Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Klienci Ateny dostaną tylko część pieniędzy
Kilkuset turystów, klientów upadłego biura Atena z Oświęcimia, rozpoczyna walkę o zwrot pieniędzy. Niestety już teraz wiadomo, że poszkodowani nie mają szans na odzyskanie całości poniesionych kosztów. Touroperator był ubezpieczony na minimalną kwotę 49 tys. złotych.
Atena z Oświęcimia oferowała swoje wycieczki na kilku portalach sprzedaży grupowej, w tym MyDeal. Pośrednicy zwrócą turystom zaledwie 20 procent z pełnej kwoty - informuje "Gazeta Wyborcza".
MyDeal uważa, iż wpłaty zostały już dawno przekazane firmie, która ogłosiła niewypłacalność. Na otarcie łez pracownicy portalu złożyli zawiadomienie do prokuratury o popełnieniu przestępstwa przez właścicielkę Ateny z Oświęcimia. Doniesienie takie zamierzają złożyć także oszukani turyści i marszałek województwa małopolskiego.
W lepszej sytuacji są klienci, którzy zakupili wycieczki w ostatnim czasie i ich pieniądze nie zostały jeszcze przekazane na rachunek biura podróży - oni dostaną 100-proc. zwrot należności - informuje Filip Goździewicz, prezes MyDeal. Na zwrot poniesionych kosztów mogą liczyć również klienci Grupera, którzy dali się złapać w sidła bankrutującego biura.
Wszyscy turyści powinni oczekiwać zwrotu od ubezpieczyciela touroperatora. W tym celu konieczne jest przesłanie pisma do podległego urzędu marszałkowskiego, z własnoręcznym podpisem - apeluje rzecznik urzędu.
Końcowy wniosek nasuwa się sam. Internetowe biura sprzedaży powinny w kolejnym kroku zastanowić się jak ustrzec w przyszłości swoich klientów przed niewypłacalnością biur podróży.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Klienci Ateny walczą o swoje pieniądze
[2012-08-01 10:46 79.189.142.*]
Gruper oddaje całą kwotę, nawet jeśli zapłacił już Atenie - to trzeba im zapisać na plus odpowiedz »
Klienci Ateny walczą o swoje pieniądze
[2012-08-01 20:15 31.11.238.*]
oddaje w ca łości ? odpowiedz »
Klienci Ateny walczą o swoje pieniądze
[2012-08-01 20:28 83.29.195.*]
pewnie jest podobnie jak w przypadku mydeal czyli jeśli nie przelali żadnych pieniędzy Atenie za daną rezerwację to zwracają całość klientowi, gorzej jeśli pieniądze zostały już przelane odpowiedz »
Klienci Ateny walczą o swoje pieniądze
[2012-08-02 13:07 79.189.142.*]
Gruper oddaje całą sumę i wszysskim. odpowiedz »
Klienci Ateny walczą o swoje pieniądze
[2012-08-01 11:13 79.168.5.*]
Dlatego lepiej organizować sobie wakacje samemu!
http://www. krzysztofgierak. pl/2012/08/jak-samemu-zorganizowac-wakac je-i-urlop. html odpowiedz »Klienci Ateny walczą o swoje pieniądze
[2012-08-01 11:16 83.30.210.*]
na PLUS?
nie wiem czy na PLUS,
Ja uważam że prawda jest taka że to właśnie serwisy typu "GRUPON" spowodowały zapaść branży I dalej ją niszczą.
Pewnie ludzie z branży się zgodzą?
a ludzie spoza się nie zgodzą! odpowiedz »Klienci Ateny walczą o swoje pieniądze
[2012-08-01 12:24 89.234.218.*]
Było kiedyś takie powiedzenie : "Drogo kupić i tanio sprzedać oraz źle się ożenić - głupi potrafi". Kto oferującym imprezy w gruponie kazał sprzedawać poniżej kosztów? Szkoły biznesu wypuściły armię absolwentów. Zatrudnijcie jakiegoś. Niech Wam powie : jak kupiłeś za 1000 zł, poniosłeś kosztów za 100, to nie prrzedawaj za mniej niż 1101 zł. Chyba, że masz nóż na gardle. Ale wtedy obwiniaj nóż albo gardło. odpowiedz »
Klienci Ateny walczą o swoje pieniądze
[2012-08-02 13:13 79.189.142.*]
Co Wy w ogóle mówicie!. przecież nikt tu do niczego biur nie zmusza. Jakby nie chcieli to by z zakupami grupowymi nie współpracowali. Gwarantują wpadki małych biur (Gruper i Groupon) i jeszcze się wiesza na nich psy? Gdzie tu logika. odpowiedz »
Klienci Ateny walczą o swoje pieniądze
[2012-08-01 12:10 83.12.68.*]
Wniosek jest prosty, należy zbojkotować biura podróży, które sprzedają swoje oferty na portalach grupowych! To nie wina tych portali, tylko po pierwsze naiwnych właścicieli, któzy w ten sposób sprzedają ofertę, a po drugie niestety samych klientów, którzy łakomia się na wątpliwej jakości imprezy! Teraz niech cierpią, a na przyszłość zastanowią się, czy warto kupować wakacje poprzez zakupy grupowe! odpowiedz »
Klienci Ateny walczą o swoje pieniądze
[2012-08-02 00:07 88.5.159.*]
Zgadzam sie dla dobra samych klientow powinni zbojkotowac zakupy grupowe na portalach.
Sam gonie z biura przedstawicieli handlowych tych portali.
Kiedys wspolnie z jednym takim przedstawicielem zrobilem prosta kalkulacje wycieczki do Budapesztu. Wyszło mi ze gdyby taka wycieczke sprzedac za posrednictwem jego portalu (podchodzac uczciwie do sprawy czyli obnizajac dotychczasowa moja katalogowa cene o 50% i jescze jemu dajac 30% prowizji)to ja jestem jakies 8000 zł w plecy a on na czysto jakies 5000 zł
Niezły interes tylko dla kogo :)? odpowiedz »
Klienci Ateny walczą o swoje pieniądze
[2012-08-01 13:11 83.28.206.*]
Klienci Ateny walczą o swoje pieniądze
[2012-08-01 13:15 83.28.206.*]
Właścicielka Ateny powinna zwracać a nie ogłaszać upadłość, z jakiego powodu ta upadłość skoro fakt sprzedawała poniżej kosztów w internecie na portalach grupowych ale niewiele kosztów poniosła bo nie opłacała hoteli, pilotów, przewodników a pieniądze zostały nawet te mniejsze w kieszeni tak, że ma z czego zwracać!!!Zwykła oszustka!!!!! odpowiedz »
Klienci Ateny walczą o swoje pieniądze
[2012-08-01 14:25 77.253.207.*]
a gdzie jest lista ofiar biur podróży oraz klientów , któym e-service ukradł pieniądze????? klienci płacący kartami w terminalach e-service od 26 lipca pieniądze te trafiają na konto e-sevice jako pośrednika i e-service nie przekazuje tych pieniędzy do biur podróży. taka jest decyzja e-service , iż od dnia 26.07 br nie przekazują pieniędzy klientów na konta biur podróży w całej polsce!!!!!
może zainteresują się szanowne media tym, że e-service bezprawnie trzyma pieniądze!!!!! moi klienci zapłacili za wczasy kartami w terminalu e-service spółki pkobp w dniach 26, 28 i 30 lipca br i tych pieniędzy nie ma na moim koncie!!! klienci lecą dziś i nie wiem czy organizator bez opłacenia ich wvczasów da im bilety na przelot i vouchery!!!!! kwota, którą mi nie przelało e-service to kwota prawie 22 tysiące pln!!!!! odpowiedz »Klienci Ateny walczą o swoje pieniądze
[2012-08-01 19:45 79.186.2.*]
zdecydowanie zgadzam się,że należy "uszczelnić " sposób przelewania pieniędzy. Jestem jedną z oszukanych przez Atenę klientek. Dziś otrzymałam informację,że w ciągu48 godzin Gruper poinformuje mnie w jaki sposób zwróci pieniądze - i ma byc to 100% ! Jeżeli tak rzeczywiście będzie, to jest to postepowanie honorowe i gwarantujące odpowiedzialność Grupera.Jak będzie zobaczymy
Pozdrawiam - z tego co wiem do Urzedu Małopolskiego zgłosiło się juz 300 poszkodowanych przez Atenę, a ubezpieczenie to marne 50 000 zł - srodki wydane na sprowadzenie turystów Kto pozwala na tak jawne oszustwo ludzi przez takie jak BP Atena pseudobiura? Z tego co wiem, wizy tez nie zostały opłacone, choć dawno pieniążki zostały za nie zapłacone Atenie. Czyżby celowe i świadome działania Ateny? odpowiedz »Klienci Ateny walczą o swoje pieniądze
[2012-08-01 23:57 88.5.159.*]
Przykro mi to mowic ale sama jest Pani winna sobie takiej sytuacji.
Niestety jak dla kogos jedynym wyznacznikiem jest niska cena to czasem musi placic za swoja naiwnosc.
Wspominala Pani o wizach wiec domyslam sie ze chodzi o wycieczke do Rosji.
Ja tez sprzedaje ten kierunek a konkretnie Sankt Petersburg i wiem ze taka wycieczka niestety nie jest tania i nie da sie takiego programu zrealizowac ponizej 2200 zł. Niestety Atena z tego co pamietam sprzedawala taka wycieczke chyba za 1800 zł ( z tego min 20% musiala odpalic portalowi) oczywiscie wczesniej wycieczka byla wycenioan na 3600 zł :)
Z wiza tez był niezly przekret. zbierali od klientow po 350 zł ja taka sama wize zalatwiam za ok 200 zł ( a wizy nie zalatwili dlatego ze za pozno sie za to za brali i w dodatku mieli mnostwo klientow z poza rejonu i konsul w Krakowie mial prawo odmowic realizacji wiz)
Podobne oferty sprzedawali na Sycylie czy na Sardynie. Prosta kalkulacja (przelot+zakwaterowanie+ubezpieczenie) pokazywala ze koszty znacznie przekraczaja cene wycieczki, ale ludzie mysleli ze sa wybrancami bo udalo im sie za 50% ceny zlapac super oferte :)
Niestety jak ktos sie kusi na super oferty z Gruppona lub innego gow..naa to musi pozniej zaplacic za swoja "oszczedność"
Moi klienci wprawdzie zaplacili jakies 400-500 zł drozej anizeli wybraliby oferte Ateny ale dzieki temu mieli gwarancje tego ze zobaczyli to co chcieli i wrocili zadowoleni jednoczesnie zglaszajac juz zainteresowanie na nastepne kierunki odpowiedz »Klienci Ateny walczą o swoje pieniądze
[2012-08-08 23:31 83.6.254.*]
Czyli według Pani postępowaniem honorowym jest że ktoś bierze odpowiedzialność za oszusta ???? A może trzeba było dopłacić trochę więcej i nie kupować Last Minute z najtańszego biura !!!!!
Rozumiem że kiedy grupoon upadnie z braku pieniędzy przyniesie im Pani kwiatek na pogrzeb !!!! odpowiedz »
Klienci Ateny walczą o swoje pieniądze
[2012-08-01 14:55 83.8.117.*]
Klienci kupujcie dalej oferty po śmiesznie niskiej cenie a wakacje spełnia wasze marzenia!!! Wszystkiego najlepszego. odpowiedz »
Klienci Ateny dostaną tylko część pieniędzy
[2012-08-02 13:06 79.189.142.*]
Gruper oddaje 100% Dla mnie to zachowanie naprawdę na poziomie. Przecież nie musieli tego robić. Wygląda na to, że jak już kupować oferty mniejszych biur to z dużymi sewisami zakupów grupowych. odpowiedz »
Klienci Ateny dostaną tylko część pieniędzy
[2012-08-02 15:54 89.79.245.*]
My Deal niektorym oddaje 100% a niektorym tylko 20%. I nie wynika to z tego kiedy kupiło sie wzcieczke. Moj kolega dostał juz przelew pełnej kwoty a kupował w maju, ja dostałem maila ze oddadza swoja prowizje czyli 20%. Prawnik twierdzi ze oni odpowiadaja a nie samo BP ATENA bo im dalismy nasza kase. OSZUSCI!!!! odpowiedz »
Klienci Ateny walczą o swoje pieniądze
[2012-08-03 14:15 87.204.236.*]
Ciągle jakieś nieporozumienia wynikające albo z niewiedzy albo głupoty - obowiązująca ustawa gwarantuje klientom pełny zwrot wniesionych wpłat oraz proporcjonalny za niezrealizowane świadczenia - kropka. Jak urzędnicy nie umieją właściwie ocenić gwarancji i jej monitorować to powinni płacić z własnej kieszeni a nie z naszych podatków - jeszcze raz- klienci muszą dostać pełne zwroty odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział centra informacji i promocji:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
W Rio de Janeiro brakuje miejsc hotelowych
Rezydencie nie znasz dnia, ani godziny
Dom Julii ze sztuki Szekspira objęty ochroną
Egipt: obciął sobie penisa, aby zaprotestować
Co turyści przywożą z Portugalii?
Właścicielka Aquamaris stanie przed sądem