Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
25 nowych klauzul niedozwolonych
Wczoraj Na stronie UOKiK pojawiło się aż dwadzieścia pięć nowych orzeczeń dodających nowe klauzule niedozwolone dotyczące turystyki.
Oto zestawienie tych klauzul:
- "Reklamacje wraz z dowodami potwierdzającymi zaistnienie nieprawidłowości należy zgłaszać do Lemitours w formie pisemnej w ciągu 7 dni od dnia zakończenia imprezy" (Michał Lenkiewicz "Lemitours" Centrum Podróży Lotniczych i Egzotycznych w Warszawie)
- "Nie mogą być przedmiotem roszczeń okoliczności powodujące niewygody lub utrudnienia, znane Uczestnikowi przed rozpoczęciem imprezy" (Józef Słowik - Biuro Podróży "Glob" w Opolu)
- "Jeżeli Klient zrezygnuje z udziału w imprezie z przyczyn leżących po jego stronie, Biuro potrąca:
- opłatę manipulacyjną w wysokości 5 % ceny - przy rezygnacji do 40 dni przed rozpoczęciem imprezy
- 25 % ceny - przy rezygnacji między 30 a 15 dniem przed rozpoczęciem imprezy
- 50 % ceny - przy rezygnacji miedzy 15 a 7 dniem przed rozpoczęciem imprezy
- 90 % ceny - przy rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni przed rozpoczęciem imprezy" (Grajan Tour Sp. z o.o. w Olsztynie) - "Glob nie dokonuje zwrotu wartości świadczeń, które nie zostały przez Uczestnika wykorzystane w całości lub części z jego winy np. spóźnienie się na zbiórkę, awaria środka transportu przy imprezach z dojazdem własnym, skrócenie pobytu itp." (Józef Słowik - Biuro Podróży "Glob" w Opolu)
- "Klient imprezy turystycznej jest odpowiedzialny za pokrycie wyrządzonych przez siebie lub swoich podopiecznych szkód w trakcie trwania imprezy turystycznej w miejscu ich powstania (hotel, autokar itp.)" (Anna Pągowska - Animac Anna Pągowska z siedzibą w Warszawie)
- "Uczestnikowi nie przysługuje zwrot wartości świadczeń, których nie wykorzystał w czasie trwania Imprezy z przyczyn leżących po stronie Uczestnika." (Barbara Walczak-Iterman - Wirtur Barbara Walczak-Iterman w Warszawie)
- "Wzrost kursów walut, kosztów transportu, ceł, podatku lub opłat za usługi w portach morskich i lotniczych upoważnia Sport Vita do podwyższenia ceny imprezy turystycznej, jednak nie może ono nastąpić w terminie krótszym, niż 20 dni przed datą rozpoczęcia imprezy" (Bartłomiej Wójciak - Sport Vita Bartłomiej Wójciak z siedzibą w Gliwicach)
- "Scuba Travel nie zwraca wartości świadczeń, których uczestnik nie wykorzystał w czasie trwania imprezy" (Bożena Chmiel - Scuba Travel Bożena Chmiel z siedzibą w Warszawie)
- "Klient nie może dochodzić odszkodowania za niewykonanie umowy od Organizatora w przypadku (...) zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż liczba wymagana dla danej imprezy, która wynosi 40 % zakontraktowanych miejsc w przewozie pasażerskim i odnosi się do każdego państwa, do którego Organizator oferuje pakiet" (Biuro Podróży Exim Tours sp. z o.o. z/s w Warszawie)
- "Niewykorzystanie z któregokolwiek ze świadczeń przez Klienta z przyczyn leżących po stronie Klienta nie upoważnia do żądania zwrotu zapłaconej przez niego kwoty" (Anna Andryjałowicz - Biuro Podróży Pantur z siedzibą w Katowicach)
- "Do rozpatrzenia ewentualnych sporów wynikających z niniejszych warunków uczestnictwa i umów B.P. Eskapada określa jako właściwy Sąd Rejonowy w Słupsku" (Grażyna Buzuk - Biuro Podróży Eskapada z siedzibą w Słupsku)
- "Klient zobowiązany jest do pokrycia wyrządzonych przez siebie szkód w trakcie trwania imprez w miejscu ich powstania (hotel, autokar itp.)" (Anna Andryjałowicz - Biuro Podróży Pantur z siedzibą w Katowicach)
- "Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność materialną za wyrządzone przez siebie szkody, za które mają obowiązek w miejscu jej powstania, z własnych środków zapłacić" (Ewa Chilińska-Baftija - Polsko-Austriackie Biuro Podróży Victoria Travel z siedzibą w Krakowie)
- "AMiT "Bemol" nie bierze odpowiedzialności materialnej za zgubienie, zniszczenie: instrumentów muzycznych, telefonów komórkowych, odtwarzaczy MP3, aparatów fotograficznych i innych urządzeń elektronicznych w trakcie trwania imprezy." (Jerzy Skoczylas)
- "Biuro nie dokonuje zwrotu wartości jedynie tych świadczeń, które nie zostały w pełni wykorzystane z przyczyn takich jak rezygnacja z całości lub części programu, spóśnienie się na miejsce zbiórki lub skrócenie pobytu" (Ewa Chilińska-Baftija - Polsko-Austriackie Biuro Podróży Victoria Travel z siedzibą w Krakowie)
- "Ewentualne spory mogące wyniknąć w związku z realizacją Umowy strony poddają właściwemu rzeczowo sądowi w Cieszynie" (Maja Travel Sp. z o.o. z siedzibą w Ustroniu)
- "Koszty rezygnacji:
- zwrot całości w przypadku rezygnacji do 21 dni od rozpoczęcia imprezy,
- 30 % potrącenia ceny imprezy w przypadku rezygnacji od 21 do 15 dni przed rozpoczęciem imprezy,
- 50 % potrącenia ceny imprezy w przypadku rezygnacji od 14 do 7 dni przed rozpoczęciem imprezy,
- 80 % potrącenia ceny imprezy w przypadku rezygnacji od 6 do 1 dnia przed rozpoczęciem imprezy,
- 100 % ceny imprezy w przypadku rezygnacji w dniu imprezy bądź nie zgłoszenia się na zbiórkę." (Grażyna Buzuk - "Biuro Podróży Eskapada" w Słupsku) - "Uczestnikowi przysługuje zwrot pełnej dokonanej wpłaty, jeżeli rezygnacja nastąpiła z przyczyn leżących po stronie biura, takich jak odwołanie wycieczki przez biuro, standard zakwaterowania, trasa wycieczki, termin, środek transportu, a uczestnik zmiany nie zaakceptuje i powiadomi o tym biuro najpóźniej w ciągu trzech dni od daty zawiadomienia o zmianie. Nie zgłoszenie rezygnacji w tym terminie uważane będzie za akceptację zmienionych warunków" (Ewa Chilińska-Baftija - Polsko-Austriackie Biuro Podróży Victoria Travel z siedzibą w Krakowie)
- "W przypadku rezygnacji z przyczyn leżących po stronie Klienta takich jak: odmowa wydania paszportu, nieważność wymaganych dokumentów, niedotrzymanie przez Klienta terminów wpłat, uniemożliwienie przekroczenia granicy przez służby graniczne oraz innych, Klient zobowiązany jest do zapłacenia następujących opłat:
a) 10 % ceny imprezy, jeżeli rezygnacja nastąpiła w terminie do 35 dni przed rozpoczęciem imprezy
b) 20 % ceny imprezy przy rezygnacji w okresie 34-21 dni przed datą rozpoczęcia imprezy
c) 90 % ceny imprezy przy rezygnacji między w okresie krótszym niż 7 dni przed datą rozpoczęcia imprezy" (Przedsiębiorstwo Turystyczno-Handlowe "Janter" Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie) - "Jeżeli Uczestnik rezygnuje z uczestnictwa w imprezie z przyczyn leżących po jego stronie [...], Organizator z uwagi na poniesione koszty organizacji potrąca:
a) 20% ceny przy rezygnacji między 60 a 15 dniem przed rozpoczęciem imprezy,
b) 50% ceny przy rezygnacji między 14 a 5 dniem przed rozpoczęciem imprezy,
c) 95% ceny przy rezygnacji krótszej niż 4 dni przed rozpoczęciem imprezy." (Jerzy Skoczylas) - "Uczestnikowi nie przysługuje zwrot równowartości świadczeń, których nie wykorzystał w trakcie trwania imprezy z przyczyn leżących po jego stronie (m.in. spóźnienie się na miejsce rozpoczęcia imprezy, przerwanie podróży, skrócenie pobytu, awaria własnego środka transportu, nieprzestrzeganie)." (Jerzy Skoczylas)
- "Koszty ponoszone przez Uczestnika w przypadku rezygnacji z imprezy:
a) opłata manipulacyjna w wysokości 100 zł od osoby w razie rezygnacji w terminie dłuższym niż 35 dni,
b) 30 % ceny imprezy w przypadku rezygnacji w terminie od 34 dni przed rozpoczęciem imprezy,
c) 60 % ceny imprezy w przypadku rezygnacji w terminie od 15 dni przed rozpoczęciem imprezy,
d) 100 % ceny imprezy w przypadku rezygnacji w terminie krótszym niż 8 dni przed datą rozpoczęcia imprezy." (Maja Travel spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Ustroniu) - "Jeżeli w trakcie imprezy turystycznej Klient stwierdza wadliwe wykonywanie umowy powinien niezwłocznie zawiadomić o tym wykonawcę usługi oraz organizatora a także współdziałać w celu uniknięcia ewentualnych dalszych szkód. Jeżeli usterka w realizacji umowy nie została naprawiona Klient ma prawo wnieść pisemną reklamację w terminie 7 dni od zakończenia imprezy. Winna ona być złożona w formie pisemnej, w miejscu zawarcia umowy lub przesłana bezpośrednio do siedziby organizatora. Do reklamacji Klient dołącza zgłoszenie wadliwego wykonania umowy w miejscu jego powstania, potwierdzone przez pilota lub rezydenta organizatora, a w przypadku imprez indywidualnych - lokalnego przedstawiciela organizatora" (Level Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach)
- "Wszelkie spory mogące wyniknąć z tytułu realizacji Umowy będą rozstrzygane polubownie, a w razie nie osiągnięcia porozumienia przez właściwy wydział cywilny sądu powszechnego miejsca lokalizacji Biura Podróży - Janter, czyli w Warszawie" (Przedsiębiorstwo Turystyczno-Handlowe "Janter" Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie)
- "Klient ma prawo złożenia reklamacji w formie pisemnej do 7 dni po zakończeniu imprezy" (Przedsiębiorstwo Turystyczno-Handlowe "Janter" Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie)
Jak widać wczorajszy dzień był dobry dla urzędników w UOKiK. Pozostaje tylko pytanie po co po raz kolejny są wprowadzane do rejestru klauzule bardzo zbliżone do już istniejących klauzul niedozwolonych? To tylko pogłębia chaos i sprawa, iż napisanie prawidłowej umowy lub regulaminu przez organizatora przypomina drogę przez mękę. Ale przecież to nie jest problem sądu, czy urzędników...
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Klauzule niedozwolone
[2012-02-28 12:40 195.184.82.*]
Juz troche czasu mineło od zmiany ustawy więc trzymanie się 7 dni na złożenie reklamacji to trochę była przesada. KS odpowiedz »
Klauzule niedozwolone
[2012-02-28 13:58 83.18.203.*]
A kto ma zapłącić za szkody wyrządzone przez turystów? Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność materialną za wyrządzone przez siebie szkody, za które mają obowiązek w miejscu jej powstania, z własnych środków zapłacić" (Ewa Chilińska-Baftija - Polsko-Austriackie Biuro Podróży Victoria Travel z siedzibą w Krakowie) odpowiedz »
Klauzule niedozwolone
[2012-02-28 14:21 77.252.250.*]
Klauzule niedozwolone
[2012-02-28 14:24 77.252.250.*]
Proszę z własnej woli podnieść składkę dla PIT-u i innych organizacji żeby dalej nic nie robili w sprawach turystyki. Pozdrawiam odpowiedz »
Klauzule niedozwolone-podpowiedż
[2012-02-29 07:56 193.33.125.*]
o 100% - JESTEM ZA, pensje małe-a posada wymaga!!! (KH) odpowiedz »
Klauzule niedozwolone
[2012-02-28 14:40 95.50.84.*]
Klauzule niedozwolone
[2012-02-28 14:41 95.50.84.*]
No ładnie, klient zdemoluje po pijaku pokój w hotelu i jest bezkarny ..... brawo !!! odpowiedz »
Klauzule niedozwolone
[2012-02-29 08:08 83.10.196.*]
Jeśli klient zdemoluje pokój, proponuję wezwać policję - wtedy UOKiK go nie ochroni przed odpowiedzialnością. odpowiedz »
Klauzule niedozwolone
[2012-03-05 16:05 80.48.185.*]
Na tą okoliczność opowiem historią jaka przeżył mój znajomy. Był w Turcji w jakimś apartamencie czy domu na windserfingu. Niechcący zbił lustro w przedpokoju i niestety nie zameldował właścicielowi i wyjechał. Kidy był na lotnisku, kontroler nie przepuścił go przez bramkę. Zakłopotanie mojego znajomego trwało tylko chwilę. Za moment podszedł do niego właściciel apartamentu z dwoma policjantami i zażądał zapłaty za zniszczone lustro. Miał ze sobą zdjęcie stłuczonego lustra na dowód. Nie ważne czy lustro było warte takiego zachodu, warty był zachód dla nauki, jak coś zniszczyłeś to zgłoś i zapłać, to takie proste. Zawsze może coś się wydarzyć. U nas łobuz naciągnął kilku hotelarzy na noclegi i drinki, pomimo,iż został złapany prokuratura umorzyła bo niski stopień szkodliwości społecznej.
Inny głośny przypadek we Włoszech polska rodzina na stoku zasiadła do stolika należącego do barku i wyjęła swoje kanapki, termos i zaczęła pałaszować. Podszedł kelner i zwrócił uwagę, że przy tych stolikach można spożywać dania zakupione w barze. Ale Polaka to nie dotyczy. Kelner wezwał karabinierów. Polacy stawiali opór więc za pióra ich wywalono. Sprawa miała swój finał za pół roku. Odbyła się sprawa sądowa we Włoszech za obrazę munduru karabinierów. Oczywiście wygrali Karabinierzy a Polacy dostali zakaz wjazdu na terytorium Włoch-to było przed Schengen.
Komentarz chyba zbędny.
POzdrawiam
H3* odpowiedz »
Klauzule niedozwolone
[2012-02-28 14:45 83.22.245.*]
nic to że dla organizatorów stworzenie właściwych warunków uczestnictwa jest w praktyce niemożliwe, nic to że człowiek gubi się w prawie identycznej treści klauzul niedozwolonych, nic to wreszcie że nie można uczestniczyć w rozprawie sadowej najważniejsze to że sąd konsumencki zarabia na ogłoszeniu każdej z tych klauzul - ja zapłaciłam 4 lata temu 2.500zł odpowiedz »
Klauzule niedozwolone
[2012-02-28 14:59 83.26.110.*]
A nasze izby (ich władze) tylko patrzą jak utrzymać stołki, tworzyć fundusze (zarazem stołki dla siebie). Ci ludzie zapomnieli co to jest praca społeczna dla innych. Pozwalają na panoszenie się urzędników (tymi klauzulami zarabiają na premię-urzędnicy). Jeszcze trochę a klient będzie rządził w Biurze i dyktował warunki. No cóż - branża nie ma już swojego przedstawiciela. Zarządy izb patrzą na swoje interesy "gdzie się pokaę i co z tego będę miał) odpowiedz »
Klauzule niedozwolone
[2012-02-28 15:11 83.20.42.*]
To juz jest dyktat i bezprawie UOKiK-u.Z tego wynika ,ze jak turysta zdemoluje hotelowy pokoj bo sie nachleje jak swinia i jeszcze zdemolije autobus(to tez sie zdarza) to juz za nic nie bedzie odpowiadal. Te prawie wszystkie klauzule UOKiK to pokazanie ich wladzy za przyzwoleniem Polskiej Izby Turystyki.
Nareszcie "turyscie"beda mogli legalnie niszczyc Biura Turystyczne-organizatorow bo kazda klauzula jest po ich stronie. odpowiedz »Klauzule niedozwolone
[2012-02-28 17:02 79.186.231.*]
chodzi o to, że na miejscu może nie mieć tyle kasy, ma zostać obciążony kosztami i płacić po powrocie do kraju odpowiedz »
Klauzule niedozwolone
[2012-04-05 00:39 93.181.132.*]
A pilot grupy czy rezydent to na wszelki wypadek w kieszeni powinien posiadać na to wszystko w kieszeni. Najlepiej po imprezach zakładowych gdzie często 20%-30% pokoi jest zdewastowanych.
Super pomysł. odpowiedz »
Klauzule niedozwolone
[2012-02-28 18:00 91.94.134.*]
Jasne, najlepiej niech biuro płaci za zniszczenia ...a potem pytanie czemu tak drogo ta wycieczka kosztuje ... w tym kraju z takimi przepisami nie da się chyba funkcjonować.
Kiedy i czy to się zmieni? odpowiedz »
Klauzule niedozwolone
[2012-02-28 17:04 31.178.124.*]
Kiedy PIT i tym podobne organizacje zaczną bronić biur. Jak tylko dostają reklamację do wiadomości, żądają rozpatrzenia skargi na korzyść klienta, ale nigdy nie spotkałam się z faktem, aby podpowiedzieli jak odpisać na reklamację, aby biuro nie poniosło kosztów. To już za dużo pracy, jak na tak mądre głowy. Wiemy, że część reklamacji jest zasadna, ale są i takie, że klient jeszcze nie wyszedł z samolotu a już chwali się co będzie pisał w skardze, aby część imprezy się zwróciła. odpowiedz »
Klauzule niedozwolone
[2012-02-28 18:03 91.94.134.*]
Klauzule niedozwolone- czy to już nie przesada to biura mają płacić za wandalizm klienta? A przepraszam skąd wziąć te pieniądze? od uczciwych klientów? odpowiedz »
Klauzule niedozwolone
[2012-02-28 18:59 77.79.230.*]
UKIK jest jak mafia. Klient ma zawsze rację, może wszystko. Sytuacja na rynku jest niewesoła, a tu jeszcze rozpanoszeni polscy łowcy zadośćuczynień... Zawsze najbardziej dręczył mnie punkt o tym, ze klient ma prawo dochodzić zwrotu kosztu za niewykorzystane świadczenia. Mieliśmy kiedyś na wyjeździe awanturniczkę i pijaczkę. Nie schodziła na śniadanie, bo spała do południa i domagała się zwrotu kosztów za niewykorzystane BB!!!! Niedługo każą zwracać za niewypite piwo w all inclusive!
Albo kwestia zapłaty za zniszczone mienie. Wszędzie ten przepis w różnych sferach życia publicznego istnieje (np. jak dziecko wybije szybę piłką, to rodzice płacą za wstawienie nowej szyby albo wandal ma od razu mandat, ale klient hotelu może nawet wyrwać drzwi z zawiasów i podpalić pokój- nic mu nie grozi. Bo jest na wakacjach i ma ochronę UKiK! odpowiedz »Klauzule niedozwolone
[2012-02-29 09:27 178.183.235.*]
z tego wynika, że lepiej nie mieć warunków uczestnictwa w imprezie odpowiedz »
Klauzule niedozwolone
[2012-03-02 16:08 83.21.29.*]
Proponuję uniwersalne warunki uczestnictwa:
1. Organizator musi i odpowiada za wszystko.
2. Uczestnik może wszystko co chce.
3. Strony dochodzą swoich racji w Sądach.
Ciekawe czy UOKiK uzna któryś z powyższych zapisów za klauzulę niedozwoloną?
Jeśli nie to by mogło odpowiedz »Klauzule niedozwolone
[2012-03-05 16:58 178.235.100.*]
dobre:))) odpowiedz »
Klauzule niedozwolone
[2012-03-02 22:43 195.140.236.*]
Nawet za komuny głupota urzędnicza tak nie promieniowała. Może płacimy za duże podatki? odpowiedz »
Klauzule niedozwolone
[2012-03-05 10:29 85.221.164.*]
Szkoda,że UOKiK nie podaje do wiadomości treści uzasadnienia takich wpisów i orzeczeń sądu konsumenckiego.
Pewnie wtedy w całej krasie ukazała by się ułomność umysłowa charakteryzująca się brakiem zdolności do logicznego rozumowania. odpowiedz »Klauzule niedozwolone
[2012-04-05 00:42 93.181.132.*]
Zastanawiałem się kiedyś czy byłby sens zgłosić większość tych "inteligentnych" klauzur do Trybunału Konstytucyjnego. Co Wy na to?? odpowiedz »
Klauzule niedozwolone
[2012-03-14 23:11 83.22.120.*]
cały czas powtarzam: komuna nie umarła - tylko komitet centralny przeniesiono z warszawy do brukseli, a my mamy pracować do 67 lat na takich durniów i darmozjadów. odpowiedz »
Klauzule niedozwolone
[2012-04-05 00:43 93.181.132.*]
Zastanawiałem się kiedyś czy byłby sens zgłosić większość tych "inteligentnych" klauzur do Trybunału Konstytucyjnego. Co Wy na to?? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
List otwarty pracowników Eurolotu
Początek sezonu na bankructwa biur podróży?
Qatar Airways połączy się z Emirates?
Ecco Holiday zamierza pozyskać nową grupę klientów
LOT zmienia zasady wynagradzania pracowników
Polska firma stworzyła pierwszą aplikację VR dla branży turystycznej w Europie
Touroperatorzy wybierają lotniska lokalne. Raport.
Pracodawcy chcą skrócić nasz urlop