Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Destynacje turystyczne w sieci
Internet, głównie za sprawą mediów społecznościowych i coraz popularniejszych urządzeń mobilnych powoli staje się potężnym obszarem wymiany opinii także o destynacjach, odwiedzanych przez polskich turystów.
Agencja Reklamowa CzART oraz Brand24 opublikowały raport na podstawie badań wątków, które pojawiły się w social media w okresie od 28 maja 2013 r. do 20 czerwca 2013 r. Pod lupę specjalistów departamentu Tourism destination marketing trafiło 30 popularnych kierunków podróży. Jak wynika z analizy w tym czasie w sieci pojawiło się blisko 48 300 wątków, które szacunkowo wygenerowały blisko 10 milionów interakcji.
Najwięcej wątków pojawiło się w kontekście Grecji. Okazuje się, że kierunek ten wciąż stanowi jeden z czołowych, obecnych na wakacyjnej mapie Polaków. W dużej mierze jest to efekt zmiany wizerunku tej destynacji. "Nasz kraj jest na dobrej drodze, wydobywa się z kryzysu. Jest bezpieczny, oferujący swym gościom duży wybór atrakcji i sposobów na spędzenie wolnego czasu" - podkreśla Alexis Georgiades z ambasady Grecji w Polsce.
Dość mocno dyskutuje się o Słowacji. Jak potwierdzają dane z I kwartału 2013 roku, wśród Polaków rośnie zainteresowanie wyjazdami wypoczynkowymi do tego kraju. W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku zaobserwowano 15-proc. wzrost przyjazdów polskich turystów do kraju południowego sąsiada. "Wpływa na to kilka czynników, między innymi potężne inwestycje w infrastrukturę w ciągu ostatnich pięciu lat, wyższa jakość usług, czy też intensywna kampania reklamowa największych ośrodków turystycznych (m.in. zimowe ośrodki narciarskie Jasna Chopok i Tatrzańska Łomnica)" - tłumaczy popularność swojego kraju w sieci Jan Bosnović ze Słowackiego Centrum Turystyki.
Badania pokazały również, że najlepiej postrzegana jest natomiast Bułgaria, która ma najlepszy stosunek wątków o sentymencie pozytywnym do tych o negatywnym. - "Na przełomie wieków przeprowadzono tu proces prywatyzacji segmentu turystycznego i od tamtego momentu sytuacja ulega systematycznie poprawie. Dziś każdy hotel ma basen. Rozwój widoczny jest gołym okiem i stąd zapewne tak dobre opinie." - powiedział Angel Angelov z ambasady Bułgarii w Polsce.
Polacy lubią dzielić się informacjami na temat swoich turystycznych podbojów. Przeważnie czynią to liderzy opinii, którzy wpływają na decyzje grupy znajomych lub osoby, które reprezentują ważny głos w gronie rodzinnym. Wątki są zdecydowanie bardziej nacechowane sentymentem pozytywnym. "To istotne przy generowaniu buzz marketingu, który jako wartość dodana elementu "Earned" w konwergencji modelu POE (Paid, Owned, Earned) strategii reklamowej, wpływa na wizerunek i zasięg komunikatu o danym miejscu" - mówi Jakub Deryng-Dymitrowicz, ekspert tourism destination marketing z Agencji Reklamowej CzART.
Z pełnym raportem można zapoznać się poniżej:
Możesz także pobrać plik: turinfo_20130716_raport_destynacje_turystyczne_w_sieci.pdf
Klienci biur podróży potrafią być okrutni w swoich osądach, i często nie pozostawiają suchej nitki na organizatorach wypoczynku, w internecie. Wpisy dotyczące ciekawych destynacji i doświadczenia z podróży zawsze stanowią ciekawą bazę informacji pomocną w planowaniu wyjazdu. " Negatywne opinie konsumentów branży turystycznej potrafią być bolesne poprzez istotną ekspozycję w różnego rodzaju wyszukiwarkach. Większość z nas przed zakupem wycieczki sprawdza opinie nie tylko na temat samego biura podróży, ale także hotelu, czy nawet przewoźnika, który odpowiada za lot" - dodaje Michał Sadowski, Prezes Zarządu Brand24.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Internauci o swoich turystycznych podbojach
[2013-07-17 11:25 83.238.170.*]
"To istotne przy generowaniu buzz marketingu [...]" - czy można prosić o to polsku...? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział centra informacji i promocji:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Wzmożone kontrole w lokalach gastronomicznych
Ile będzie kosztował udział Polski w Expo 2015?
Nagrody Przyjaznego Brzegu - podsumowanie
Noclegowo.pl chce ułatwić turystom decyzję o urlopie
Ta grupa turystów zostawia najwięcej pieniędzy
Turkish Airlines wycofuje się z zakazu
Statua Wolności niedostępna dla zwiedzających
Wygraj pobyt w Hotelu Perła*** w Krakowie
SPECJALISTA DS. ORGANIZACJI WYJAZDÓW KRAJOWYCH I ZAGRANICZNY
Hotele potrzebne, ale nie wszędzie
SAS zawiesza loty z Pyrzowic do Kopenhagi
Elektrownia jądrowa nie zaszkodzi turystyce?
Emirates Airlines fundują kolejkę
Linie lotnicze wznawiają połączenia do Libii
Rainbow Tours stawia na franczyzę
Hotel Holiday Inn Kraków City Center unowocześnił system telewizyjny
Szef Starbucksa przeciw noszeniu broni
Lufthansa 24h/dobę na Facebooku
Sky Club na celowniku śledczych
Powstanie nowy hotel na krakowskim Kazimierzu
We Wrocławiu otwarto nowy hotel
czy ktos korzystał z blizejslonca.pl >
Europejski Program Doskonalenia Nauczycieli Branży HoReCa - pierwsze doświadczenia