TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Destynacje turystyczne w sieci

2013-07-16

Internet, głównie za sprawą mediów społecznościowych i coraz popularniejszych urządzeń mobilnych powoli staje się potężnym obszarem wymiany opinii także o destynacjach, odwiedzanych przez polskich turystów.

r e k l a m a


Agencja Reklamowa CzART oraz Brand24 opublikowały raport na podstawie badań wątków, które pojawiły się w social media w okresie od 28 maja 2013 r. do 20 czerwca 2013 r. Pod lupę specjalistów departamentu Tourism destination marketing trafiło 30 popularnych kierunków podróży. Jak wynika z analizy w tym czasie w sieci pojawiło się blisko 48 300 wątków, które szacunkowo wygenerowały blisko 10 milionów interakcji.

Najwięcej wątków pojawiło się w kontekście Grecji. Okazuje się, że kierunek ten wciąż stanowi jeden z czołowych, obecnych na wakacyjnej mapie Polaków. W dużej mierze jest to efekt zmiany wizerunku tej destynacji. "Nasz kraj jest na dobrej drodze, wydobywa się z kryzysu. Jest bezpieczny, oferujący swym gościom duży wybór atrakcji i sposobów na spędzenie wolnego czasu" - podkreśla Alexis Georgiades z ambasady Grecji w Polsce.

Dość mocno dyskutuje się o Słowacji. Jak potwierdzają dane z I kwartału 2013 roku, wśród Polaków rośnie zainteresowanie wyjazdami wypoczynkowymi do tego kraju. W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku zaobserwowano 15-proc. wzrost przyjazdów polskich turystów do kraju południowego sąsiada. "Wpływa na to kilka czynników, między innymi potężne inwestycje w infrastrukturę w ciągu ostatnich pięciu lat, wyższa jakość usług, czy też intensywna kampania reklamowa największych ośrodków turystycznych (m.in. zimowe ośrodki narciarskie Jasna Chopok i Tatrzańska Łomnica)" - tłumaczy popularność swojego kraju w sieci Jan Bosnović ze Słowackiego Centrum Turystyki.

Badania pokazały również, że najlepiej postrzegana jest natomiast Bułgaria, która ma najlepszy stosunek wątków o sentymencie pozytywnym do tych o negatywnym. - "Na przełomie wieków przeprowadzono tu proces prywatyzacji segmentu turystycznego i od tamtego momentu sytuacja ulega systematycznie poprawie. Dziś każdy hotel ma basen. Rozwój widoczny jest gołym okiem i stąd zapewne tak dobre opinie." - powiedział Angel Angelov z ambasady Bułgarii w Polsce.

Polacy lubią dzielić się informacjami na temat swoich turystycznych podbojów. Przeważnie czynią to liderzy opinii, którzy wpływają na decyzje grupy znajomych lub osoby, które reprezentują ważny głos w gronie rodzinnym. Wątki są zdecydowanie bardziej nacechowane sentymentem pozytywnym. "To istotne przy generowaniu buzz marketingu, który jako wartość dodana elementu "Earned" w konwergencji modelu POE (Paid, Owned, Earned) strategii reklamowej, wpływa na wizerunek i zasięg komunikatu o danym miejscu" - mówi Jakub Deryng-Dymitrowicz, ekspert tourism destination marketing z Agencji Reklamowej CzART.

Z pełnym raportem można zapoznać się poniżej:


Możesz także pobrać plik: turinfo_20130716_raport_destynacje_turystyczne_w_sieci.pdf


Klienci biur podróży potrafią być okrutni w swoich osądach, i często nie pozostawiają suchej nitki na organizatorach wypoczynku, w internecie. Wpisy dotyczące ciekawych destynacji i doświadczenia z podróży zawsze stanowią ciekawą bazę informacji pomocną w planowaniu wyjazdu. " Negatywne opinie konsumentów branży turystycznej potrafią być bolesne poprzez istotną ekspozycję w różnego rodzaju wyszukiwarkach. Większość z nas przed zakupem wycieczki sprawdza opinie nie tylko na temat samego biura podróży, ale także hotelu, czy nawet przewoźnika, który odpowiada za lot" - dodaje Michał Sadowski, Prezes Zarządu Brand24.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Angel Angelov agencja reklamowa CzART Jakub Deryng-Dymitrowicz ekspert tourism destination marketing Bułgaria hotel Earned wizerunek analiza


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję