przy generowaniu buzz marketingu, który jako wartość dodana elementu "Earned" w konwergencji modelu POE (Paid, Owned, Earned) strategii reklamowej, wpływa na wizerunek i zasięg komunikatu o danym miejscu" - mówi Jakub Deryng-Dymitrowicz, ekspert tourism destination marketing z Agencji Reklamowej CzART.
Z pełnym raportem można zapoznać się poniżej:
Możesz także pobrać plik: turinfo_20130716_raport_destynacje_turystyczne_w_sieci.pdf
Klienci biur podróży potrafią być okrutni w swoich osądach, i często nie pozostawiają suchej nitki na organizatorach wypoczynku, w internecie. Wpisy dotyczące ciekawych destynacji i doświadczenia z podróży zawsze stanowią ciekawą bazę informacji pomocną w planowaniu wyjazdu. " Negatywne opinie konsumentów branży turystycznej potrafią być bolesne poprzez istotną ekspozycję w różnego rodzaju wyszukiwarkach. Większość z nas przed zakupem wycieczki sprawdza opinie nie tylko na temat samego biura podróży, ale także hotelu, czy nawet przewoźnika, który odpowiada za lot" - dodaje Michał Sadowski, Prezes Zarządu Brand24.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Internauci o swoich turystycznych podbojach
[2013-07-17 11:25 83.238.170.*]
"To istotne przy generowaniu buzz marketingu [...]" - czy można prosić o to polsku...? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Dział centra informacji i promocji:
Polacy chętnie odwiedzali
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Wzmożone kontrole w lokalach gastronomicznych
Ile będzie kosztował udział Polski w Expo 2015?
Nagrody Przyjaznego Brzegu - podsumowanie
Noclegowo.pl chce ułatwić turystom decyzję o urlopie
Ta grupa turystów zostawia najwięcej pieniędzy
Turkish Airlines wycofuje się z zakazu
Statua Wolności niedostępna dla zwiedzających
Hotele potrzebne, ale nie wszędzie
SAS zawiesza loty z Pyrzowic do Kopenhagi
Elektrownia jądrowa nie zaszkodzi turystyce?
Emirates Airlines fundują kolejkę
Linie lotnicze wznawiają połączenia do Libii
Rainbow Tours stawia na franczyzę