Ogłoszenia
Ogłoszenia
- WARSZAWA - specjalista ds. turystyki
- Zatrudnię pilota
- Travelplanet WROCŁAW - KIEROWNIK BIURA
- Specjalistka/ Specjalista ds. Turystyki - Poznań
- Specjalista ds. turystyki Galeria Żoliborz...
- BP ITAKA - ŁÓDŹ - KIEROWNIK BIURA
- Praca dla studenta
- Zainwestuje w biuro podrózy
- CORAL TRAVEL PRUSZKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot wycieczek szkolnych (Katowice i okolice)
Okęcie: samodzielna odprawa staje się coraz popularniejsza wśród pasażerów
Samoobsługowe formy odprawy zyskują coraz większą popularność. W styczniu 2010 r. na warszawskim lotnisku ponad 90 proc. osób skorzystało z tradycyjnej formy odprawy, ale już w grudniu było to już 74 proc. W 2010 r. pasażerowie skorzystali blisko 150 tys. razy z samoobsługowych kiosków na lotnisku. Ponad 35 tys. razy odprawiali się za pośrednictwem Internetu.
Pierwszą linią lotniczą, która zaoferowała swoim klientom możliwość samodzielnej odprawy była na Okęciu Lufthansa. W 2008 r. powstały tutaj pierwsze kioski self check-in. Obecnie na warszawskim lotnisku mogą skorzystać z tej formy odprawy pasażerowie Air France/KLM, Austrian Airlines, Finnaira i Polskich Linii Lotniczych LOT.
Dzięki samoobsługowym kioskom, klienci linii lotniczych zyskują możliwość odprawy przy ominięciu tradycyjnych stanowisk odpraw (check-in). Karta pokładowa drukowana jest automatycznie, na podstawie danych z biletu. Z nią pasażer udaje się do kontroli bezpieczeństwa, a potem na pokład samolotu. Jeśli podróżujemy z bagażem rejestrowanym, po odprawie w kiosku samoobsługowym możemy nadać go w dedykowanym stanowisku drop-off.
Pasażerowie LOT, od marca 2011 r. mają do swojej dyspozycji kioski web check-in, które umożliwiające odprawę przez Internet (na lotnisku istnieje obecnie sześć tego typu stanowisk). W tym przypadku postępujemy podobnie jak podczas odprawy na stanowisku self check-in. Pasażer identyfikuje się w systemie, wybiera lot i miejsce w samolocie, a na końcu drukuje kartę pokładową.
W 2008 r. pasażerowie zyskali możliwość odprawienia się przez telefon komórkowy. Obecnie mogą skorzystać z niej klienci Lufthansy, Austrian Airlines, PLL LOT, British Airways i El Al. Kartę pokładową pasażer otrzymuje w formie MMS lub linku do strony z plikiem.
Komentarze
Tagi:
Dział aktualności dnia:
Za nami dziewiąte Forum Hotelarzy
Thomas Cook kupiony przez
Dział dla turystów:
Za nami dziewiąte Forum Hotelarzy
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Starsze aktualności:
Rośnie liczba Turystów odwiedzających
Gotowe dania w sklepach zagrożeniem dla
Rozpoczęły się targi TT
TSUE rozpatrywał skargi
Polacy rzadziej jadają posiłki poza
Hilton uznany za najlepsze miejsce do
Turystyka może stać się głównym źródłem przychodów dla
UE ujednolici przepisy dotyczące krótkoterminowego
Jaką rolę w naszym życiu odgrywa łóżko?
Spotkanie przedstawicieli sieci agencyjnej
Exim Tours zmienia politykę wobec agentów
4You Airlines będzie miał kłopoty?
Europie grozi paraliż lotniczy
Zamiast wycieczki jednodniowe doświadczenia?
Na Mazowszu zderzył się tuzin aut
Podkarpacie: wybrano najciekawsze produkty turystyczne
Stary Browar w Poznaniu kusi nowymi audioprzewodnikami